Vilka spel har ni 100% på?

Medlem

Farming Simulator 19. 100% achievement!

Grindade som tusan för att få de sista två eller tre innan FS22 blev släppt.

Moderator | Testpilot

Det enda för mig är nog Marvel's Spider-man - dock var det inte kul alls. Som vissa andra här i tråden blir det ofta otroligt tradigt då man måste göra samma typer av uppdrag in i absurdum, sedan får man egentligen inget för besväret heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Duke Nukem Forever av alla spel. 🤔😅


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett enda spel. The Walking Dead, det från 2012. Antagligen eftersom nästan alla achievements där består av storyprogression.

Medlem

Alla Ratchet & Clank-spel (förutom Rift apart, har ingen PS5)
Assassins Creed 2
The wolf among us
Samtliga Splinter Cell-spel

I am Mayo
(Platinum)


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Xbox 360, då brydde jag mig mycket om sånt här så jag har nog väldigt många 100%.

Medlem

Europa Universalis 4.

Skoja!
Men jag klockar någonting på 3000h+

Medlem

Hades är det enda jag bemödat mig med.

Tales from the Borderlands har jag också men tror det sker automatiskt eftersom spelet är ju helt berättelsedrivet.

Innan achievements så hade jag 100% i Vice City en gång


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Inte nämnvärt många, jagar sällan achivements.
Men på steam i alla fall har jag följande.

  • Castlevania Anniversary Collection

  • One Piece: Pirate Warriors 4

  • Shadow Warrior Classic Redux


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte många men några.

Final Fantasy 7
Grow: Song of the Evertree
Fairy Tail
Far Cry New Dawn

Medlem

På steam så tror jag har ett spel på 100% men kommer inte ihåg vad. Däremot så vet jag att jag har fixat 100% på Kingdom Hearts 1 och Demon's Souls Remake. Vill fixa 100% på andra Souls-spel men det får vänta tills jag får motivationen igen för att fixa 100% i något

ELF
Medlem

Skyrim (Steam)
The Walking Dead Season Two (GOG)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bloodborne
Darksouls 1-3
Alla god of war
Tekken 7

Medlem

Har 3st på steam:

Deadlight
Super Frog
Sleeping Dogs

Jobbar på Banished också eftersom jag ständigt återkommer till det när jag har tid att lira.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Precis som @Freakon skriver, inget konstigt alls om man gillar att fixa 100 %.

Spelforskaren Richard Bartle funderade på det där förut och kom fram till att det finns i huvudsak fyra olika spelartyper:

Socializers - Gillar att hänga med polare i spel.
Explorers - Spelar för storyn och gillar ofta att grotta ned sig i lore.
Achievers - Går igång på utmaningar, oavsett stora eller små. Spelar gärna 100 %.
Killers - Spelare som älskar att röja loss i PVP.

Inget är svart och vitt förstås utan alla spelare har olika gråskalor av de olika spelartyperna i sig.

Om du till stor del är Achiever så har du förmodligen ett antal spel som är 100 % eller väldigt nära.
Är du däremot till stor del Explorer som mest spelar för storyns skull så undrar du säkert vad Achievers håller på med — varför slösa tid på massa utmaningar när man kan spela klart storyn och sedan vara nöjd? Medan Achivern tänker "såja, nu är storyn avklarad vilket bara är 50 %. Underbart, då har jag 50 % kvar att fixa!"

Antar att jag tillhör den femte typen då.

Föredrar enspelarspel, bryr mig inte om storyn, ska inte vara speciellt utmanande och PvP existerar ju inte i enspelarspel.

Jag spelar spel för underhållning/avkoppling/tidsfördriv.

Medlem

Några stycken, men intresset för trophys dalade enormt för några år sedan. Det jag var mest stolt över är ändå InFamous för att jag hittade alla jävla blippar på kartan.

