Senaste filmen du såg

Medlem

Ur spår (2022): Anlände till Netflix för några dagar sedan och ville ge den en chans. Blev positivt överraskad även om man sett liknande filmer förut. Katia Winter skulle jag säga gjorde bästa insatsen här. Trodde på förhand att detta skulle bli en seg historia på sina nära 2 timmars speltid men så blev inte fallet. Roligt att se något som inte är "Beck" och "kriminaldrama nr 532". Inget jag skulle se om men klart sevärd.

Definitivt godkänt, 3.5/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

The Batman. Har inga känslor åt ena eller det andra hållet. Det finns inget att ogilla men knappt något att gilla heller. Den är snygg om än lite för blurrig. Skurken var ett skämt men gillade det mörka Gotham. 6 / 10.

Medlem

Eternals, ett visuellt imponerande sömnpiller. Jag hade svårt att bry mig om nån av karaktärerna och det enda som höll mig engagerad var att upptäcka plot holes. Riktigt magplask jämfört med Spider-Man: No Way Home och den sämsta MCU-filmen sen Hulken.

2/5.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ghostbusters: Afterlife

Som fristående film: 1.5/5
Som Ghostbusters-fim: 0/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Fick äntligen tummen ur och såg Spirited Away igår. Varför har jag väntat så länge med det?! Riktigt härlig film! 4/5.

Du har många fler Ghibli filmer kvar att beta av ifall denna var din första. 😃
Gillade inte Spirited Away till en början (när den var ny), men den har vuxit genom åren.
Tycker att den svenska dubbningen helt klart är den bästa också.
Måste nog säga att min favorit är Laputa med Disney's version från 2003.

Ontopic:
Såg nyligen Turning Red.

Efter att ha hatat i princip alla Disney-Pixarfilmer de senaste 10 åren (förutom Toy Story 4), så känns det som att Pixar äntligen har lagt lite krut på att göra något som inte direkt är format från en mall.
Väldigt snyggt animerat med inspiration från anime, som kan ses på mils avstånd.
Något högljudd och gapig, men trots det så är den förvånansvärt bra.
Inget som egentligen blåser en av stolen, men den vågar åtminstone ta ut svängarna rejält i vissa scener till skillnad mot allt annat skräp de har gjort.

Medlem

Jag gav den här I am Adam eller vad den nu heter på netflix en chans. Den med Ryan Reynolds som åker tillbaka i tiden och träffar sig själv som kid alltså. Tyckte premissen verkade hyfsat intressant. Men nej. Ett riktigt sömnpiller visade den sig vara. Det är sällan jag inte orkar se färdigt en film från början till slut men detta var just en sådan, fram mot slutet så pallade jag bara inte mer och började skippa fram. Och filmen är inte ens särskilt lång, bara 1 och 40 nånting. Betyg 1/5.

Avstängd

Såg Invasion of the Body Snatchers från 1978.

Häftigt koncept och väldigt snygg film. Både fotot, de smutsiga New York-miljöerna samt specialeffekterna. Elizabeth såg ganska bra ut också. Lite halvläskig, man blir nästan lite paranoid och undrar om folk runtom en blivit bodysnatched!

Slutet var lite utdraget när Matthew sprang runt men sista scenen var grym!

4/5

Inaktiv

Encanto.
Är inte mycket för animerat över lag och musiknummer brukar kännas pinsamt, men denna var oväntat bra. Bra budskap i dagens miljö.

Kändes som budskapet var självuppskattning. Att man inte behöver vara så jävla speciell.
Min hjärna hittade metaforer kopplat till social media genom hela filmen. Magi var lika med social status.

Hade dock föredragit att de inte fick tillbaka sina krafter i slutet och gjort sig fria från det behovet.

Medlem

Ser "Charlie Wilsons War" på repeat. Hoppas att ryssarna åker ut för samma sak igen. Slava Ukraini!

Medlem

Nightmare alley

6.5/10

Jag gillar långsamma filmer med snyggt foto och scener som verkligen tar ens uppmärksamhet. Dock kan det bli lite segt ibland, och min uppmärksamhet hamnade någon annanstans flera gånger under filmens 2h 20m speltid . Bygger på en bok och det märks då karaktärerna inte riktigt får bygga det djup som krävs för att slutet verkligen skall ge effekt. Guillermo del Toro kan bättre, hade hoppats på en bättre filmupplevelse det är dock inte någon lika stor besvikelse som Crimson Peak.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd

Jackass Forever! 4/5

Finns få saker som får mig att skratta som grabbarnas hyss i Jackass. Senaste filmen var klart över förväntan. Scenen med skallerormen och det kolsvarta rummet var helt fantastiskt!

Medlem

Spectral (Scifi)

Mågra militärer stöter på några varelser gjorda av quantum kondensat i något kraftverk, varelserna visar sig sen vara avatarer... Tror de villa göra en Alien 2, men lyckades inte förutom att kopiera Newt. Mörk och långrandig. Finns på Netflix.

4/10.

Medlem
Skrivet av Razken:

Såg nyligen Turning Red.
https://www.lydogbilde.no/wp-content/uploads/2022/01/Turning-...

Efter att ha hatat i princip alla Disney-Pixarfilmer de senaste 10 åren (förutom Toy Story 4), så känns det som att Pixar äntligen har lagt lite krut på att göra något som inte direkt är format från en mall.
Väldigt snyggt animerat med inspiration från anime, som kan ses på mils avstånd.
Något högljudd och gapig, men trots det så är den förvånansvärt bra.
Inget som egentligen blåser en av stolen, men den vågar åtminstone ta ut svängarna rejält i vissa scener till skillnad mot allt annat skräp de har gjort.

Måste säga +1 på den! Förväntade mig ännu en random animerad film i mängden som glöms bort dagen därpå (som de flesta har varit på senare år) men denna överraskade faktiskt! Stilen var lite whatever för mig personligen men manus och story tyckte jag att de gjorde jäkligt bra denna gången.

Medlem

Magnificent 7 (Netflix).

Cowboyfilm, stad blir anfallen av bad guys styrd av en robber baron (googla), så de rekryterar 7 för att försvara staden. Temat känns igen som en quest från 100 tals spel. Okej story, inget spektakulärt, märkte inte av några större skådisar förutom Denzel Washington. Filmad i något format som gör att den känns som en tv serie.

5/10.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Magnificent 7 (Netflix).

Cowboyfilm, stad blir anfallen av bad guys styrd av en robber baron (googla), så de rekryterar 7 för att försvara staden. Temat känns igen som en quest från 100 tals spel. Okej story, inget spektakulärt, märkte inte av några större skådisar förutom Denzel Washington. Filmad i något format som gör att den känns som en tv serie.

5/10.

Det är väl en remake på The Magnificent Seven från 1960 imdb länk
den var riktig bra iallafall. Se den om du får chansen

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Det är väl en remake på The Magnificent Seven från 1960 imdb länk
den var riktig bra iallafall. Se den om du får chansen

Japp, filmen från 1960 är bättre. Fanns på SVT Play för ett tag sedan, men inte längre. Den är i sin tur en "remake" på den japanska filmen De sju samurajerna från 1954.

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Det är väl en remake på The Magnificent Seven från 1960 imdb länk
den var riktig bra iallafall. Se den om du får chansen

Jo jag vet, polare var på mig att se M7. Är inte sådär jätte intresserad av Westerns, men nu har jag sett den och det får räcka för mig.

Skulle däremot vilja se ett open world western spel med kolonial byggande av hus och samhällen som i Fallout 4, där du kan RP'a en sheriff/bountyhunter, bankrobber, bonde, guldgrävare etc. Lite variation från alver och pew-pew.

Medlem

Turning Red.
Smårolig, men kändes som Pixar Light, och mest lämplig för tonårstjejer tror jag

Medlem

Sett en salig blandning senaste tiden:

Near Dark(1987) - https://www.imdb.com/title/tt0093605/?ref_=nv_sr_srsg_0 - Intressant spinn på vampyrer. Börjar bra men tappar helt mot slutet. Filmen lyfts av trion skådisar från Aliens helt klart. - Betyg: 3/5

Dune(1984) - https://www.imdb.com/title/tt0087182/?ref_=nv_sr_srsg_4 - Väldigt unik och inte så dålig jag hade läst att den skulle vara. Tveksamma inre monologer. Effekterna är vad dom är från den tiden. Framstressad och osammanhängande mot slutet. Trots detta gillade jag den en hel del. - Betyg: 3/5

Dune(2021) - https://www.imdb.com/title/tt1160419/?ref_=nv_sr_srsg_1 - Helt klart en bättre film än versionen från 1984 i sin helhet, men jag tyckte ändå att den äldre var mer unik. Snyggt, välregisserat och påkostat. Abrupt slut och en del tveksamma val av skådisar enligt mig. - Betyg: 3.5/5

Spider-Man: No Way Home(2021) - https://www.imdb.com/title/tt10872600/?ref_=nv_sr_srsg_1 - Nostalgioverload! Hade en hel del charmiga stunder. Sevärd, men förvänta dig inget storverk, en typisk helgsrulle när man behöver stänga av hjärnan lite. - Betyg: 3/5

Eyes Wide Shut(1999) - https://www.imdb.com/title/tt0120663/?ref_=nv_sr_srsg_0 - Bestämde mig för att se en Kubrick-film jag inte sett på 100 år, kom knappt ihåg något. Helt fantastisk, drömlik(eller mardrömslik) känsla under hela filmen. Man satt nästan som under trans under ceremoniscenen. - Betyg: 4.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Matrix 4. Jag försökte undvika att ens se den, för jag älskade den första, tyckte tvåan var värdelös, och trean var okej, och som med alla Hollywood-reboots etc så är det oftast bara kommersiellt jävla skräp för att generera några kronor... Men, kvinnan i mitt liv ville att vi skulle se på den tillsammans, så då gjorde vi det.

