Rykte: Quantic Dream kan bli uppköpta av kinesiska Netease

Robot
Rykte: Quantic Dream kan bli uppköpta av kinesiska Netease

Hur påverkar det utvecklingen av Star Wars Eclipse?

#Netease, #Quantic-dream


Medlem

blä inte bra nyheter.

Medlem

Om nu Quantic Dream vill bli uppköpta, varför har inte Sony varit där? Någon insatt som vet? Enligt mig var Detroit: Become Human det bästa exklusiva till PS4, fullkomligt älskade det.

Edit: glömde skriva vilket spel jag tänkte på


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag håller med föregående, lite konstigt att inte Sony har nappat i och med deras historia tillsammans. Undrar om det har något att göra med alla rykten om dålig arbetskultur hos QD...

Medlem
Skrivet av Issue:

Om nu Quantic Dream vill bli uppköpta, varför har inte Sony varit där? Någon insatt som vet? Enligt mig det bästa exklusiva till PS4, fullkomligt älskade det

Vad jag läste så drog dom sig ut efter alla anklagelser på quantic dream citat "The allegations against Quantic Dream management became public after numerous staff members filed a complaint regarding racist, sexist and homophobic Photoshopped images of employees, including some that depicted developers in Nazi uniforms."

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Vad jag läste så drog dom sig ut efter alla anklagelser på quantic dream citat "The allegations against Quantic Dream management became public after numerous staff members filed a complaint regarding racist, sexist and homophobic Photoshopped images of employees, including some that depicted developers in Nazi uniforms."

Förföljelse och förlöjligande av oliktänkande, dyrkandet av auktoritära regimer och tveksamma - om än likformade - uniformer. Förstår att det inte är ett problem för ett Kinesiskt företag - är ju vad de kallar "en torsdag".

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Vad jag läste så drog dom sig ut efter alla anklagelser på quantic dream citat "The allegations against Quantic Dream management became public after numerous staff members filed a complaint regarding racist, sexist and homophobic Photoshopped images of employees, including some that depicted developers in Nazi uniforms."

Ah, då förstår jag


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Gillar QD så hoppas att de fortfarande kan producera bra spel detta oavsett eventuell uppköpare. Hade ju gärna helst sett att de förblev ett eget företag (eventuellt uppköpt av sony eller något annat större bolag).

Medlem

Kul! Ser fram emot en uppdaterad story. Imperiet är nu the good guys och rebellerna blir stämplade som elaka rymdterrorister.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Fan, inte bra. Hade varit bättre om Sony eller Microsoft nappade.

Medlem

F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Alla måste försöka sluta stödja CCP för allt är kontrollerat av dom i Kina.
Denna av de sista skärvorna av kommunism som finns kvar måste bort för dom har ingen moral när det gäller ickekommunister.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Blä... riktigt dålig nyheter om det stämmer.

Värsta skräckscenario: Kina och Ryssland shoppar spelstudios och tvingar dem att skapa spel enligt deras nya "demokratiska världsordning".

Obs inlägget har en hög halt av sarkasm och ett stänk av skämt men innehåller samtidigt ett uns av legitim oro.

Medlem

Var är alla människor här som brukar tycka om när stora företag köper upp andra företag? Eller är det bara när det gäller Sony och Microsoft?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Var är alla människor här som brukar tycka om när stora företag köper upp andra företag? Eller är det bara när det gäller Sony och Microsoft?

Det brukar vara företag som inte är knutna till en diktatur. Så väldigt annorlunda.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Det brukar vara företag som inte är knutna till en diktatur. Så väldigt annorlunda.

Jag måste ha glömt bort att Sony och Microsoft inte har några kopplingar alls till Kina.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag måste ha glömt bort att Sony och Microsoft inte har några kopplingar alls till Kina.

Den bistra sanningen är att alla stora västerländska företag har grenar i kina. Men att dom ägs av ett kinesiskt bolag är som sagt en annan grej…


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

QD är en av favoritutvecklarna, hoppas de fortsätter med storydrivna spel. Kineserna köper ju upp allt möjligt så man är inte direkt förvånad.

PS Se till att spela Fahrenheit/Indigo Prophecy, ett av de bästa inledningarna i ett spel även om det flippar ut mot slutet. 🙂

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Var är alla människor här som brukar tycka om när stora företag köper upp andra företag? Eller är det bara när det gäller Sony och Microsoft?

Finns det ens människor som uppskattar när jättar roffar åt sig allt? Min uppfattning är att den stora majoriten är emot detta och att det ska gå mot en framtid där allt ägs av gigantiska bolag. Det är gärna en framtid jag helst inte vill att vi kommer till.

Sen angående att företag är aktiva även i mindre demokratiska nationer är förstås ett faktum. Demokrati är en glidande skala och inte direkt ett fast streck, man använder även demokrati som ett slagträ för att kunna få länder upp på denna skala. Företag vill förstås tjäna pengar och det är väl här problemet uppstår. Visst man kan stå upp för total demokrati och skita i Kina (för att på detta sätt då visa sin ståndpunkt), det man förlorar då är en gigantisk marknad av eventuella spelare. Problemet här är även när företag viker ner sig mot dessa diktaturer och förändrar sina spelideer med åtanke att inte åsanka någon kränkning. En fråga man även måste ställa är ifall man är beredd att straffa folket pga ett skevt styrskick.

Min personliga syn är att Kina är och kommer att förbli det största hotet mot demokrati. Kina har även ett grepp om många västerländska ( samt andra) nationer i form av ekonomiska klor (titta tex på Usa) . Europa ooch andra nationer som värnar om demokrati måste för eller senare göra något motstånd (menar inte krig här, då jag tror det är möjligt att stävja detta utan blodspillan) och försvara demokratin annara så kommer det att bli ett övertagande av demokratin.

Demokrati är en färskvara, redan idag får demokratin motså slag på slag från krafter som vill förminska den. Detta sker inom nationer,av lobbygrupper,orginisationer osv. Även partier utanför riksdagen men till och med sittande partier i riksdagen slår på demokratin. Eftersom detta sker dagligen , år ut och år in så är det en konstant kamp för att försvara demokratin. Nu har jag kanske låtit litenväl negativ i min text, det är mest för att detta ämne är något jag brinner för och ser wom väldigt viktigt (innan var det något jag tog för givet). I Sverige har vi idag en god demokrati (även om vissa orosmoln finns) och vi har idag bra krafter att stå upp för demokratin och dess existens, så på en kortsikt är det inte direkt någon oro. Men det gäller att alltid vara alärt då demokratins fiender kommer att försöka stjälpa skeppet.

1
Skriv svar