Skate (4) blir free to play – men utan pay to win

Robot
Skate (4) blir free to play – men utan pay to win

Full Circle ser spelet som en ny plattform att bygga vidare på.

#Full-circle, #Skate, #nyhetstips


Medlem

Med andra ord är 99,99 % av de kosmetisk produkterna mikrotransaktioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av elPresidente:

Med andra ord är 99,99 % av de kosmetisk produkterna mikrotransaktioner.

Vilket inte är ett större problem, helst om spelet ska vara gratis.

Kan man skejta på alla banor och tävla utan att betala så måste de få in pengar någonstans. Handlar det då om att betala en slant för att få ett lite mer unikt utseende så är det inget större problem.

I slutändan hade jag föredragit att punga ut vanlig fullpris och låsa upp kosmetiska prylar genom att bara spela, men nu är det som det är.

Ska sägas att man mest troligen kommer kunna få nya mössor, kepsar och annat genom att spela också. Inte ofta, om ens aldrig, allt kosmetiskt är låst bakom en betalvägg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

hört de där förut? vi får väl säker betala för att kunna grinda eller göra tricks som ger bra poäng

Moderator | Testpilot
Skrivet av Natrium:

hört de där förut? vi får väl säker betala för att kunna grinda eller göra tricks som ger bra poäng

Tveksamt. Förstår att det är en oro, men känns som att folk som har den oron knappt spelat free to play-spel.

Det är inte många av dem som släpps här i väst där sådant är ett problem. Det värsta som händer är något i stil med Diablo Immortal att man kan gå upp i nivå snabbare eller har högre chans att få loot.

Skate kommer nog bli som League of Legends. Alla lirar på någorlunda samma nivå (annat än att man måste spela och låsa upp saker), samt att man kan köpa skins om man så vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Eftersom jag gillar Skate så mycket hade jag ärligt talat kunnat tänka mig köpa spelet för fullpris. Att säga något om att de väljer att ha free to play i det här stadiet är kanske för tidigt, men jag uppskattar att själv kunna låsa upp kosmetiska prylar under spelets gång. Med mikrotransaktioner blir det ofta så sjukt tidskrävande att låsa upp även de mest simpla föremålen. På nåt sätt måste dom ju tjäna pengar, men jag köper aldrig mikrotransaktioner.

Avstängd

Darkslide DLC $2,99

Inaktiv
Skrivet av elPresidente:

Med andra ord är 99,99 % av de kosmetisk produkterna mikrotransaktioner.

Om du hellre vill ha ett betalspel kan du ju köpa kosmetiska grejer för 400-600 kr så bör du ha lite att välja på sen

Skämt åsido kan jag förstå och hålla med din skepsism(?) till viss del. Är det något man lärt sig är det att ingenting är gratis, särskilt inte gratisspel.

Medlem

Och där störtdök intresset...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skate kommer nog bli som League of Legends. Alla lirar på någorlunda samma nivå (annat än att man måste spela och låsa upp saker), samt att man kan köpa skins om man så vill.

Just LoL låser ju dock ner spelet om man inte pröjsar. Eller har de tagit bort det där med veckans hjältar osv? Jag hoppas de snarare köra dota-stilen (om vi ska likna vid mobas), där allt är olåst och man kan köpa kosmetiska skins om man vill. Fräna hjul och bräddesigner som kostar men inte påverkar nånting annat än utseende.

Medlem

Free to play med mikrotransaktioner?
Nej, nej och åter igen nej tack. Hellre inget nytt Skate spel alls än något
sådant här.

Medlem

Även om det inte blir några pay to win saker I spelet är F2P spel så frustrerande att spela med alla jävla reklam att man ska betala för saker.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Även om det inte blir några pay to win saker I spelet är F2P spel så frustrerande att spela med alla jävla reklam att man ska betala för saker.

Redan testat spelet?
Inte för att jag säger att så inte är fallet men finns flera spel där inte "trycker" på det och är F2P. Skrivs väldigt lite om dem just för att de inte gör ord för sig genom att vara negativa med massor av reklam.

Jag hatar MTX men har förståelse för att kosmetiska saker, så länge det stannar där och inte gå ren millimeter över den linjen.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Nu ska jag vara gubbe och säga att jag avskyr f2p spel. Men ser dessvärre ut att bli en trend i spelutvecklingen. Allt handlar om pengar och åter pengar.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Nu ska jag vara gubbe och säga att jag avskyr f2p spel. Men ser dessvärre ut att bli en trend i spelutvecklingen. Allt handlar om pengar och åter pengar.

Jag håller helt med, det känns som att det är en win för utvecklare men att det påverkar spelen negativt (t.ex. att man enkelt bara kan skapa nytt acc om man blir bannad).

Däremot kanske game as a service-modellen och detta med mikrotransaktioner och f2p få ett spel att leva längre. Istället för nya spel läggs det till content och uppdateringar. För ett onlinespel tycker jag kanske t.om att detta är ultimat, så länge det inte blir pay to win. För jag känner ju inte för att köpa ett nytt COD varje år bara för att få nytt content i samma platform.

En smart polare till mig sa att "Varför hata f2p egentligen? Alla bortskämda kids betalar spelet åt dig ju"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kalliban:

Just LoL låser ju dock ner spelet om man inte pröjsar. Eller har de tagit bort det där med veckans hjältar osv? Jag hoppas de snarare köra dota-stilen (om vi ska likna vid mobas), där allt är olåst och man kan köpa kosmetiska skins om man vill. Fräna hjul och bräddesigner som kostar men inte påverkar nånting annat än utseende.

De kör ju inte som dota och låter alla hjältar vara upplåsta, så du måste ju pröjsa (eller bara spela vanligt) för att låsa upp fler.

Dock har de tonvis med system nu som gör att det blir lätt att låsa upp hjältar väldigt snabbt. De tjänar knappt några pengar på att folk köper hjältar - det är bara skins.

Även om jag håller med om att det skulle vara bra om man slapp gå igenom hela processen att samla hjältarna så har det sin charm också. Man testar de få man har, bli duktiga på dem, låser upp fler i stadig takt och blir duktig på dem också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lite roligt med att folk reagerar på att bolagen vill ha in pengar, det är ju det som bolag går ut på i 99,99% av fallen, och känner dom att denna modellen ger bra inkomst så är det klart att dom kör på det. Vi styr med plånboken som vanligt, därför dessa finns likväl som med scalpers.
Skönt att det inte är pay 2 win, hoppas bara på inte allt för mycket reklam, men är spelet bra så känns det nästan lite sniket att spela något som ett företag investerat i gratis...

Medlem

Look what they did to my boy. Har få gånger sett fram emot ett spel så mycket, men det börjar kännas sämre och sämre. Hoppas åtminstone att man kommer kunna välja hardcoreläge som i trean, men jag är rädd att det kommer bli för arkadigt. Tyckte trean hade en bra balans.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar