The Witcher 3 vs Assassins Creed Valhalla

Medlem
The Witcher 3 vs Assassins Creed Valhalla

Hej på er,

Jag och ett par kompisar diskuterar just i detta tillfälle om vilket spel som är det bästa, the witcher 3 eller AssCreed Valhalla, och jag måste nog ändå säga valhalla. The witcher 3 har en grym story men jag älskar allt med valhalla så min fråga är vilket spel ni föredrar?

/Beer.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Valhalla. Vilken dag som helst. Kom aldrig långt i Witcher 3 och aldrig kommit igenom mer än kanske halva Witcher 2. Men det kan ha att göra med att jag verkligen avskyr Geralt som huvudkaraktär. Tycker han är en EXTREMT tråkig karaktär och orkar inte med honom alls.

Medlem

Jag får säga the witcher 3. Jag gillar att storyn i witcher är väldigt interaktiv, tycker lootsystemet är bättre, är en sucker för fantasy och mystik/monster så roligare att springa runt och upptäcka i den världen.

Ska sägas att jag konstant störde mig på just voice actingen i valhalla, det dödade inlevelsen rätt mycket.

Geeks Gaming

Oj, väldigt olika spel med en liknande bas.

Personligen så väljer jag witcher 3 alla dagar i veckan, fastnade inte alls för valhalla

Medlem

Haha
Borde vara en hädelse att likställa ASScreed med The Witcher 3. 😂

Nu har jag inte spelat Valhalla men finns absolut inget som lockar med ASScreed spelen.
Det är Ubisoft i hög(lägsta)form


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The witcher 3 alla gånger före nått av asscreed spelen, ljusår bättre på allt.

Min åsikt såklart men du fråga ju 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Som att jämföra en lådbil med en Ferrari.

Witcher 3 är överlägset på alla punkter.

Visst är Origins, Odyssey och Valhalla steg i rätt riktning jämfört med vad serien var, men det är fortfarande samma grunda koncept, karaktärer och värld som allt Ubisoft gör.

Witcher 3 är magi.

Medlem

Spelat båda (W3 bra mycket mer, men kört igenom hela Valhalla också med DLC). Witcher 3 vinner med ljusår. Men man ser ju tydligt redan sedan Origin att Ubisoft sneglat stenhårt på Witcher 3.

För min egen del gällande Origin, Odyssey och Valhalla så vinner Odyssey helt klart.

Medlem

Ugh, The Witcher 3 alla tusen gånger om, stjärnstopp.
Valhalla var ok, men inge mer än så. Fin grafik, annars väldigt meh.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha
Borde vara en hädelse att likställa ASScreed med The Witcher 3. 😂

Nu har jag inte spelat Valhalla men finns absolut inget som lockar med ASScreed spelen.
Det är Ubisoft i hög(lägsta)form

Då borde du inte ha rätt att dela ut hädelser ma friend 😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Ja vill gärna höra mer lows och highs så fortsätt gärna!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av deezel:

Spelat båda (W3 bra mycket mer, men kört igenom hela Valhalla också med DLC). Witcher 3 vinner med ljusår. Men man ser ju tydligt redan sedan Origin att Ubisoft sneglat stenhårt på Witcher 3.

För min egen del gällande Origin, Odyssey och Valhalla så vinner Odyssey helt klart.

Jag absolut älskar Witcher 3. Jag har dock inte kört Assassins' Creed sen tvåan, men har hört att Valhalla ska vara en av seriens höjdpunkter. Har nästan blivit sugen på att skaffa det, men vad får dig att föredra Odyssey framför Valhalla?

Valhalla är så jäkla buggigt och det blir aldrig bättre.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Att du ens vågar fråga. Modigt! Svårt att putta ner The Witcher 3 från tronen. Det må hända i framtiden.. Men kommer ta tid 😄

Medlem

Oj! Oväntad frågeställning. Tycker inte assassins creed förtjänar att nämnas tillsammans med the Witcher 3.

Medlem

Har inte spelat något av de men tycker att Witcher är bättre pga att Ubisoft spel brukar vara usla.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat något av de men tycker att Witcher är bättre pga att Ubisoft spel brukar vara usla.

Helt jävla märklig kommentar. Haha

Medlem

Som en av få i tråden som, vad det verkar, faktiskt har spelat båda spelen vill jag säga att de skiljer sig åt drastiskt. The Witcher 3 har överlägsen story, bättre side quests, mer varierade aktiviteter, intressantare karaktärer och en värld som är mer värd att utforska även om de båda gillar att strössla kartan med ikoner. Valhalla å sin sida hade i mitt tycke bättre gameplay (combat). Till syvende och sist föredrar jag TW3 då det är så mycket före Valhalla på de områden där det har sina styrkor medan Valhalla endast är marginellt starkare än TW3 på sina områden.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Valhalla är så jäkla buggigt och det blir aldrig bättre.

Jag har inte sett en enda bugg i valhalla


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Helt jävla märklig kommentar. Haha

Ja. Det kan man säga.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelen är väl ganska likvärdiga spelmekaniskt (på så sätt att jag inte gillar något av spelen beträffande den aspekten) men på i stort sett alla andra punkter håller jag Witcher 3 klart högre.

Gen
Medlem

Valhalla är definitivt en sämre kopia av Witcher 3 på i princip alla plan. Känns inte som att Ubi ansträngde sig lika mycket gällande quester som i Origins/Odyssey. Dötrist "lootsystem", story som upprepar sig med varje nytt land, miljöerna är trevliga i början men blir repetitiva efter ett tag osv. Combat är okej och grafiken är väldigt snygg men det är väl allt. Det som Valhalla har som Witcher 3 inte har är väl stadsbyggandet och skeppet, inte för att det är någon speciell fördel dock.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Ja. Det kan man säga.

Med det sagt så har jag spelat båda spelen.

Jag gillar båda 2 faktiskt. Witcher 3 är ju mer genomarbetad med all den fina side quest och karaktärer.

Valhalla är intressant då jag gillar historia och vikingar samt medeltida England, samt det mer realistiska hållet än witcher 3 med sitt fantasy.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag absolut älskar Witcher 3. Jag har dock inte kört Assassins' Creed sen tvåan, men har hört att Valhalla ska vara en av seriens höjdpunkter. Har nästan blivit sugen på att skaffa det, men vad får dig att föredra Odyssey framför Valhalla?

Sjöslagen, bättre röstskådespelare (kvinnliga, manliga är ganska meh). slippa möga med byn. Mycket friare spel helt enkelt.

Medlem
Skrivet av deezel:

Sjöslagen, bättre röstskådespelare (kvinnliga, manliga är ganska meh). slippa möga med byn. Mycket friare spel helt enkelt.

Right, tack för svaret! Får se hur jag gör.

Medlem

Personligen känner jag nog Witcher3. Absolut vallhalla är ett grymt spel men Witcher3 fångade mig med i sin fantasysetting 😁

1
Skriv svar