Teori kring när PS5 pro dyker upp?

Medlem
Teori kring när PS5 pro dyker upp?

Jag har en Xbox Series X men jag undrar om ni har någon teori kring när PS5 pro kanske dyker upp? Vet att det inte är någon garanti att en sådan dyker upp, men om ni skulle chansa när tror ni?
Vill verkligen ha deras nya vr


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent

För PS4 var det tre år mellan standard och Pro. Så följer Sony den vägen är det november 2023, men jag är tveksam. Senaste rapporterna säger att Xbox förlorar på varje såld konsol så risken är att det är samma för Sony. PS5 är konstant slutsåld så det finns ingen anledning just nu för att släppa en PS5 Pro med (vad jag förmodar är) dyrare komponenter.

Det är i alla fall vad jag tror.

Medlem

Sony brukar även släppa en slim-version till varje generation med uppdaterat utseende. Undrar när/om en sådan kommer?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Sony brukar även släppa en slim-version till varje generation med uppdaterat utseende. Undrar när/om en sådan kommer?

Med tanke på hur liten moddare kan få ps5 så borde ju en slimmad kunna bli riktigt liten.

Medlem

När ps5 slutar sälja och det är dags att starta om mjölkningsstationen

Medlem

Lär nog dröja, vi är fortfarande i en crossgen era 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Med tanke på hur liten moddare kan få ps5 så borde ju en slimmad kunna bli riktigt liten.

Skulle va coolt om Sony släppte en vattenkyld Ps5 pro

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle va coolt om Sony släppte en vattenkyld Ps5 pro

Den här är nog den coolaste jag sett.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Den här är nog den coolaste jag sett.
https://youtu.be/he6xyl_MHXY

Jo har sett den där, sjukt coolt

Medlem

Holiday 2024. Nästa år är för tidigt.

Medlem

Får hoppas på en ps5 slim då. Deras psvr2 lockar väldigt. Det och möjligheten att slänga in en ssd är något som dom verkligen gjort bra. Ingen proprietär lagring https://media.tenor.com/jhY3tyYIFcQAAAAM/biting-smartphone-ot...


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Jag gillar verkligen den här teknikhetsen. Jag har nyss själv fått tag på en PS5 och har hittills bara spelat igenom ett spel, Ghostwire Tokyo.
Många har inte ens fått tag på en PS5 än.
Och det pratas redan om Pro
Fast det klart... 2 år är låång tid i spelbranschen.

Medlem

Senaste info om specs: https://videocardz.com/newz/sony-playstation-5-pro-and-new-xb...

Men verkar som, om man ska tro artikeln, att x flera utvecklare redan fått kits som de börjat arbeta med. Verkar ju lovande för kommande RDNA 3 också om ovan artikel stämmer. https://www.notebookcheck.net/Sony-has-reportedly-started-han...

"If the above rumour is accurate, it would be reasonable to assume a mid to late 2024 launch for the PlayStation 5 Pro."

Ps5 kostar redan nu nästan 8000 kr även utan bundle. Pro lär väl gå på 8000 kr+?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ps5 kostar redan nu nästan 8000 kr även utan bundle. Pro lär väl gå på 8000 kr+?

PS5 Digital Edition kostar 5700kr och med disc en tusenlapp extra, du kan köpa det tillsammans med God of War, Fifa eller Horizon för 7500kr. Det är iaf det normala priset som alla seriösa sidor säljer det för.

Men ja det finns nog en risk att en eventuell PS5 Pro skulle kosta 8000kr eller mer, iaf med skivläsare.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

PS5 Digital Edition kostar 5700kr och med disc en tusenlapp extra, du kan köpa det tillsammans med God of War, Fifa eller Horizon för 7500kr. Det är iaf det normala priset som alla seriösa sidor säljer det för.

Men ja det finns nog en risk att en eventuell PS5 Pro skulle kosta 8000kr eller mer, iaf med skivläsare.

Känner två som köpte sina på Tradera för 8000:- och dom brukar väl hamna där. På CDON och andra sidor som har dom i lager just nu, över 10 000:-
Kolla Mediamarkt ibland, jag hade tur och fick tag på en för 6700:- efter ett tips här.
https://www.webhallen.com/se/product/353045-Playstation-5-Kon...
I lager!