Medlem

Elden ring

Bryr mig inte mycket om achivments, kul att få liksom men inte något jag strävar efter. Men när jag kollade av en slump på mina achivments såg jag att jag saknade typ 4 - 5 st samt att jag tyckte inte någon Elden ring achivment var särskilt svår att få så länge man utforska spelet. Möjligtvis lite tradigt med olika slut achivments men detta lär va de enda jag spelet jag 100% på

Medlem

Ett trettiotal men den jag är mest stolt över är Nioh
För mig räcker ett spel längre om jag jagar achievements eller trophies men bara om jag finner spelet intressant, då börjar jakten Men stressar mig inte till döds efter dem Men gillar achievements över lag då de gör att ett spel kan räcka längre

Skribent
Skrivet av Saltanötter:

Har 3st på steam:

Deadlight
Super Frog
Sleeping Dogs

Jobbar på Banished också eftersom jag ständigt återkommer till det när jag har tid att lira.

Banished <3

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Precis som @Freakon skriver, inget konstigt alls om man gillar att fixa 100 %.

Spelforskaren Richard Bartle funderade på det där förut och kom fram till att det finns i huvudsak fyra olika spelartyper:

Socializers - Gillar att hänga med polare i spel.
Explorers - Spelar för storyn och gillar ofta att grotta ned sig i lore.
Achievers - Går igång på utmaningar, oavsett stora eller små. Spelar gärna 100 %.
Killers - Spelare som älskar att röja loss i PVP.

Inget är svart och vitt förstås utan alla spelare har olika gråskalor av de olika spelartyperna i sig.

Om du till stor del är Achiever så har du förmodligen ett antal spel som är 100 % eller väldigt nära.
Är du däremot till stor del Explorer som mest spelar för storyns skull så undrar du säkert vad Achievers håller på med — varför slösa tid på massa utmaningar när man kan spela klart storyn och sedan vara nöjd? Medan Achivern tänker "såja, nu är storyn avklarad vilket bara är 50 %. Underbart, då har jag 50 % kvar att fixa!"

Jag är då något så intressant som en Explorer-Achiever Det går alldeles utmärkt att kombinera. Story, utforskning, lore, karaktärsutveckling etc. är det som jag sätter främst i de flesta spel. Jag gillar dock också att jaga achievements och har runt 120 spel på 100%, de allra flesta på Xbox då det är roligast att jaga på samma ställe.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är ju skillnad på att klara alla achievements och att få 100% I ett spel.
100% har jag fått i flera spel. Tex de nya tomb raider spelen. Men jag har inte alla achievements för då ska man spela multiplayer och annan skit.

Medlem

Är ingen trophy-hunter öht men har ändå en handfull spel som jag klarat allt i. Vissa av spelen hade jag helt enkelt skitkul med och det blev väl bara lite av en bonus att alla trofeer hängde med. Andra behövde man inte göra så mycket mer än å klara av för att få 100%.

A Jugglers Tale
Concrete Genie
The Pathless
The Last Campfire
Astros Playroom
Marvels Spider-Man
Rayman Legends
The Walking Dead Säsong 1 och 2

Medlem

Lägger noll fokus på det på PC/Steam Men har platinum i nästan alla FROM-spel på playstation, då det är spel där jag verkligen gillar utmaningarna.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Phyrino:

Det är ju skillnad på att klara alla achievements och att få 100% I ett spel.
100% har jag fått i flera spel. Tex de nya tomb raider spelen. Men jag har inte alla achievements för då ska man spela multiplayer och annan skit.

Hm jag räknar alla achievements som 100%. Går efter TA completions.

Det där kan ju gå åt båda håll dock, ibland är det inte nödvändigt att göra precis allt för att få alla achievements heller.


signatur

Jump in.

Medlem

De få spelrn jag fastnar i, blir ofta ett jävla jagade så

Elden Ring
Sekiro
Ghost of tsushima
Ratchet and clank rift apart
Nästa cyberpunk 2077

Medlem

Jag kör rätt blandat så för att nämna några;

Evoland
The Witcher 2
Wolfenstein: The new order
Astro's Playroom
Life is Strange: True Colors
It Takes Two
Marvel's Spider-Man
inFamous: Second Son
Ether One
Grow Home
Lara Croft and the Temple of Osiris

Medlem

Horizon Zero Dawn.
Det enda spel jag faktiskt brytt mig om achievements. Mest för att dem var perfekt balanserade med grind och svårighetsgrad.

Medlem

Vill minnas att allt som krävdes för platinium i Tales From the Borderlands var att spela igenom hela storyn, så mitt svar på trådskaparens fråga blir just det spelet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Golden Eye


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skriv svar