State of play - Var det lite underwhealming?

Medlem
State of play - Var det lite underwhealming?

Som i filmen Hot Shots:
"What are you reading?" Great Expectations. "Is it any good?" It's not all I hoped for.

Moderator | Testpilot

Spider-man till PC = Nice

Resident Evil 4 Remake = Nice

Final Fantasy XVI gameplay = Nice

För mig räcker det ofta om 2-3 spel var något för mig efter en sådan här presentation. Allt behöver inte vara bra. Man har knappt tid att spela alla spel ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker det var riktigt bra SoP faktiskt! Några favoriter:

Ser fram emot att spela mer No Mans Sky i PSVR2!

Horizon: Call of the Mountains verkar bli sånt där VR-spel som bevisar vad mediet kan erbjuda. Lite som Alyx på PC! (men nej, det utannonserades tyvärr inte för PSVR2)

Videodrome + The Matrix + Jet Set Future Radio = this! Typ.

Medlem

Kan inte vänta att få spela som katt heller!

Resident Evil 4 får ny chans också! Mjölkning deluxe men lär skaffa haha!

Mys!

Medlem

Två andra som lockar starkt för mig!

Medlem

Tyckte det var riktigt bra och brände a det bästa i början.👍

Smart av Sony att börja med PSVR2, på så sätt fick alla icke VR spelare se hur myclet bättre spel är i VR.
Kända märken som Resident evil och Horizon kommer vara riktiga topp spel. Alla som spelat Re Village, tänk er att vara inne i spelet.

Resident evil 4 remake stog också VR content, men jag tror det är även hela spelet.
Anledningen varför det inte var tydligare tror jag är nog att Meta äger rättigheter fortfarande för just Resident Evil 4 VR".

Horizon Forbidden West matrialet såg ju "löjligt platt" ut efter call of the mountain uppvisningen 😂😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det tycker jag inte. Re4 remake och Calisto Protocol ser jag väldigt mycket fram emot, även Stray. FFXVI såg dock meh ut tråkigt nog. Hoppades på ett kliv upp från FFXV.

Medlem

State of Play har väl aldrig varit stället de har annonserat stora saker förut? Förväntar man sig Sonys AAA-titlar förstår jag att det var en besvikelse.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tyckte det var riktigt bra och brände a det bästa i början.👍

Smart av Sony att börja med PSVR2, på så sätt fick alla icke VR spelare se hur myclet bättre spel är i VR.
Kända märken som Resident evil och Horizon kommer vara riktiga topp spel. Alla som spelat Re Village, tänk er att vara inne i spelet.

Resident evil 4 remake stog också VR content, men jag tror det är även hela spelet.
Anledningen varför det inte var tydligare tror jag är nog att Meta äger rättigheter fortfarande för just Resident Evil 4 VR".

Horizon Forbidden West matrialet såg ju "löjligt platt" ut efter call of the mountain uppvisningen 😂😂

Fast nja, det där är ju en smakfråga. Jag föredrar fortfarande "platta" spel och VR är mer något jag kan hoppa in och ha kul med i 30 minuter innan jag tröttnar.

Medlem

Sådär, tyckte Stray och Callisto Protocol såg riktigt bra ut, och är super taggad på dom!
Det andra verkar kul, men inget som tilltalar mig jättemycket.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tyckte det var riktigt bra och brände a det bästa i början.👍

Smart av Sony att börja med PSVR2, på så sätt fick alla icke VR spelare se hur myclet bättre spel är i VR.
Kända märken som Resident evil och Horizon kommer vara riktiga topp spel. Alla som spelat Re Village, tänk er att vara inne i spelet.

Resident evil 4 remake stog också VR content, men jag tror det är även hela spelet.
Anledningen varför det inte var tydligare tror jag är nog att Meta äger rättigheter fortfarande för just Resident Evil 4 VR".

Horizon Forbidden West matrialet såg ju "löjligt platt" ut efter call of the mountain uppvisningen 😂😂

Haha ibland kan man tro att du är med i någon sekt som försöker få folk att gå på hypen med VR Jag själv avskyr VR som pesten. Spelen är ofta bara skapade för att lyfta fram vad man kan göra i VR istället för att vara ett bra spel. Spel ska spelas med handkontroll eller mus och tangentbord på en skärm eller tv, inget annat

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha ibland kan man tro att du är med i någon sekt som försöker få folk att gå på hypen med VR Jag själv avskyr VR som pesten. Spelen är ofta bara skapade för att lyfta fram vad man kan göra i VR istället för att vara ett bra spel. Spel ska spelas med handkontroll eller mus och tangentbord på en skärm eller tv, inget annat

Hahah shit vilken trång syn du verkar ha på saker "SKA spelas med handkontroll eller mus".
Visst att det tyvärr finns många spel som är som du säger, och dom tilltalar nog bara de som nyss skaffat VR. Men det finns så många bra spel med bra storys, roligt och tilltalande gameplay och häftiga världar. VR är en helt ny nivå av inlevelse.

Jag älskar VR, men tycker fortfarande att "platta" spel är roligast, man behöver inte begränsa sig själv bara för att.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Beroende på priset och tillgång så kan jag tänka mig att investera i ett PSVR2 när det släpps dock så är jag väldigt skeptisk när det kommer till just tekniken. Hade Oculus för ett par år sedan och tyckte redan då att det blev jobbigt med en lång sladd släpandes efter sig.

Medlem

Ni som ropar efter VR. Hur ofta använder ni det egentligen? Har provat hos polarn några gånger och blir tråkigare och tråkigare och jobbigare för varje gång jag testar.

Showen var helt okej. Gynnar ju en som inte har ett PS5 att deras spel släpps till PC. Då slipper man införskaffa ytterligare en konsol.

Medlem

Tyckte det var blekt men var ju trevligt att få ett releasedatum på Stray, och det var ju ganska snart också.

Final Fantasy XVI såg bättre ut nu än när dom visade det första gången men releasen är alldeles för långt fram. Samma gäller med VR spelen, PSVR2 har väl inte ens ett releasedatum än.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/XgPRPi--F5E

Kan inte vänta att få spela som katt heller!

Trodde inte jag behövde en PS5 men om Stray är PS-exklusivt är det bara till att köpa en då.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Trodde inte jag behövde en PS5 men om Stray är PS-exklusivt är det bara till att köpa en då.

Kommer till PC också.

Chefredaktör

Kul med Stray i sommar ändå.
Äventyrsspel där jag spelar som katt - Spelet jag inte visste att jag ville ha!

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Kommer till PC också.

Tack Jonny du är en hederns man

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast nja, det där är ju en smakfråga. Jag föredrar fortfarande "platta" spel och VR är mer något jag kan hoppa in och ha kul med i 30 minuter innan jag tröttnar.

Du spelar fel spel.

Skrivet av DieZe:

Haha ibland kan man tro att du är med i någon sekt som försöker få folk att gå på hypen med VR Jag själv avskyr VR som pesten. Spelen är ofta bara skapade för att lyfta fram vad man kan göra i VR istället för att vara ett bra spel. Spel ska spelas med handkontroll eller mus och tangentbord på en skärm eller tv, inget annat

Japp, "VR åt alla" sponsrad av Sony, Meta och Valve
Självklart är det jätteroligt med P2W diablo, hundrafemtioelfte Assassins creed, 1000h Fortnite och elfte upplagan av copypaste 3rd person action adventure. köpa lootboxed i 700kr spel också

Skrivet av Lirilesh:

Ni som ropar efter VR. Hur ofta använder ni det egentligen? Har provat hos polarn några gånger och blir tråkigare och tråkigare och jobbigare för varje gång jag testar.

Showen var helt okej. Gynnar ju en som inte har ett PS5 att deras spel släpps till PC. Då slipper man införskaffa ytterligare en konsol.

Nästan varje dag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du spelar fel spel.

Det är kul att du är så entusiastisk och älskar VR, men snälla förstå att det inte är för alla.

Skribent

Jag tycker man ska ha lite samma förväntningar på State of Play som Nintendo Direct. Har du för höga förväntningar blir du bara besviken. Det är trots allt bara små online-events och denna gång var ju fokusen PSVR 2, vilket de redan sagt innan. Så jag känner väl att jag är nöjd med vad som visades upp även fast jag ej har en PS5:a.

Kattspelet är nog det jag mest saknar att det är på PS5. Ser mysigt ut!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av DieZe:

Haha ibland kan man tro att du är med i någon sekt som försöker få folk att gå på hypen med VR Jag själv avskyr VR som pesten. Spelen är ofta bara skapade för att lyfta fram vad man kan göra i VR istället för att vara ett bra spel. Spel ska spelas med handkontroll eller mus och tangentbord på en skärm eller tv, inget annat

En gång i tiden så var det "Spel ska spelas med mus och tangentbord på en skärm, inget annat"

Det finns plats för allt, konsoler, pc, platta spel OCH VR.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är ett State of Play - RE4 Remake. Spider Man till PC. FFXVI trailer. Playstation VR2 titlar. Horizon Zero Dawn uppdatering. Callisto protocol och en hel andra drös titlar under 30 min och du skapar en tråd om att det var "underwhelming"?
Snark.

Ambassadör
Xbox

Nej jag tycker att det var riktigt trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är kul att du är så entusiastisk och älskar VR, men snälla förstå att det inte är för alla.

Vad är det du tycker jag inte förstår?
Jag sa bara du spelar fel spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar