Steam tittar tillbaka på 2021 och ger oss intressant statistik

Robot
Steam tittar tillbaka på 2021 och ger oss intressant statistik

Eller vad sägs om 132 miljoner aktiva användare i månaden?

#Steam, #Valve


Avstängd

De har sina brister absolut, men Steam är överlägset alla andra plattformar (inklusive icke-pc)

Medlem

Älskar Steam och har gjort det sen tidiga Counter-Strike dagarna.

Medlem

Steam är Nr1 på alla sätt. Det enda jag kan klaga på är att de inte gör HL3 någon gång.

Inaktiv

Köpte Satisfactory på Steam och avinstallerade Epic i år. Satisfactory var det enda jag regelbundet spelade på Epic och det känns bara drygt att starta upp den launchern för ett spel. Deras klient står bara å tokladdar för mig första 10 sekunderna när man startar den med så det tog extra lång tid.
Hade varit drömmen att ha allt på Steam.

Medlem

Steam med sin sedan release marknadsledande position hade kunnat varit fullständigt värdelös och ändå varit vårt primära verktyg för spel/community/sales/chat etc.

Men de har trots sin marknadsledande position fortsätt utveckla steam år efter år som sitt kärleksbarn och sett till att vi fått en plattform som verkligen är värd att vara vår primära plattform och inte bara för att den råkar vara marknadsledande. Inte för att tala om alla deras sidospår, projekt och i vissa fall vinster.

SteamVR är marknadsledande
Index är ett fantastiskt headset
Community
Workshop
Steamcmd
VAC
Market
Big picture
Streaming
Family Accounts
The list goes on...

En faktiskt bra produkt som inte behövde vara det. De kunde bara behållt vinsten de gjorde och suttit på sin röv som alla andra.

Alla andra skulle jag vilja benämna som 'launchers' de är i sin grund helt enkelt en online always drm utan någon som helst annan funktion. Ett sätt att öka marginaler vid försäljning.

Inget jag någonsin skulle välja frivilligt.

Det sagt är jag inte fjantig.
Gratis är gratis, finns det spel att prova/köra på andra ställen för $0 så tänker jag inte skada mig själv.
Epic Launcher är jag gift med redan, den använder jag för att utveckla i Unreal Engine... så vad gör man

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

Köpte Satisfactory på Steam och avinstallerade Epic i år. Satisfactory var det enda jag regelbundet spelade på Epic och det känns bara drygt att starta upp den launchern för ett spel. Deras klient står bara å tokladdar för mig första 10 sekunderna när man startar den med så det tog extra lång tid.
Hade varit drömmen att ha allt på Steam.

Lyckligtvis inte mycket som inte finns på Steam!
EGS har ett par titlar (de flesta enligt mig ointressanta, är väl rocket league jag lirat lite som krävt EGS då jag tyvärr aldrig köpte det när det fanns på Steam) sedan Activision-Blizzard men iom Microsofts acquisition så kommer deras titlar I'll Steam så småningom.

Ubisoft dumpade Steam för nått år sedan, men ärligt talat blir Ubisoft mer irrelevanta för varje dag som går

Medlem

steam äger. önskar jag hade alla spel jag nånsin köpt å kört där på istället för ynka 276 som det är nu


signatur

//monster

1
Skriv svar