God of War Ragnarök är Årets spel hos Time - Elden Ring utanför prispallen

Robot
God of War Ragnarök är Årets spel hos Time - Elden Ring utanför prispallen
Medlem

3. The Quarry

..... 😂😂😂😂

Medlem

Listor är personliga osv men Elden Ring på 4e är ett skämt.

Lite märkligt att ta med Shadows Of Rose också, är ju endast extramaterial till redan släppt spel, men deras kriterier ser väl ut så antar jag.

Medlem

Inget snack om att God of War är bättre än Elden ring. På alla punkter.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Årets spel hit, årets spel dit...
Ju större spelet är och ju fler sidemissions och tråkiga bossfighter det har, desto bättre.
Nope.

Varför inte göra nåt originellt?

"Xtra allt är bättre"

Medlem

lol Listan görs av Time-redaktionen undra hur många av dom faktiskt spelat genom dessa games.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Inget snack om att God of War är bättre än Elden ring. På alla punkter.

Ok. 😂😂😂

Redaktör
Ponny

Skulle MÖJLIGEN kunna vara så att Time-gänget röstat och gått stenhårt på de siffrorna. Och kanske har de få Elden Ring-spelare på redaktionen...? Nåja. Det sticker ut, på ett märkligt vis.


signatur

En Bamseponny av folket

ZF
Medlem
Skrivet av Zphynx:

Inget snack om att God of War är bättre än Elden ring. På alla punkter.

Nä. Bossarna pratar bara före (och ibland efter) bråket.

Medlem

Elden ring var ett bra spel men extremt överhypat och överskattat

Medlem

God of War blir nog det spel som kommer kamma hem flest priser. Främst flest GOTY priser.
Jag har inte hunnit spela det själv ännu. Men av det jag sett och hört så är det minst lika bra och polerat som det förra spelet. Om inte ännu bättre nu på alla punkter.
Så rent objektivt kan jag tänka mig att God of War Ragnarök är GOTY i det stora hela. Det är nog faktiskt bäst på alla punkter.

För mig blir det nog Elden Ring som GOTY. Som jag nyligen skrev i Elden Ring tråden så är detta det första From Software spelet jag klarat ut. De andra gav jag upp med fort. Så jag är absolut ingen fanboy. Fast, jag kanske är det nu
Helt otroligt spel som bara blev bättre och bättre efter varje timme. Jag förstår verkligen hypen nu.
Det är dock inte för alla. Det kan jag hålla med om.

Medlem
Medlem
Skrivet av laban005:

Lite märkligt att ta med Shadows Of Rose också, är ju endast extramaterial till redan släppt spel.

Mm, håller med där, konstigt att ta med en del av ett DLC i en GOTY lista, för det är bara en del av Winters’ Expansion som det heter. Sen var Shadows of Rose ganska trist också, hela DLCt var trist :/

Medlem

Elden Ring är helt diskvalificerad från min lista eftersom de fortfarande inte fixat prestandaproblemen på PC.

Medlem

Vad vet Time om spel?

Geeks Gaming
Skrivet av erson:

Elden ring var ett bra spel men extremt överhypat och överskattat

Elden ring va folks goty 1 år innan de kom ut.

Själv förstår jag inte hypen med from Software spelen.
Storyn måste man mer eller mindre googla fram då den är så utspridd och inte sammanhängande.
Gameplayet kan jag förstå men samtidigt inte. Bara för ett spel är svårt betyder de inte att de är bra.
Och fanboyzen är nog värst med spelet. Bara ens nämna en "easy mode" för man vill ev njuta av världen och de lilla av storyn där är, får dom att gå i taket.

Medlem

Elden ring är utan tvekan min GOTY, har bara spelat God of war(2018), men även om jag tar tillgodo att ragnarök är dubbelt så bra som sin föregångare så är nog Elden ring fortfarande min favorit.

Är snart 35 år gammal och Elden ring var första spelet sen jag var 20 år som jag nötte dygnet runt och helt tappade uppfattning om tid och rymd i verkligheten.

dock kan jag förstå varför det inte är alla i smaken.

Medlem

Skönt för MS att Sony toppar det där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Elden ring va folks goty 1 år innan de kom ut.

Själv förstår jag inte hypen med from Software spelen.
Storyn måste man mer eller mindre googla fram då den är så utspridd och inte sammanhängande.
Gameplayet kan jag förstå men samtidigt inte. Bara för ett spel är svårt betyder de inte att de är bra.
Och fanboyzen är nog värst med spelet. Bara ens nämna en "easy mode" för man vill ev njuta av världen och de lilla av storyn där är, får dom att gå i taket.

Det som är imponerande är att… spelet är svårt. Men du kan klara det helt naken. Du kan också bygga one-shot builds. Jag tyckte gameplay i början var tråkigt. Handlade mest om timing och dodge/block. Men det är då verkligen djupt och genomtänkt. Verkligen imponerande. Massor med vapen som är helt olika varandra och unika. Kombinerat med andra items och förmågor.

