EA har ingått ett samarbete för att inkludera LaLiga i FC Sports Club

Robot
EA har ingått ett samarbete för att inkludera LaLiga i FC Sports Club

Det vankas spanska mästerskap även efter Fifa-uppbrottet.

#Ea-sports-fc, #Laliga


Gnällkuk

Kommer bli stökigt nu med alla licenser... Känns tufft att hinna ro iland det mesta tills nästa utgåva och vilka kommer FIFA inte släppa?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Shit. Om de skall förhandla med alla ligor och därefter alla gamla ikoner såsom Pele etc så kommer detta blir svårt. Vad händer tex om Maradonas barn vägrar låta de använda hans namn utan motbetalning?
Man kanske får finna sig i namn såsom ”Matadona” etc.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Jag hoppas bara att de förlorade namnet och många rättigheter tvingar dem till att faktiskt försöka utveckla ett nytt spel.

Sedan Fifa 20 så har ju absolut ingenting hänt. eller jo du kan fejka inkast....

Skribent
Skrivet av Freddan:

Shit. Om de skall förhandla med alla ligor och därefter alla gamla ikoner såsom Pele etc så kommer detta blir svårt. Vad händer tex om Maradonas barn vägrar låta de använda hans namn utan motbetalning?
Man kanske får finna sig i namn såsom ”Matadona” etc.

Det är ju redan så nästan. EA fick ju ta bort Maradona från spelet pga av konflikten med namnet.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är ju redan så nästan. EA fick ju ta bort Maradona från spelet pga av konflikten med namnet.

En sådan spelare tror jag inte har någon större inverkan, eller ens ett gäng gamla legendarer. Spelarlicenser, ligalicenser och klubblicenser är enligt min uppfattning rätt avgörande. Frågan är ju bara vem som kan hosta upp monsterpengarna som FIFA kräver och sen ha pengar till att också utveckla ett spel. Det låter jävligt dyrt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Freddan:

Shit. Om de skall förhandla med alla ligor och därefter alla gamla ikoner såsom Pele etc så kommer detta blir svårt. Vad händer tex om Maradonas barn vägrar låta de använda hans namn utan motbetalning?
Man kanske får finna sig i namn såsom ”Matadona” etc.

Har fattat det som att EA redan innan förhandlade själva med ligorna, det sköttes inte via FIFA

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

En sådan spelare tror jag inte har någon större inverkan, eller ens ett gäng gamla legendarer. Spelarlicenser, ligalicenser och klubblicenser är enligt min uppfattning rätt avgörande. Frågan är ju bara vem som kan hosta upp monsterpengarna som FIFA kräver och sen ha pengar till att också utveckla ett spel. Det låter jävligt dyrt.

jo jag tror dock vissa stora spelare har egna kontrakt som måste förhandlas. EA har ju kvar många av de licenserna, de prioriterade de över namnet FIFA. Men det kommer nog bli en del konkurrens framöver på fotbollsscenen. UFL är ju också under utveckling så frågan är om de kan nappa licenser också?


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

jo jag tror dock vissa stora spelare har egna kontrakt som måste förhandlas. EA har ju kvar många av de licenserna, de prioriterade de över namnet FIFA. Men det kommer nog bli en del konkurrens framöver på fotbollsscenen. UFL är ju också under utveckling så frågan är om de kan nappa licenser också?

Det blir helt klart intressant, FIFA kanske kommer med svansen mellan benen sen, vem vet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar