Blyger! Inte ens Resident Evil Villages tredjepersons-läge visar Ethans ansikte

Robot
Blyger! Inte ens Resident Evil Villages tredjepersons-läge visar Ethans ansikte
Skribent

När de sa detta under show casen så tänkte jag att det kommer dröja EN vecka innan någon modat så man kan se fejjan. Tog visst ännu kortare tid än det. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Undra varför de gjort ett ansikte om det ändå inte ska synas..? Varför inte bara typ skyltdocka?

ZF
Medlem

A face only a mother could remember.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Undra varför de gjort ett ansikte om det ändå inte ska synas..? Varför inte bara typ skyltdocka?

Finns det reflektioner i spelet? Tänker speglar, fönster etc? Där man kan se ansiktet om man är uppmärksam?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Undra varför de gjort ett ansikte om det ändå inte ska synas..? Varför inte bara typ skyltdocka?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Finns det reflektioner i spelet? Tänker speglar, fönster etc? Där man kan se ansiktet om man är uppmärksam?

I 2 och 3an remakes så kan man inte se ansiktet fören man kommer in ett safe-house, då kan man rotera musen och se, vet inte ifall det är likadant här, men utav den tredje persons version jag har sett från detta demot så verkar det rätt så billig tgjort jämfört med remaksen 2:an och 3:an, jag hade tänkte spela det igen i tredje men det ser för billigt ut.

eld
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Undra varför de gjort ett ansikte om det ändå inte ska synas..? Varför inte bara typ skyltdocka?

Kan även vara så att när de gjorde modellen så gjorde de huvudet också för säkerhets skull, utifall att de skulle bestämma sig för att visa huvudet.

Skribent
Skrivet av eld:

Kan även vara så att när de gjorde modellen så gjorde de huvudet också för säkerhets skull, utifall att de skulle bestämma sig för att visa huvudet.

Det här är nog den mest troliga förklaringen, och att de kanske bara satt dit ett no name-ansikte de har i sina grafikdatabas.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Samma sak med Souls-spelen.

Det är massor av figurer som aldrig visar ansiktet, men krångla lite med kameran bara så.

1
Skriv svar