Det bästa halvbra spelet?

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Syndicate som släpptes till 360 och ps3 kanske kan falla in under den kategorin?

Åh nu fick jag flashbacks, inte från spelet för det har jag aldrig spelat, men det hade ett riktigt bra soundtrack av Skrillex, Nero och Digitalism som gick varmt då back in the days!

Medlem

Half life 2 episode One. Ett spel som jag minns som helt ok men det har inte alls åldrats lika bra som episode 2 och half life 2. Det är främst storyn som fått stryka på foten och miljöerna är inte lika roliga som de spel jag nämnde.

Medlem

Härlig tråd!

Håller med om LA Noire, härlig stämning och udda game play som funkade halvbra. Striderna borde de skippat dock.

Star Conflict är ett av få f2p spel jag haft kul med, och definitivt halvbra. Blev förvånansvärt många timmar i det. Pokémon Go var också ett högst mediokert spel som jag hade oförskämt trevligt med.

En riktig halvbra kultklassiker är Brutal Legend!

Medlem

Fall Guys säger jag

Inaktiv

Sleeping Dogs, bättre än alla GTA tillsammans.
Dante's Inferno tycker jag är vassare än God of War-spelen.
Driveclub, hade riktigt roligt med det.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Half Life, man kom från snabba fps till ett alldeles för lättmanövrerat och tråkigt spel. Men visst set var väl halvbra.

Mja HL kunde var hyfsat snabbt det med

Ändå Quake-motorn i grunden ¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Har sneglat på det i många år. Hur är det att spela i dag?

Jag plockar fram det emellanåt. Spelade det så sent som i höstas och hade fortfarande kanonskoj med det. Om man kan leva med lite daterad grafik och aningen styltiga animationer så ser jag ingen grund till att inte ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag fick Simon 2 i julklapp när jag gick i mellanstadiet, sen hypade jag rejält på 3D, men det tog ju så jäkla lång tid för dem att utveckla det. Jag var nästan klar med gymnasiet när det slutligen var dags, och då var spelet grafiskt utdaterat (läs fult som stryk) och jag tyckte all charm var helt bortblåst. Tror inte ens jag tog mig förbi det första området innan jag avinstallerade. Men borde jag kanske ge det ett nytt försök?

Jag älskar dock verkligen de första två spelen och spelar dem fortfarande ibland.

Är klart värt en genomspelning om man gillar de tidigare spelen. Man får vara lite beredd på att gå in med låga förväntningar och ta spelet för vad det är. I klassisk Simon the sorcerar-anda snålar man med ledtrådarna hur man tar sig vidare i spelet men det hör också till charmen antar jag..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Halvbra tolkar jag som en 2:a på fz-skalan dvs spel som uppenbart saknar något väsentligt och nästan alla sådana spel jag spelat har jag glömt bort. Det blir för enkelt att nämna en massa gamla AA-spel som jag subjektivt tycker är bra till mästerliga men som andra kan tycka är ren skit… men jag gör det ändå:
Still life
Still life 2

Medlem
Skrivet av Jozo:

Sleeping Dogs är ett klockrent exempel på ett halvbra spel som jag älskar att spela igenom!

Såg att någon annan opponerat men var ändå tvungen… Sleeping dogs är ju objektivt ett av de bästa open world spelen som gjorts. Ett av mina absoluta favoriter i den genren (vilket iofs inte säger ett skit). GTA done right…

Medlem

Stalker: Shadow of Chernobyl är helt klart ett av spelen jag har spenderat många timmar med och som kanske kan klassas som halvbra. Sett till vad dom lovade att spelet skulle innehålla till vad som blev den färdiga produkten så har jag njutit.

Cyberpunk 2077 är nog det bästa halvbra spelet jag någonsin spelat. Likt Stalker ovanför, så möte det inte vad som utlovats. Men mina 600+ timmar i spelet och att jag fortfarande inte har utforskat allt. Det måste ju betyda att det är ett halvbra spel som passar mig utmärkt.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Med risk för att bli lynchad: Första Bioshock. Spelade igenom det för bara ett par år sedan, och det var absolut roligt och underhållande, men jag såg verkligen inte storheten i det. Kanske hade känts helt annorlunda att lira när det kom ut.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Holy_hell:

Jag plockar fram det emellanåt. Spelade det så sent som i höstas och hade fortfarande kanonskoj med det. Om man kan leva med lite daterad grafik och aningen styltiga animationer så ser jag ingen grund till att inte ge det en chans!

Det kan jag leva med! Jag är rätt styltig själv.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av BloodFarmer:

Med risk för att bli lynchad: Första Bioshock. Spelade igenom det för bara ett par år sedan, och det var absolut roligt och underhållande, men jag såg verkligen inte storheten i det. Kanske hade känts helt annorlunda att lira när det kom ut.

Jag körde om det när samlingen kom och tyckte framför allt att gameplay hade åldrats. BioShock Infinite tycker jag håller bättre, av någon anledning.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Viking: Battle for Asgard. Absolut inget speciellt och bilduppdateringen sjönk till ensiffriga tal i de stora striderna. Men jäklar vad kul jag hade med det.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Order 1886.. har brister men helt klart hoppas jag på uppfökjare.
Samt LA Noire, ruskigt bra och ett av mina favoriter. Hoppas någon gång på ett spel i samma anda.

