Diskutera - Bäst och sämst på The Game Awards

Robot
Diskutera - Bäst och sämst på The Game Awards

Hissa och dissa 2022 års största spelshow.

#diskutera, #game-awards


Medlem

En väl värd vinst för Elden Ring var perfekt. Så jäkla häftigt spel.

Medlem

Hades 2 och att Bayonetta 3 vann årets actionspel var kul!

Medlem

Bäst: Att Ragnarök sopade hem mest priser och att man fick reveal om Hades 2 och lite andra goa trailers.

Sämst: Att Ragnarök inte vann GOTY! Men Elden Ring förtjänar det också även fall jag inte tyckte de var GOTY.

Skribent

Death Stranding 2 blev jag nog mest taggad över. Gillade verkligen det första och hoppas att Kojima lyckas knåpa ihop något som känns åtminstone någorlunda nytt och speciellt.

Inaktiv

Ja Death Stranding 2 så dope ut som fan. Riktigt snygg design i det spelet och verkar spännande

Geeks Gaming

För mig (som inte spelat GoW rr) kändes det rätt att elden ring vann goty.
Lätt den djupaste historien på länge (om man vill) och spelade flera gånger rätt toner för mig.

För övrigt så blev jag väldigt nyfiken på death stranding 2 samt Judas. Ska bli kul att se hur man går vidare med detta

Märkligast för mig var ändå Hades 2. Inte för att man inte vill ha mer av det goda men det känns ändå märkligt med en uppföljare 🤔

Medlem

Kvällens överraskning: Idris Elba i Cyberpunk DLC. Taggad

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Death Stranding 2 blev jag nog mest taggad över. Gillade verkligen det första och hoppas att Kojima lyckas knåpa ihop något som känns åtminstone någorlunda nytt och speciellt.

Ja det är underbart att det kommer en uppföljare! Nämndes det något om det blir enbart till ps5 eller om det även ska släppas på ps4?

Medlem

Citerar mig själv från trailer-tråden:

Såg precis klart showen i repris, ganska bra tycker jag. Showen blir definitivt bättre när man kunde spola sådant man inte var intresserad av.

Armored Core VI och Judas var det som såg intressantast ut, väldigt bra trailers. Suicide Squad: Kill The Justice League var trevlig den också, mycket tack vare Batman-snutten då.

Även Remnant From the Ashes 2(Remnant 2) var en riktigt trevlig överraskning, första var ganska kul.
The Lords of the Fallen ser coolt ut det också, inte kört det första.
Star Wars Jedi: Survivor såg ut att göra extra allt som det första inte hade, hoppas det blir bra.
Diablo 4 cinematicen var även den riktigt badass.

Det var ändå en hel del intressant som visades.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mest taggad på Judas.

Sedan såg Banisher intressant ut

Lovande 2023!

ZF
Medlem

- Horden av mer eller mindre avdankade kändisar som oftast inte verkar läst in manuset.

+ Vann en SteamDeck.

Medlem

Helt klart FFXVI, Death Stranding 2, Idris Elba i Cyberpunk och Baldurs Gate 3 Releasedatum.
Nighingale ser också maffigt ut, men har svårt att se dessa trailers som slutprodukten. Vi får se!

Medlem

Hades 2, största positiva överraskning. Kul att påminnas om att Earthblade kommer också.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Ja det är underbart att det kommer en uppföljare! Nämndes det något om det blir enbart till ps5 eller om det även ska släppas på ps4?

Såvitt jag vet har bara Playstation 5 nämnts hittills, men jag har inte sett något om att det uttryckligen blir PS5-exklusivt, så vi får se vad som sägs framledes.

Inaktiv

Space Marine 2 och Suicide Squad var nog mest intressant.

Medlem

Hades 2, DS2, Spacemarine (2?) och Suicide Squad var höjdpunkterna för mig. FF16 såg fett ut även om engelska dubbeln upplevdes osynkad och sen var där lite mer krimskrams som redan är glömt men som lär dyka upp i skallen i dagarna som kommer.

Plus för att Fares var cool och charmig. Hans kommentar om gåshud var klockren.

Överlag nöjd, tyckte dock att förra årets show var roligare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag var verkligen imponerad, tror spelåret 2023 kan bli det bästa på länge!

Medlem

Nu har jag inte spelat GoW RR men för mig är Elden Ring GOTY. Hoppas på ett större story dlc under nästa år. Annats var Star Wars Jedi: Survivor, space Marine 2, Remnant 2 (många 2:or) mest intressanta, Street Fighter 6 ser också riktigt bra ut, ska bli kul att spela. Lite tråkig rooster bara.

Medlem

Många intressanta spel, och det känns äntligen som om de flesta har lämnat last gen bakom sig.

Sämst måste nog vara MS som inte hade ett enda jäkla spel att visa upp, samtidigt som konkurrenten pumpar ut spel och vinner priser. En utav de största föreställningarna på året, och de dyker inte upp ens, samtidigt satt en halvt irriterad Phil Spencer i publiken. 20+ studior, men inga uppvisade spel, seriöst vad fan sysslar dem med?

Även dem mest inbitna fansen börjar bli irriterade på ledningen.

https://www.ign.com/articles/xboxs-game-awards-no-show-is-a-s...

Medlem

Just det synd att Tunic inte vann något. Riktigt bra spel tycker jag.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Just det synd att Tunic inte vann något. Riktigt bra spel tycker jag.

Tunic vann faktiskt. Bästa indiespel tror jag

Geeks Gaming
Skrivet av Famipan:

Tunic vann faktiskt. Bästa indiespel tror jag

Nej, förlorade mot stray i indie och årets nykomling (typ) samt mot GoW i årets action/äventyr.

Dock nominerat i 3 kategorier

Medlem
Skrivet av Famipan:

Tunic vann faktiskt. Bästa indiespel tror jag

Aha, där ser man trodde det priset gick till Stray? Har inte spelat Stray så jag kan inte uttala mig om det var värdig vinnare eller inte

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Aha, där ser man trodde det priset gick till Stray? Har inte spelat Stray så jag kan inte uttala mig om det var värdig vinnare eller inte

Det gick till Stray, helt ofattbart enligt mig.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Aha, där ser man trodde det priset gick till Stray? Har inte spelat Stray så jag kan inte uttala mig om det var värdig vinnare eller inte

Fel av mig. Ser nu att min hjärna spelade mig ett spratt. Jag hörde Stray och tänkte det var Zeldaspelet med räven jag röstade på.
Har inte kört någotdera men tror Tunic är bättre medan Stray kanske är originellare. Blir att spela båda någon dag.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Många intressanta spel, och det känns äntligen som om de flesta har lämnat last gen bakom sig.

Sämst måste nog vara MS som inte hade ett enda jäkla spel att visa upp, samtidigt som konkurrenten pumpar ut spel och vinner priser. En utav de största föreställningarna på året, och de dyker inte upp ens, samtidigt satt en halvt irriterad Phil Spencer i publiken. 20+ studior, men inga uppvisade spel, seriöst vad fan sysslar dem med?

Även dem mest inbitna fansen börjar bli irriterade på ledningen.

https://www.ign.com/articles/xboxs-game-awards-no-show-is-a-s...

De är upptagna med att fortsätta köpa upp etablerade ipn och göra dem exklusiva så de har något vettigt att kalla sitt eget.

Medlem

Har spanat in Armored Core VI trailern lite för många gånger nu, vilken jävla atmosfär dom lyckades få till, musiken och det estetiska är fan toppklass.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Viewfinder (som jag tror var med i förshowen) såg intressant ut.

1
Skriv svar