Nintendo Switch Year in Review 2022

Medlem
Nintendo Switch Year in Review 2022

Nintendo har lagt upp sin årsresumé där man kan se vilka spel man har lagt ner mest tid på.
https://nintendo-switch-2022.nintendo.com/en-us/
Såhär ser det ut för mig. Det var ett bra år då det var detta år jag fick en Nintendo Switch, och jag tycker väldigt mycket om den och att man kan spela både bärbart och via TV.

Vilka spel har ni spelat mest på Switchen?


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Testpilot

Hoppas på lite fler Switch-spel nästa år

Redaktör
Ponny

Nintendo 64 är mitt mest spelade Switch-spel, tydligen? (Första Paper Mario, framför allt.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Och mina nästa års listor kommer toppas av The Legend of Zelda:TotK :hype:


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Mina mest spelade spel till Switch år 2022.

1) Animal Crossing™: New Horizons
2) Tetris® 99
3) Nintendo Switch™ Sports

En ganska så tråkig lista då jag inte använt min Switch speciellt mycket i år. Den kommer definitivt att användas mer nästa år med nya Zelda.

Medlem
Medlem

Mest JRPG på min switch i år


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte rört switch sedan jag klarade Metroid Dread, minns inte ens om det va i år eller förra året...
Väntar på nya Zelda och Metroid Prime 4

Medlem
Tor
Medlem

Mycket pokemonigt detta året, får se om ni no kuni hinner ikapp nu på slutet

Medlem

Varit ett riktigt bra spelår för mig. Undertale är nog ett av mina favoritspel någonsin, och Link's Awakening tycker jag var bland de bästa Zelda-spel jag har spelat, förväntade mig inte att det skulle vara så bra (om än lite väl lätt).

Shovel Knight kan jag tycka känns lite väl otight kontrollmässigt ibland, men ban-designen är verkligen en mästerklass. Så många olika hinder och kreativa sätt att bygga banorna, och så perfekt genomförd design för att lära en varje hinder inför att man möts av dom. Dessutom ett av de bästa 8-bit soundtracks någonsin.

Medlem

Något som förvånar mig är att jag använder min Switch till väldigt lite spel från Nintendo.

Medlem

Kommer ju inga nya, intressanta och exklusiva titlar till Switch längre, uteslutande Binding of Isaac som spelas på Switchen på ett tag nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

<Uppladdad bildlänk>

Kul med lite flipper! Vilka bord kör du. Jag älskar Theatre of Magic.

Medlem

Årets bästa spel var givetvis Xenoblade Chronicles 3 🥰

1
Skriv svar