Jag håller med om Order 1886. Det byggde verkligen upp en intressant värld med den heliga graal, det runda bordet och Nikola Tesla som tillverkade vapen och utrustning. Hade gärna spelat ett lite längre äventyr i samma värld med samma karaktärer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Havocado:

Åh nu fick jag flashbacks, inte från spelet för det har jag aldrig spelat, men det hade ett riktigt bra soundtrack av Skrillex, Nero och Digitalism som gick varmt då back in the days!

Ja soundtracket var jävligt bra. Helt enig med dig där


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

The Saboteur. Ett av mina favoritspel, faktiskt (japp, jag vågar påstå det). Det hade sannerligen sina skavanker, var tekniskt! sett ganska fult (men stilmässigt läckert med svartvitt, rött osv), röstskådespelare var inte alltid övertygande (ALLS!). Men det hade så JÄVLA mycket hjärta, attityd och atmosfär att bristerna liksom inte spelade någon roll. Det var spelglädje i sin rena form. Jag fantiserar ibland om hur en uppföljare eller en remake hade kunnat se ut.

När du säger Saboteur så tänker jag på denna guldklimpen från barndomen:


signatur

I drank what?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av OAKTHYR:

Jag håller med om Order 1886. Det byggde verkligen upp en intressant värld med den heliga graal, det runda bordet och Nikola Tesla som tillverkade vapen och utrustning. Hade gärna spelat ett lite längre äventyr i samma värld med samma karaktärer.

Jag älskade miljön och atmosfären i The Order: 1886. Och spelet var så galet snyggt att man baxnade. Men de misslyckades kapitalt med gameplay. Det var mer interaktiv film än spel. Vilket var synd, för det fanns en enorm potential i den värld de skapat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Viking: Battle for Asgard. Absolut inget speciellt och bilduppdateringen sjönk till ensiffriga tal i de stora striderna. Men jäklar vad kul jag hade med det.

Det var magiskt stora delar minns jag när jag köpte det till mitt ps3 2008.

Men jag hade de ännu värre, det var en gigantisk strid (antagligen i slutet av spelet) där mitt PS3 konstant stängde ner sig själv.
Maskinen klarade inte av den striden.

Fick snopet lämna tillbaka det till Gameshop oavklarat.

Medlem
Skrivet av kml69:

Varför spela halvbra spel när det finns massor av helbra spel jag inte testat?

Skrivet av Ruffles:

Kanske därför att många av dem ändå har något? För att de underhåller och ofta går att få tag i billigt. Det är som med film: ibland vill man bara ha lättsmält underhållning.

Det är en bra fråga faktiskt, har egentligen inte tid. Hinner inte testa alla helbra spel. Men många halvbra spel har viss charm och sen får dom mig att uppskatta de helbra spelen mer.

Medlem

Overlord är värt att nämnas. Typiskt 7/10 spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

The Saboteur. Ett av mina favoritspel, faktiskt (japp, jag vågar påstå det). Det hade sannerligen sina skavanker, var tekniskt! sett ganska fult (men stilmässigt läckert med svartvitt, rött osv), röstskådespelare var inte alltid övertygande (ALLS!). Men det hade så JÄVLA mycket hjärta, attityd och atmosfär att bristerna liksom inte spelade någon roll. Det var spelglädje i sin rena form. Jag fantiserar ibland om hur en uppföljare eller en remake hade kunnat se ut.

Kungligt spel!

Medlem

Vad gäller spel som jag gillar betydligt mer än de förtjänar innehar onekligen Hopkins FBI förstaplatsen.

Om man enbart kollar gameplay är det varken särskilt bra eller uppseendeväckande dåligt. Spelet är dock sprängfyllt med löjligt övervåld, sexism och rena orimligheter. Det byter även stil flera gånger, både vad gäller berättelsen, grafiken och gameplay. Det blir så dåligt att det blir kul.

Medlem

Vet inte om nån annan skrivit det men Just Cause 2 var ju helt fantastiskt kul att leka runt i även om storyn var bedrövlig och karaktärerna likaså. Hade makalöst kul i strax över 150 timmar varav knappt några vigdes åt storydelen.

Jag hade betalat en ansenlig summa för en remake/remaster.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Detta är ju CI Games specialitet. Spel som Enemy Front, Lords of the Fallen och Sniper: Ghost Warrior (där trean är bäst) är alla titlar som ser riktigt bra ut och överlag har bra gameplay, någonstans känner man dock att det inte riktigt är AAA-kvalitet. Kan tycka att såväl WW2-shootern Enemy Front som Dark Souls-tolkningen Lords of the Fallen tar steget över "halvbra" till "bra" men de blir heller aldrig riktig minnesvärda.

Som ett fan av Fromsoftware tycker jag att Lords of the Fallen är det bästa Souls-like spel som släppts (Exkluderar Froms spel då). Vet att LotF fått mycket skit men jag tyckte det var kul och gillade estetiken i spelet också. Lirat igenom det två gånger, tycker att det är en 7/10.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Henkeror:

Vad gäller spel som jag gillar betydligt mer än de förtjänar innehar onekligen Hopkins FBI förstaplatsen.

Om man enbart kollar gameplay är det varken särskilt bra eller uppseendeväckande dåligt. Spelet är dock sprängfyllt med löjligt övervåld, sexism och rena orimligheter. Det byter även stil flera gånger, både vad gäller berättelsen, grafiken och gameplay. Det blir så dåligt att det blir kul.

Haha, kommer ihåg att jag kom över ett demo av det som liten och blev vettskrämd.

123
Skriv svar