512 diskettstationer+16 hårddiskar+4 scanners=?

Medlem
512 diskettstationer+16 hårddiskar+4 scanners=?

Som någon som gillar udda datorprojekt, hårdvara och retrogrejer är det här helt enkelt för bra för att inte dela med sig av.
Version 1.0 av "Floppotronen" var lite söt, 2.0 var ett kul projekt, men med 3.0 så har nivån skruvats upp till 11.

Finns det någon på forumet som försökt sig på något i närheten av ett sådant här absurt projekt?
Om så är fallet, hatten av till dig/er!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

Det där är rätt så imponerande.

Jag har aldrig byggt något, men jag hade ett program som kunde skapa rätt så imponerande ljud från diskdrivern i Amiga 500. Tyvärr så var programmet inte lika effektivt med diskdrivern i Amiga 1200 av någon anledning.

Medlem

Jag tycker att såna här projekt är sjukt imponerande. Han och LOOK MUM NO COMPUTER borde göra något ihop


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Inga diskar kom till skada under inspelningen.

- eller?

Medlem

Med så mycket hårdvara som ska styras parallellt blir det också en utmaning att se till att det inte blir någon latens någonstans eller att timings kompenserar för sådan, när det är musik (nåja) som ska skapas hade det märkts om det inte hade varit bra synkat.

Och när det är MIDI som används är det ju 16 kanaler (inkl. slagverk, kanal 10 om man följer standarden - lär väl vara hårddiskarnas läsarmar som står för det jobbet) som gäller, och då gäller det ju att mappa "instrumenten" som används här rätt, så det i alla fall går att höra vad det är för stycke som spelas.

Att hela riggen kan dra uppemot 1.2kW sätter det för övrigt i lite perspektiv vad gäller storleksordningen. 😅

Skrivet av deezel:

Inga diskar kom till skada under inspelningen.

- eller?

Det kan diskuteras.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar