Medlem

Såg ut som ett dåligt skämt tyvärr. Luktar tok-flopp

Medlem

Ser gammalt ut, allt från grafik till gameplay-biten.

Medlem
Skrivet av quadratis:

kallade hon pirater för "a marginalized people" (17:40)? lite väl krystat kan man ju tycka.

Jag reagerade också på det! Med de orden lyckades hon få mig avtänd på spelet redan innan gameplay visades upp! Utan att bli för politisk tycker jag att det klingar riktigt illa i dagens samhälle. Känner du dig marginaliserad? Bli kriminell! Fräscht.

En annan mer spelmässig sak som jag reagerade på var hon pratade om en "darker more gritty world". Har hon ens det spelet? Färgglatt och arkadigt som bara den! Vet de ens nu vad för slags spel de försöker göra?

Tyckte också att det var lite konstigt att man ska bygga skepp. Nästan alla piratskepp var väl stulna? Hade varit mycket roligare att försöka borda och ta över de skepp man är intresserad av!

Om det kommer på gamepass kanske jag kan testa det med en kompis någon kväll. Men att köpa? Nej tack!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Orkar inte se hela timmesklippet men läste delen om skattjakter och det räcker för mig för att ha kul i några timmar iallafall. Sen är jag för gammal för att lägga massa tid på att samla resurser genom att hugga träd för att kunna uppgradera saker m.m... snark. Gör som jag brukar när något ubi intresserar mig lite. kör deras prenumeration en månad och lirar så länge jag har kul. sen glömmer jag det och går vidare.

Medlem

Nja... efter att ha sett gameplay så känns det sådär. Har båtarna varsin utombordare där bak eller?! Båten kör ju i flera knop efter bara nån sekund. Till och med pirates från tidiga 90-talet har ju mer inlevelse 😂
Sen är det verkligen action från början till slut. Vart är planeringsfasen?

Efter att ha spelat en hel del sea of thieves så har man ju höjt nivån väsentligt vad som förväntas vara lägsta-nivån. Detta är enligt mig en bra bit under.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv
Skrivet av Chomag:

1,2 miljarder kronor? Seriöst?

Om det stämmer så kan man verkligen säga att de kastat pengarna i sjön... Och det på ett co-op, onlinespel som nästan ingen efterfrågade dessutom.

"$120 million
The project reportedly cost Ubisoft more than $120 million. It was revealed during Ubisoft's press conference at the Electronic Entertainment Expo 2017."

Notera att dom siffrorna var från 2017....

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag kan ändå förstå lite var kommentaren kommer ifrån om man jämför med Sea of Thieves. Ska du boarda (vad heter det på svenska?) ett skepp gör du det själv - inte genom en kort sekvens som spelas upp varje gång. Ska du segla någonstans har du seglets vinkel och vindens riktning i åtanke - inte genom att hålla ned W för att åka framåt. Ska du sänka ett skepp siktar du på skeppets nedre halva - inte var som helst för att se en livmätare gå ned till 0. (Vid ett tillfälle i streamen kunde man se spelaren göra skada genom att bomba toppen av skeppets segel)

Summa summarum: Sea of Thieves är mycket mer inlevelserikt och "realistiskt", trots att det ser tecknat ut.

“Borda” är ordet du söker. Håller med i övrigt

Medlem

Men va fan, är det mer multiplayer och pvp-skit? Jag vill inte tvingas spela coop heller. Därför Sea of Thieves är ospelbart när man bara vill spela själv och kunna hoppa in/ur när man vill.

Kan de inte göra ett nytt Sid Meyers Pirates! istället?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Allt jag ville ha var black Black Flag på en större karta, med fler skepp där jag eventuellt kunde uppgradera min bas.
Tror jag skippar detta men ska vänta på lite mer gameplay innan jag bestämmer mig helt.

Ja, ett riktigt grymt storybaserat sjörövarlir finns det säkert en marknad för. Jag vill ju vara de sju havens skräck, sänka ett handelsskepp, dräpa kaptenen och plundra deras last. Inte bli gankad i min lilla optimistjolle utanför hamnen av XxX_SwagBeardThePirate420_XxX.

Nu lär ju Skull & Bones ha möjlighet för singleplayer, men allt content är designat med co-op i åtanke. Så vi får se vad det blir till.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tyckte också att det var lite konstigt att man ska bygga skepp. Nästan alla piratskepp var väl stulna? Hade varit mycket roligare att försöka borda och ta över de skepp man är intresserad av!

Krigsfartyg var väldigt dyra att tillverka så jag tvivlar på att särskilt många pirater lade sina surt förvärvade slantar på sådant. Enda undantagen jag kan komma på är möjligen personer med kaparbrev som i vissa fall hade egna skepp.

En annan tröttsam sak med spelet är rammar. Detta var något man höll på med när skeppen hade åror. En ramm på ett segelfartyg är lika idiotiskt som en riddare med lans sittandes i en jeep.

Medlem

Vilket antiklimax! Såg ut som ett F2P spel. Synd, för jag såg fram emot ett välgjort sjörövarspel.

Medlem
Skrivet av Popski:

En ramm på ett segelfartyg är lika idiotiskt som en riddare med lans sittandes i en jeep.

Bästa liknelsen någonsin 😅 (Dock något jag skulle vilja se!)

Håller med dig i övrigt också, men citerade bara godbiten


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det blir ett kraftigt NEJ från mig det ser fruktansvärt dåligt ut

Medlem

Jag är intresserad nu när det kostar så mycket. Jag menar då måste dom ju ha ordentligt med saker att göra i spelet redan från början. Men jag kommer fortfarande inte förboka spelet.

Medlem

Grymt besviken att de inte gör ett Black Flag utan Assassins Creed-grejerna. Vill ha en karta fri att utforska där jag kan gå iland på öar! Får väl spela om Odyssey igen

Medlem

Multiplayer pvp, då gick det spelet bort för mig. Trist.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är intresserad nu när det kostar så mycket. Jag menar då måste dom ju ha ordentligt med saker att göra i spelet redan från början. Men jag kommer fortfarande inte förboka spelet.

Ehh... har du sett spelreleaser på senaste? En prislapp betyder inte automatiskt kvalitet på något sätt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Ehh... har du sett spelreleaser på senaste? En prislapp betyder inte automatiskt kvalitet på något sätt.

Köp en månad av deras tjänst. Alla har ju typ en sådan tjänst.
Gjort så nu med alla "AAA" titlar, kostar någon 100 lapp och kan då testa det hur mycket som helst utan press.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Köp en månad av deras tjänst. Alla har ju typ en sådan tjänst.
Gjort så nu med alla "AAA" titlar, kostar någon 100 lapp och kan då testa det hur mycket som helst utan press.

149kr i månaden för att få lov att spela Ubisoft titlar känns mer som ett straff än en belöning. 😉

Men tack för tipset.

Medlem

Förbered er på att kunna köpa xp boosters, bättre skepp och crafting resurser, 1 vecka efter launch!

Medlem

Synd på pvp, annars vill jag ha en nytolkning på sid meiers pirates som är ett spel jag haft otroligt skoj med.

12
Skriv svar