Gamejam 2022?

Medlem
Gamejam 2022?

Nu är det nästan ett år sen förra FZ Gamejam gick av stapeln. Planeras det att hållas ett officiellt jam även i år? Om inte, hur är intresset för att köra forumhostat jam?

Det kliar i mina fingrar...

Medlem

Finns ett "weekly game jam" jag brukar försöka sikta in mig på, kul att labba med lite mindre projekt varje vecka.

Men hade klart varit med i ett som körs här också!

Chefredaktör

Halloj!

Tyvärr kommer det inte bli något Game Jam 2022 som drivs från redaktionen.
Vi har jobbat på sen sommaren med att försöka hitta sponsorer, men har helt enkelt inte lyckats.

Men det vore ju helt fantastiskt om det kan bli ett Game Jam 2022 som drivs av er i forumet (Som det gjorde 2021).
Vi kommer att stötta er på alla sätt vi kan med att lyfta upp och puffa för allt som har med Game Jam att göra på FZ:as framsida.

Blir det ett forumdrivet Game Jam så kommer vi göra allt vi kan för att fixa priser till vinnarna i alla fall!

Säg till om vi från redaktionen kan hjälpa till på något sätt!

Medlem

Då tycker jag att kör igång direkt enligt receptet @anon_119148 körde för två år sen. Dvs alla forumiter får nominera (frivilligt) tema, därefter sker omröstning där tre temaord väljs och sen är vi igång! Under tiden temat väljs anmäler sig också deltagarna (själva eller i lag).

Imorgon är det exakt ett år sen förra jammet började så det är ju passande att posta trådar och nyheter om det då. Om inte @anon_119148 eller någon annan för den delen gärna skulle vilja dra i det så kan jag göra det.

Chefredaktör
Skrivet av RiddarKatig:

Då tycker jag att kör igång direkt enligt receptet @grollo_92 körde för två år sen. Dvs alla forumiter får nominera (frivilligt) tema, därefter sker omröstning där tre temaord väljs och sen är vi igång! Under tiden temat väljs anmäler sig också deltagarna (själva eller i lag).

Imorgon är det exakt ett år sen förra jammet började så det är ju passande att posta trådar och nyheter om det då. Om inte @grollo_92 eller någon annan för den delen gärna skulle vilja dra i det så kan jag göra det.

Härligt initiativ! <3
Säg till om vi kan hjälpa till på något sätt!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Härligt initiativ! <3
Säg till om vi kan hjälpa till på något sätt!

Det vore ju toppen om någon eller några i redaktionen kunde testspela och presentera vinnaren i en stream sen när allt är klart. Går det att ordna tror du?

Chefredaktör
Skrivet av RiddarKatig:

Det vore ju toppen om någon eller några i redaktionen kunde testspela och presentera vinnaren i en stream sen när allt är klart. Går det att ordna tror du?

Självklart!

Medlem

Vet inte om jag har möjlighet att vara med i år men pushar för att detta ska bli av, kanske kan hjälpa till på något hörn också. Om något bara för att se hur @RiddarKatig lyckas toppa sitt spel från förra året

Medeltidsman 🧔

Spelsylt! Fan va kul.

Inte riktigt säker på att jag kommer ha tiden för att producera ett spel i år.. jag skulle dock absolut kunna tänka mig att hjälpa till att driva tävlingen som helhet, ifall @anon_119148 inte vill ta lead eller vill teama upp


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem
Skrivet av Klorixx:

Spelsylt! Fan va kul.

Inte riktigt säker på att jag kommer ha tiden för att producera ett spel i år.. jag skulle dock absolut kunna tänka mig att hjälpa till att driva tävlingen som helhet, ifall @grollo_92 inte vill ta lead eller vill teama upp

It's on!

https://www.fz.se/forum/trad/451457-fz-game-jam-2022-den-stor...

Medeltidsman 🧔

Fett, hojta till om du vill ha någon backning eller hjälp med roddande där. Annars ska vi se om jag kanske orkar sy ihop något litet kul spel.


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

1
Skriv svar