Diskutera - Spel som BORDE ha försenats

Robot
Diskutera - Spel som BORDE ha försenats

Alla spel är ju inte riktigt klara vid release...

#diskutera, #vem-säger-cyberpunk-först


Medlem

Vampire: The masquerade från 2004.
Det tog mod-communityn åratal att få ordning på spelet.

Medlem

Cyberpunk 2077. Sade det först. Schackmatt.

Medlem

Fallout 4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Köpte det på releasedagen för jag gillar Fallout, men ångrade mig såklart. Det kostade typ mer än 500 spänn och spelet hette Fallout 76

Medlem

Dying Light 2

Medlem

Alpha Protocol. Helt magiskt koncept och även om jag gillade det skarpt och är sur över att det inte går att spela på senare xboxkonsoler så kan jag inte förneka att spelet var en buggfest utan dess like.

Medlem
Skrivet av neocon:

Cyberpunk 2077. Sade det först. Schackmatt.

Tror vi kan stänga tråden nu 😂

Medlem

Halo Infinite. Att inte ha Coop eller första säsongen planerad är helt galet. Att man sedan istället för att faktiskt fixar co-op (Som ju verkar funka finemang för de som haxat fram det), lägger miljoner på ett annat projekt med ~100 anställda, är nästan lika galet.

Medlem

Av spelen jag har spelat som släppts i år så är det VtM: Swansong, kraschade väldigt mycken på PS4an innan två patchar hade släppts.

Medlem

För att nämna några.

Battlefield 4 och ännu värre 2042, all Madden NFL de senaste 5(?) åren, Diablo 3, Skyrim, Sim City, AC: Unity.
Batman Arkham Knights PC port.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Tror vi kan stänga tråden nu 😂

Om det ändå vore så väl att det bara fanns ett spel genom tiderna som borde försenats. 🙏


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

No man sky.

Vilket skräp vid release

Medlem

Sim City 2013 och inte bara för alla buggar utan den begränsade storleken på staden och sen för online skiten och buggarna.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Geeks Gaming
Skrivet av Lolflakes:

No man sky.

Vilket skräp vid release

Jajjemen, det var inte mycket rätt där tyvärr

Fallout 76 är ett annat legendariskt spelsläpp som man borde tänkt om

Medlem

Battlefield 2042. Allt som gjorde de gamla spelen så bra var bortskalat samtidigt som spelet var smockfullt med buggar. Och vilken tråkig värld! Tror det skulle ha behövts ytterligare ett år på ritbordet.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Vampire: The masquerade från 2004.
Det tog mod-communityn åratal att få ordning på spelet.

Nu förstår jag inte.


signatur

Jätteintressant information.

It's not a lake, it's an ocean

Cyberpunk 2077. Såklart.

No Man's Sky. Naturligtvis.

Men också Shenmue III hade mått bra av lite mer tid (eller snarare: bättre prioriteringar).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

70% av alla wow expansioner samt även grundspelet från 2005. Man spelar en beta fram till sista patchen av en expansion..

Medlem

Mina förslag har redan skrivits av andra. Cyberpunk, No mans sky, Fallout 4/76, sen flera andra som jag inte kommer ihåg nu.

En tanke som slår mig är att man sällan (aldrig?) inväntar patcher till Nintendos spel. De fungerar väldigt väl redan från start.

Är jag ute och cyklar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Battlefield 4, 2142, diablo 3, fallout 76, assassins creed unity, kommer inte på fler just nu..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Efootball 2022.

Medlem

pathfinder:kingmaker, total war: warhammer 3

Medlem

Cyberpunk


signatur

Allätare

Geeks Gaming
Skrivet av Freakon:

En tanke som slår mig är att man sällan (aldrig?) inväntar patcher till Nintendos spel. De fungerar väldigt väl redan från start.

Är jag ute och cyklar?

Njae, det har du nog rätt i. Dock är det nog "enklare" att skriva kod till 1 eller 2 specifika hårdvaror än något som ska kunna lira med 100000000 olika varianter av hårdvara (pc, xbox, ps osv)

Medlem

Här kommer en bubblare som är av tveäggad art:

majoriteten av alla early access. Många spel som får stort intresse när det kommer upp på early access, men när väl spelet når version 1.0 så har många redan spelat sönder spelet flera år tillbaka och missar således hela spelet som det var tänkt att spela.

Samtidigt så förstår jag att många av dessa spel aldrig blivit till om det inte vore för early access. Men du har i regel bara en chans på dig. Gör du ett dåligt första intryck så spelar det ingen roll ifall du som spelutvecklare fixar det i efterhand. No mans sky har nämnts innan vilket var långt under vad utvecklarma lovade vid släpp. Även diablo 3 med dess AH var ju en jäkla soppa innan de fixade till det, men då hade tåget redan gått. Senaste BF är igentligen samma sak. Det spelar ingen roll ifall de fixar spelet då spelet redan är märkt som skräp av allmänheten. Det är därför early access är en mindre bra idé om spelet inte är tillräckligt bra för att nästan klassas som en vanlig release. Se bara på valheim. Spelet hade mer matrial i early access, än spel som var fullt släppta. Då är det en helt annan sak.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kommer inte ihåg vilka men flera Assassins Creed spel har haft buggar vid release. Åtminstone på PC.

Horizon zero dawn på pc var väl kasst i början också har jag hört.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Man skulle kunna argumentera att Quake (originalet) släpptes trasigt och för tidigt. Det var flertalet saker som ej fungerade som det var tänkt, eller var kapat/saknades från spelet.

Exempel på dessa är rörelse buggen som möjliggjorde bunnyjumping. Avsaknaden av vapenskifte-animation vilket resulterade i omedelbara vapenskiften.

Spelet hade inte varit i närheten lika bra om det inte hade haft dessa "brister".

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Sim City 2013 och inte bara för alla buggar utan den begränsade storleken på staden och sen för online skiten och buggarna.

+1 på den, spelet som sänkte en hel franchise, något inte ens dåliga Battlefield-varianter klarat.

Redaktör
Skrivet av neocon:

Cyberpunk 2077. Sade det först. Schackmatt.

Då stänger jag tråden så kan vi alla ta helg.

Edit: tvåa på bollen.


signatur
12
Skriv svar