Det med storyn håller jag med om men samtidigt inte. Jag gillar mystik och när man inte vet så mycket. Det får en att känna starkare när man väl får reda på svaret eftersom man gått och tänkt på det ett tag.
Det här liksom till världen och gameplayet. Kombinationen som gör att det blir så bra.
Hade dock önskat något samling/info om questen i spelet. Blir lite väl osammanhängande ibland.

Men som jag skrev tidigare. Det är inte ett spel för alla. Jag gick från att vara väldigt skeptisk och anti till att vara helt såld nu. Det blir enkelt mitt GOTY och ett av mina all time favoritspel.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Är snart 35 år gammal och Elden ring var första spelet sen jag var 20 år som jag nötte dygnet runt och helt tappade uppfattning om tid och rymd i verkligheten.

dock kan jag förstå varför det inte är alla i smaken.

Samma här! Klarade ut spelet igår. Har ont i tummarna hehe
De sista zonerna… Haligtree och Crumbling Fara Azula eller vad den hette. Sjukt vackra och mäktiga. Inte ville jag lämna det.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Elden ring va folks goty 1 år innan de kom ut.

Själv förstår jag inte hypen med from Software spelen.
Storyn måste man mer eller mindre googla fram då den är så utspridd och inte sammanhängande.
Gameplayet kan jag förstå men samtidigt inte. Bara för ett spel är svårt betyder de inte att de är bra.
Och fanboyzen är nog värst med spelet. Bara ens nämna en "easy mode" för man vill ev njuta av världen och de lilla av storyn där är, får dom att gå i taket.

From Software siktar mer på worldbuilding än på story, enligt min mening. Det finns en story där, och npc'er har ju såklart sina också, men det känns inte som om att spelarkaraktären ska eller bör vara i fokus under spelets gång.

Easy mode känns onödigt, det går att klara spelen som de är utan större problem om man nu bara är villig att lägga in tiden för att lära sig hur systemen fungerar, alternativt så gör man som jag och bygger tanks så man kan ta lite hits utan att det egentligen gör något. Spelen kräver dock en del tålamod i vilket fall.

Medlem

Personligen ser jag endast the game awards som det ''riktiga''


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Svag lista, varken God of War, Stray eller Elden Ring har någonting att göra i närheten av topp 10.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svag lista, varken God of War, Stray eller Elden Ring har någonting att göra i närheten av topp 10.

Märker att inte du heller har spelat God of War Ragnarök

Vad är din top10 isåfall?

Medlem

Elden Ring är ett bra spel men inte mer än så.
Det är ett av FromSoftware sämsta spel men tyvärr ett av dom mest hyllade.

Dom klarade inte av open world helt och finns inga minnesvärda bossar som i deras tidigare spel.
Spelet är även enklare än tidigare spel, förmodligen för att nå ut till fler personer.

Hoppas inte på ett Elden Ring 2 för då kommer jag nog att skippa det.

Medlem

Helt klart är Elden Ring #1. God of war är till för folk som gillar filmer mer än spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svag lista, varken God of War, Stray eller Elden Ring har någonting att göra i närheten av topp 10.

Jag ville ju verkligen gilla Stray, men fan, jag drar mig för att spela vidare då det är så.... tråkigt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Helt klart är Elden Ring #1. God of war är till för folk som gillar filmer mer än spel.

Du menar för folk som gillar bra spel och en story.

Att spel själlösa spel utan vettigt innehåll kan vara kul nångång men vill man spela ordentligt så gäller det att man har en story också.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du menar för folk som gillar bra spel och en story.

Att spel själlösa spel utan vettigt innehåll kan vara kul nångång men vill man spela ordentligt så gäller det att man har en story också.

Nja går det att spela skräpet utan att ens titta på skärmen är det inte vidare spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svag lista, varken God of War, Stray eller Elden Ring har någonting att göra i närheten av topp 10.

Jag kollade på gameplay videos från God of War men kan verkligen inte se något speciellt med spelet.

Allt ser och känns så jädra plastigt och ytligt ut, jag får ingen närvarokänsla alls. Stenar och träd går sönder som om de vore ihåliga och gjorda av knäckebröd. Vapen svingas runt och rakt igenom fienden och allting som om de vore gjorda av luft, fram tills man når rätt förhållanden att trigga en execution event. Spelet verkar designat efter hälsomätare och questmarkers, med XP popups och annat inlevelsedödande dravvel.

Allt verkar så beskyddande, nedlåtande, billigt, förutsägbart, riskfritt, säkert, generiskt.

Pulsdödande sömnmedel för lama soffpotatisar.

Och när man kollar på den potential som fanns...

...kan man inte annat än undra, vad fan hände och hur kom vi hit. Inte fasen var spelen förr perfekta men det fanns alltid en stor potential och vilja för innovation, förbättringar och evolution, som delvis eller helt verkar försvunnit i nästan alla storbudgetspel.

123
Skriv svar