En Dualsense-lik kontroll gjord för Playstation-spelande på Iphone

Robot
En Dualsense-lik kontroll gjord för Playstation-spelande på Iphone
Medlem

Bara ifån? ... snark

Geeks Gaming
Skrivet av Jonrei:

Bara ifån? ... snark

Nejdå, den ser ut att finnas för android med

Edit: Nepp, inte playstation-versionen

Medlem

Den dagen min bättre hälft skulle se så glad och engagerad ut om jag halar fram telefonen på stranden och spelar bilspel i stället för att umgås med familjen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Lightning-kontakt känns ju inte så framtidssäkert.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Lightning-kontakt känns ju inte så framtidssäkert.

Försvinner ju from 2023 eller 2025 i EU med de nya lagarna från Bryssel

Medlem

Det här är väl egentligen den RIKTIGA framtiden för mobile gaming. En telefon, som alla har, används som skärm och sen docka på ett par handkontroller och game on via molnet.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv

När jag såg bild på den igår (utan en iPhone i) så tänkte jag direkt ”Xbox One” på grund av namnet.

Medlem

Så ca 600 kr mer för att den ska se ut som playstation kontroll? Inget annat!? Isf fortsätter jag med min razor


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det här är väl egentligen den RIKTIGA framtiden för mobile gaming. En telefon, som alla har, används som skärm och sen docka på ett par handkontroller och game on via molnet.

Typ, det finns flera sådana här, även för android då. Telefonerna idag är så bra att de troligen är bättre än nintendos nästa konsol liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vänstra stickan är fel. Om det ska vara en Dualsence lik kontroll. Annars är den väldigt like Xbox kontroll. Och det är bra. Så ska en kontroll se ut.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nejdå, den ser ut att finnas för android med

Edit: Nepp, inte playstation-versionen

Men vad är egentligen skillnaden?
Exempelvis ser den svarta iPhone-kontrollen precis ut som den vita, men den vita räknas som ”PlayStatation Edition”. Aha, ser nu att den svarta är som en Xbox-kontroll.

1
Skriv svar