Medlem

Istället för en pro modell borde dom avskeda design teamet och göra en snygg konsol istället... Köper inte ps5 enbart för att den är så ful. Skulle skämmas att ha den bredvid tvn.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Istället för en pro modell borde dom avskeda design teamet och göra en snygg konsol istället... Köper inte ps5 enbart för att den är så ful. Skulle skämmas att ha den bredvid tvn.

Ja, föredrar faktiskt Xbox här. Även om det är en PS5 jag köpt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Istället för en pro modell borde dom avskeda design teamet och göra en snygg konsol istället... Köper inte ps5 enbart för att den är så ful. Skulle skämmas att ha den bredvid tvn.

Håller med till 100%. Jag har en PS5 och den är fasen inte vacker. Den står bredvid min PS4 Pro som jag tycker är riktigt snygg, speciellt jämfört med rymdskepps-PS5.. suck.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Känner två som köpte sina på Tradera för 8000:- och dom brukar väl hamna där. På CDON och andra sidor som har dom i lager just nu, över 10 000:-

Visst men det är ju som sagt folk som tar överpris, dom har själva köpt dom för det "riktiga" priset från en seriös butik för att sedan sälja det vidare och tjäna pengar på det. Cdon är ju en samlingsplats för flera olika säljare, dom som har PS5 i lager och säljer för 9000+ är inte såna som kan räknas som seriösa butiker och det är inte Cdon själva som säljer för det priset.

Det korrekta priset är 5700/6700.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Visst men det är ju som sagt folk som tar överpris, dom har själva köpt dom för det "riktiga" priset från en seriös butik för att sedan sälja det vidare och tjäna pengar på det. Cdon är ju en samlingsplats för flera olika säljare, dom som har PS5 i lager och säljer för 9000+ är inte såna som kan räknas som seriösa butiker och det är inte Cdon själva som säljer för det priset.

Det korrekta priset är 5700/6700.

Ja, och just nu finns det PS5 i lager hos Webhallen som jag länkade till tidigare. Bundle med FIFA, för 7590:-

Medlem

....
LOL, falska rykten om PS5 slim borttagna!

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Den här är nog den coolaste jag sett.
https://youtu.be/he6xyl_MHXY

Det fula med den där är ju att han plockat ut hela ström och kylningsdelen så totalen är ju större än originalet men uppdelat i två delar Visst är den lilla lådan med kretskortet snygg, men det känns extremt onödigt när han också behöver den där gigantiska fula andra lådan bredvid. Om Sony skulle släppa en sån där skulle det bli ramaskri, allt ska naturligtvis vara i samma låda. Jag kan bygga en ps5-slim som är 1mm tjock, bara lägga även kretskorten i den andra stora fula lådan bredvid

Medlem

Håller med ovan talare, det där är ju bara fusk!

Medlem

Min teori är att ps5 pro inte kommer att byggas, sen finns det många rykten om att den dyker upp när som helst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser ingen större anledning till att släppa en PS5 Pro. PS5 räcker bra som den är, både för skärmspelande och PSVR2. Men vi får väl se... Angående designen så är den riktigt snygg som den är.

Medlem
Skrivet av robbis:

Istället för en pro modell borde dom avskeda design teamet och göra en snygg konsol istället... Köper inte ps5 enbart för att den är så ful. Skulle skämmas att ha den bredvid tvn.

Själv anser jag designen är snygg.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Famipan:

Nu finns nya ganska lovande rykten kring en PS5 slim på ingång.
En australiensk återförsäljare har lagt upp en beskrivning.
Troligtvis presenteras den i år och säljs till hösten/jul skulle jag tro.
https://www.resetera.com/threads/ps5-slim-listed-on-australia...

Tråden du länkar till har blivit låst för att den inte är speciellt pålitlig.

Medlem
Medlem

hoppas det kommer en. så man kan skaffa en ps5. :).


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

hoppas det kommer en. så man kan skaffa en ps5. :).

De är ju redan lättillgängliga? Finns ju överallt nu! Men en Pro-variant har ju börjat läcka kring om att den ska släppas i slutet av 2024 så vill du vänta 18 månader i onödan så kan du ju göra det såklart

12
Skriv svar