God of War Ragnarök får toppbetyg - men Elden Ring snittar högre

Robot
God of War Ragnarök får toppbetyg - men Elden Ring snittar högre
Medlem

Jag hoppas Elden Ring inte blir berövat Game of the year, för det är verkligen ett monumentalt spel. Det bästa Souls-spelet och bland det allra bästa som kommit ut sista 10 åren.

I slutänden är det bara en titel. Egentligen är det ju bara ren glädje att två superspel kom ut samma år.


signatur

Memento Mori

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas Elden Ring inte blir berövat Game of the year, för det är verkligen ett monumentalt spel. Det bästa Souls-spelet och bland det allra bästa som kommit ut sista 10 åren.

I slutänden är det bara en titel. Egentligen är det ju bara ren glädje att två superspel kom ut samma år.

Ja, oavsett vilket spel som blir Årets spel så är de stora vinnarna vi spelare som har flera fantastiska lir att köra. Förra året delade vi ut noll - noll - fullpoängare på FZ. Har aldrig hänt innan.


signatur
Redaktör
Ponny

GOTY-stormar är de bästa stormarna. Alla vinner!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas Elden Ring inte blir berövat Game of the year, för det är verkligen ett monumentalt spel. Det bästa Souls-spelet och bland det allra bästa som kommit ut sista 10 åren.

I slutänden är det bara en titel. Egentligen är det ju bara ren glädje att två superspel kom ut samma år.

Håller verkligen inte med, tycker Elden ring var en total letdown jämfört med de tidigare spelen i serien. Enemy och boss design var bedrövlig och riktigt dålig enemy variety. Den biten ER satte perfekt var världen, allt annat var sämre än tidigare imo.

Medlem

Elden ring va lite av en besvikelse, ett bra spel men som föll platt på open world delen samt att det blev sämre ju längre in man kom.
Platsar inte på topp 3 utav FromSoftware spel.

Så hoppas dom går tillbaka till mer linjärt i nästa spel men tror tyvärr inte det.
Blir det open world i nästa så skippar jag nog det.

Medlem

Galet att dessa två spel kommer under samma år, galet bra spelår!

Nu har jag inte spelat Ragnarök än (kommer lira på release) men även om spelet säkerligen är galet bra så har jag svårt att se att det kan slå Elden ring i GOTY.

Medlem

Elden ring är ju det bästa som hänt spelvärlden sedan Witcher 3, det säger en del!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag såg att någon på ResetEra hade sammanställt vilka Sony-spel som fått 90 eller mer på Metacritic.

Tre spel ligger på betyget 94 och lite lustigt nog så är det God of War (2005), God of War (2018) och nu God of War Ragnarök (GoW2 skuggar på 93 och GoW3 på 92).

Medlem

Jag älskar god of War. Men elden ring förtjänar goty. För allting jag sett av tvåan är samma som ettan fast mer fin slipat. Det är bra men inte goty förtjänat..

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas Elden Ring inte blir berövat Game of the year, för det är verkligen ett monumentalt spel. Det bästa Souls-spelet och bland det allra bästa som kommit ut sista 10 åren.

I slutänden är det bara en titel. Egentligen är det ju bara ren glädje att två superspel kom ut samma år.

Lol överdriv mer, elden Ring är 7/10 max. Enbart överhypat mainstream-spel

Medlem

2022 är det överlägset sämsta spelåret under min livstid personligen. Jag har köpt 1 nytt spel så här långt och det var Elden Ring som jag tyckte var bra, men inte fantastiskt.

2021 var fattigt även det, men då kom Forza Horizon 5, The Ascent och Star Wars Jedi: Fallen Order som jag hade roligare med än Elden Ring.

2023 behöver komma och reda upp situationen kvickt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

2022 är det överlägset sämsta spelåret under min livstid personligen. Jag har köpt 1 nytt spel så här långt och det var Elden Ring som jag tyckte var bra, men inte fantastiskt.

2021 var fattigt även det, men då kom Forza Horizon 5, The Ascent och Star Wars Jedi: Fallen Order som jag hade roligare med än Elden Ring.

2023 behöver komma och reda upp situationen kvickt.

Fallen order var ett 2019 spel dock hehe

Medlem

95 i snitt för elden ring
94 för ragnarök

i min värld är det typ samma siffror. En poäng hit eller dit när vi talar som så här höga betyg betyder nada för mig ärligt talat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

2 riktigt risiga walking sims med inslag av undermålig combat.
95 av 100 jösses....

Medlem

Älskade Elden Ring, slår inte Witcher 3 men ett fantastiskt spel. Sen så har jag aldrig spelat ett God of War spel så kan inte säga något om vilket spel som försänar GOTY men härligt med 2 fantastiska spel på samma år.