Den sög. Bortkastad tid.

Mvh


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Turning Red.
Smårolig, men kändes som Pixar Light, och mest lämplig för tonårstjejer tror jag :D

Nice! Då får det bli den på Tinderdejten som rullar in här strax.

Avstängd
Skrivet av VilePlacenta:

Matrix 4. Jag försökte undvika att ens se den, för jag älskade den första, tyckte tvåan var värdelös, och trean var okej, och som med alla Hollywood-reboots etc så är det oftast bara kommersiellt jävla skräp för att generera några kronor... Men, kvinnan i mitt liv ville att vi skulle se på den tillsammans, så då gjorde vi det.

Den sög. Bortkastad tid.

Mvh

Blir det skilsmässa och barnen varannan vecka nu då eller hur ska ni gå vidare?

Själv såg jag Harry Potter och de vises sten efter att ha fått upp Hypen tack vare den senast Hogwarts Legacy-trailern. Bra skit som fortfarande håller. JK Rowling alltså, vilken bedårande kvinna!

Medlem
Skrivet av laneg:

Blir det skilsmässa och barnen varannan vecka nu då eller hur ska ni gå vidare?

Själv såg jag Harry Potter och de vises sten efter att ha fått upp Hypen tack vare den senast Hogwarts Legacy-trailern. Bra skit som fortfarande håller. JK Rowling alltså, vilken bedårande kvinna!

Näfan, det slutar bara med att jag ser ännu färre filmer från USA, vilket i sin tur gör det till noll konsumtion. Lika bra, tänker jag.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Reign of fire med Christian Bale, snyggt gjorda drakar men filmen i sig sög.
2/5


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

The adam projekt

5.5/10
Denna film gjorde mig kluven då det finns element som är intressanta och bra som man borde utforskat mer men samtidigt så finns det andra element som är intrycka för att "de borde vara där enligt mallen". Relationerna är dem mest intressanta, men kunde utforskats mer. Viss action var onödig, samt man väljer att censurera vissa dödsfall ganska abrupt. Man är självmedveten om tidsparadoxer, men inte på ett kul/bra sätt.

Duger eventuellt till en slö-tittning där andra alternativ redan är utforskade, eller för en yngre publik.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Dune

Gillade regissörens tidigare verk Arrival och Bladerunner så hade höga förväntningar. Tyvärr tyckte jag handlingen var på tok för rörig, massa skumma namn och kulturer som jag inte förstod. Efter 2h så började den ta lite fart men sen tog den slut. Är man investerad i Dune tidigare så gillar man nog denna filmen dock.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Dune

Gillade regissörens tidigare verk Arrival och Bladerunner så hade höga förväntningar. Tyvärr tyckte jag handlingen var på tok för rörig, massa skumma namn och kulturer som jag inte förstod. Efter 2h så började den ta lite fart men sen tog den slut. Är man investerad i Dune tidigare så gillar man nog denna filmen dock.

Hade ingen koll på Dune och efter att jag såg filmen tyckte jag den var helt okej men rörig precis som du. Har sett den ytterligare 2 gånger till samt kollat lite YT som förklarar vem som är vem, uppskattar nu filmen mycket mer och räknar dagarna till del 2 kommer ut.

Medlem

Svart Krabba från 2021 (Netflix)

Någon sorts krig i Sverige i ... närtid? Ett par militärer med Nomi Rapace i fronten ska leverera ett par saker till en bas någonstans och merparten av filmen spelas in i en vintrig skärgård med hela truppen på skrillor, vilket är lite unikt.

Vem som är fienden och hur konflikten startade är inte utvecklat, det är bara en situation som de är i, det är rätt dåligt. I början på filmen blir hennes dotter kidnappad och tja, är kriget igång då eller vad?

Bra filmad, bra skådisar, ingen lågbudgetfilm, men några av effekterna är dåligt gjorda (attacken ser mer ut som komet regn), storyn är det svagaste av allt. Men, mja... sevärd. 6/10.

Medlem

Blue Velvet(1986) - https://www.imdb.com/title/tt0090756/

Den var bra, men jag tyckte den sakna det där lilla extra som David Lynch brukar ha i sina filmer, jag blev inte lika uppslukad. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men något saknades kände jag. Dennis Hopper gör en fantastisk roll som psykopaten Frank.

Man skulle väl även kunna säga att detta är Twin Peaks innan Twin Peaks.

Betyg: 3.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg om Equalizer nyligen det är nog 10:e gången jag ser den

Skriv svar