Över 3 000 jobbar just nu med Call of Duty, avslöjar Activision

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker om mjölken jag köper på coop och ser gärna att den är likadan varje år.

Inte om det är sur mjölk 😉

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChriL:

Inte om det är sur mjölk 😉

Mjölken jag köper var och varannan dag är inte sur såatteh..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mjölken jag köper var och varannan dag är inte sur såatteh..

Menar bara att jag förstår varför 50 miljoner har lämnat Coop och går till ica istället

Medlem

För många kockar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mjölken jag köper var och varannan dag är inte sur såatteh..

Tur att det inte är Activision som gör din mjölk då, för då hade du varit tvungen att dricka sur mjölk.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det är säkert runt 20 pers som håller i ”nya” Cod spelen, 80 som tar fram skins och skit. De resterande är säkert en moderator bas som håller till i Indien och synar alla klagomål och jagar fuskare.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Larvar ni här inne på skoj? För det är rätt uppenbart att det krävs flera studior som arbetar samtidigt med olika delar i serien för att kunna släppa ett spel varje år. De håller dessutom fortfarande hög kvalitet (aldrig totala haveri) för att släppas så ofta. Därav så många utvecklare.

Visst fler studios, en studio per spel visst men över 3000pers?
Har ens CoD singleplayer längre?

Copy-paste lite hus, träd och buskar etc som några grafiker (förhoppningsvis) uppdaterat sedan senaste spelet borde inte kräva mycket alls.

Svårt att få något att haverera som man tränar på o släppa hela tiden, övning ger färdighet brukar det heta.

Medlem

Var flera år sen jag köpte/spelade ett CoD spel (Black Ops II senast), tänkte ge mig in i träsket med Vanguard men skippade även det då det tydligen var skräp så jag hoppas att satsningen blir bra börjar faktiskt se fram emot att spela CoD igen

Medlem

Beror på hur nyanserad man vill vara och om man bryr sig om mer objektiva saker så som teknisk leverans. Överlag så är ju kärnar i hur de bygger sitt gameplay alltid väldigt lik även om det byggs från grunden igen, och det vågar de inte gå ifrån vilket man ändå kan förstå med tanke på hur mycket pengar som pumpas in.

Lite större ändringar kan inte ens undgå den mest ignorante om man inte väljer att vara dum i huvudet. Tex MW19 var ju i princip en helt ny teknikstack och ett väldigt imponerade spel på allt ifrån motor till animationer i världsklass. Själva kärnan i hur gameplay var är återigen väldig cod, samtidigt fick de genast massiv kritik för att bandesignen inte körde efter det klassiska 3-lane konceptet.

Jag tror spelvärlden skulle må bra av en paus från denna gigantiska koloss som inte bara blivit ett stort spel men en rent politisk produkt och slagträ. Samtidigt är det synd att så mycket talang ska användas till att återskapa mer eller mindre samma yta varje år.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker om mjölken jag köper på coop och ser gärna att den är likadan varje år.

Jag förstår jämförelsen, men varför köpa nytt om du redan har något som man är nöjd med?

Om spelet är identiska så, varför byta? Får anta att man är ute efter en förbättring i nya releaser. I singleplayer antar jag att man vill ha mer story, mm, men i multiplayer kanske nya kartor till existerande spel är tillräckligt (om det nu inte blir andra uppdateringar).

Spelade mycket CS förr, och de varade i många år innan nya versioner ramlade ut...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Visst fler studios, en studio per spel visst men över 3000pers?
Har ens CoD singleplayer längre?

Copy-paste lite hus, träd och buskar etc som några grafiker (förhoppningsvis) uppdaterat sedan senaste spelet borde inte kräva mycket alls.

Svårt att få något att haverera som man tränar på o släppa hela tiden, övning ger färdighet brukar det heta.

Övning ger färdighet om personerna som jobbar är duktiga. Se på Dice som tydligen har väldigt svårt att lär sig. De går snarare baklänges för varje Battlefield och det är inte ens årliga släpp.

För övrigt är det väl rätt konstigt att klaga på att det är många som jobbar? Är ju bara positivt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Övning ger färdighet om personerna som jobbar är duktiga. Se på Dice som tydligen har väldigt svårt att lär sig. De går snarare baklänges för varje Battlefield och det är inte ens årliga släpp.

För övrigt är det väl rätt konstigt att klaga på att det är många som jobbar? Är ju bara positivt.

Är väl ingen som klagar på att folk har jobb?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är väl ingen som klagar på att folk har jobb?

Härligt. Då är vi helt överens om att det är bra att 3000 personer jobbar med spelen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår jämförelsen, men varför köpa nytt om du redan har något som man är nöjd med?

Om spelet är identiska så, varför byta? Får anta att man är ute efter en förbättring i nya releaser. I singleplayer antar jag att man vill ha mer story, mm, men i multiplayer kanske nya kartor till existerande spel är tillräckligt (om det nu inte blir andra uppdateringar).

Spelade mycket CS förr, och de varade i många år innan nya versioner ramlade ut...

Jag pratar bara om mjölk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Antalet folk som jobbar med spelet kan ju vara 100000 kommer ändå bli skit om inte iden är rätt.

Cod & bf i all ära, men något nytt hade varit kul. Flera år nu har båda serierna tuggat på med skit spel på skit spel.

Precis som dom slutat tänka alls, nytt år nytt CoD. Nya skins nya kartor. Nytt titelnamn playerbase förtjänar mer än så.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag pratar bara om mjölk.

Mjölk är gott och nyttigt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag pratar bara om mjölk.

Jaha, jag gjorde en koppling till övriga kommentarer om mjölk i tråden. 😃

Mjölk är gott, men har fått gå över till laktosfri mjölkdryck, för magen gillar det inte längre.(omgivningen gillar det än mindre) 🤭

Medlem
Skrivet av Atorak:

Cod & bf i all ära, men något nytt hade varit kul. Flera år nu har båda serierna tuggat på med skit spel på skit spel.

Uttalar mig med reservation, men jag har fattat det som att bf2042 menade att implementera en del nya aspekter som naturkatastrofer osv. Sedan har det väl inte landat så bra, ens i skrivandets stund...

Jag har inte spelat själv, bara sett en del videor och kommentarer.

Medlem

Över 3000 personer och spelet blir väl i kvalité med Vanguard..

Medlem

Låter ut som ungefär 2800 kockar för mycket.

Gen
Medlem

Jag förvånas över hur lite som levereras med tanke på hur många som jobbar med spelet.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Härligt. Då är vi helt överens om att det är bra att 3000 personer jobbar med spelen.

Vi är inte överens, du fattar ju inte ens vad man pratar om...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vi är inte överens, du fattar ju inte ens vad man pratar om...

Jag tycker det är positivt att folk har ett arbete, det gör du också. Hur är vi inte överens?

Medlem

Jag är på alla sätt glad att 3000 pers har något att jobba med.

Som vanligt visar det sig när det väl släpps...ska bli spännande att se hur recensionerna blir oavsett. I det bästa av alla scenarier blir det ju en win-win.

12
Skriv svar