Medlem
Skrivet av icogniito:

Fallen order var ett 2019 spel dock hehe

Crap! Det kändes som förra året... Hur som helst så har ingen fempoängare släppts på mer än 10 år så det är dags för 2023 att kavla upp ärmarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tycker inte att plattforms-exklusiva titlar ska få bli GOTY. Säger jag som Xbox- och PC-ägare. :,(

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lol överdriv mer, elden Ring är 7/10 max. Enbart överhypat mainstream-spel

Du får be om ursäkt, hans kärlek för spelet var visst en kniv i ditt hjärta. Ring polisen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Glöm inte katten.

Medlem
Skrivet av Razken:

2 riktigt risiga walking sims med inslag av undermålig combat.
95 av 100 jösses....

Ja du satte ord på precis vad jag kände på förra gow


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Razken:

2 riktigt risiga walking sims med inslag av undermålig combat.
95 av 100 jösses....

Troll😂

Skrivet av SID 6.7:

Crap! Det kändes som förra året... Hur som helst så har ingen fempoängare släppts på mer än 10 år så det är dags för 2023 att kavla upp ärmarna.

Haha, helvete vad kräsen (eller troll nr.2) du måste vara om de inte kommit en fempoängare sen 2012!😂

Jag menar spel som Witcher 3, GTA 5, Red Dead Redemption 2, Ghost of Tsushima, Hades, God of War, Uncharted 4, Last of us, Zelda, Mario osv osv. har ju ändå släppts och du tycker inte någon är fempoängare. Hade jag varit så kräsen hade jag slutat spela för längesen 😂

Medlem

Jag hoppas att Elden Ring tar GoTY. Har 200 timmar spelat i spelet, och kommer säkert lägga ner 100 timmar till minst innan första DLC släpps. Finns många builds jag vill testa, som jag inte har hunnit då jag tog en paus så att jag inte skulle bli för utbränd

Medlem
Skrivet av Proximately:

Du får be om ursäkt, hans kärlek för spelet var visst en kniv i ditt hjärta. Ring polisen.

Okej? Låter mer som du fick en kniv i hjärtat, ring en terapeut.

Medlem

Även om jag tror att Ragnarok blir riktigt riktigt bra så hoppas jag ändå att Elden Ring tar titeln i år.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Troll😂

Haha, helvete vad kräsen (eller troll nr.2) du måste vara om de inte kommit en fempoängare sen 2012!😂

Jag menar spel som Witcher 3, GTA 5, Red Dead Redemption 2, Ghost of Tsushima, Hades, God of War, Uncharted 4, Last of us, Zelda, Mario osv osv. har ju ändå släppts och du tycker inte någon är fempoängare. Hade jag varit så kräsen hade jag slutat spela för längesen 😂

Ja för man kan inte spela spel som bara får en 4/5, eller 8/10. De är ju helt värdelösa och ger all anledning att lägga ned hobbyn. Jag håller med honom, det finns knappt ett enda spela som förtjänar en 5a, eller 10a för den delen.

Jag får väl sluta spela jag med helt enkelt.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Crap! Det kändes som förra året... Hur som helst så har ingen fempoängare släppts på mer än 10 år så det är dags för 2023 att kavla upp ärmarna.

Skrivet av Therant:

Ja för man kan inte spela spel som bara får en 4/5, eller 8/10. De är ju helt värdelösa och ger all anledning att lägga ned hobbyn. Jag håller med honom, det finns knappt ett enda spela som förtjänar en 5a, eller 10a för den delen.

Jag får väl sluta spela jag med helt enkelt.

Bara av ren nyfikenhet - vilka spel tycker ni förtjänar 5/5 (eller 10/10)?


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Bara av ren nyfikenhet - vilka spel tycker ni förtjänar 5/5 (eller 10/10)?

Bra fråga, kan inte komma på något sådär på rak arm, men kan nämna några favoriter som skulle få höga betyg av mig. Hollow knight, Bloodborne, Sekiro, Inside, Gris, BoTW, Baldurs Gate 2, Hades. För att nämna några. De skulle alla hamna runt 8-9/10 i betyg, alltså riktigt bra spel och upplevelser.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Bara av ren nyfikenhet - vilka spel tycker ni förtjänar 5/5 (eller 10/10)?

På rak arm dom senaste 20 åren? Morrowind, Warlords Battlecry 3, Oblivion, Fallout 3, Mass Effect, Fallout: New Vegas, Civilization V och Skyrim.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

På rak arm dom senaste 20 åren? Morrowind, Warlords Battlecry 3, Oblivion, Fallout 3, Mass Effect, Fallout: New Vegas, Civilization V och Skyrim.

Samtliga är spel med undermåligt gameplay och stor fokus på karaktärer och relationer.

Inte konstigt att man inte uppskattar ex God of war då. Där är gameplayet lika centralt som allt annat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar