Microsoft slutar sälja alla produkter och tjänster i Ryssland

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är ju inte ens i närheten av vad Ryssland gör just nu. Ryssland har dödat fler civila än de har ukrainska soldater. Varje dag har de bombat civila mål.

Jag hatar skiten som sker i Ukraina just nu, helhjärtat, och jag skulle gärna se varenda huvud ifrån Kreml på en påle. Men på riktigt, vilka tror du har lidit mest till följd av krigen i till exempel Afghanistan eller Irak som USA stått för? Anledningarna kanske till synes verkar ädlare än Putins jävla upptåg just nu. Men civila har dött som flugor i varje konflikt i mannaminne. USA har tidigare varit minst lika fula i sin krigsföring som Ryssland är nu. Men skillnaden är att det känns mer för gemene svensk när det sker i ett land mer likt ens eget än om någon släpper bomber på en by i Afghanistan, eller i Bagdad, en stad som ju faktiskt har flera miljoner invånare. Säger inte att det är något fel med att känna så. Jag känner likadant, men jag tycker inte att man ska förminska det elände som USA också ställt till med bara för att det börjar krypa närmare ens eget hemman.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Så man ska straffa det ryska folket för det som händer? Boykotta Microsoft ffs. Dåligt drag från deras sida, skäms

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Världen är inte så binär för mig, eftersom jag INTE är autistisk.

Bara okunnig då eller? Ta din alt-right antivaxx bullshit och häng på Facebook istället för att förpesta fz med hjärndöda konspirationsteorier. ”Plandemic”, lol.

Människor som tror på sånt skitsnack gör mig allvarligt oroad för mänsklighetens utveckling.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Så man ska straffa det ryska folket för det som händer? Boykotta Microsoft ffs. Dåligt drag från deras sida, skäms

Det har väl sannolikt inte riktigt undgått någon, men en mycket stor mängd internationella företag har helt dragit sig ifrån den ryska marknaden de senaste dagarna. En del glömmer också att det faktiskt inte bara är ett symboliskt ställningstagande - då flera ryska banker uteslutits från den internationella ekonomin är det mycket svårare för internationella företag att faktiskt få betalt för sina produkter och tjänster, och det kan vara svårt att se till att deras anställda (så väl i regionen som får betalt internationellt, som internationella anställda som lever på betalningar från ryska företag och privatpersoner) får betalt. Samtliga transaktioner som går via ryska banker riskerar också, som tidigare nämnts, att finansiera invasions- och ockupationsmaktens krigskassa.

Komplexiteten i det här är *långt* mycket större än vad debattklimatet på exempelvis sociala medier kanske får det att verka.
Det är lätt att säga "hurrdurr krig" eller "durrhurr politik", men det är så otroligt mycket som sker bakom kulisserna som påverkar.

Also, kan vi sluta med whataboutismen i tråden, plz? Ja, andra än Ryssland har begått krigsbrott genom historien. Nej, det här förlåter eller minskar inte deras ansvar, skuld och vilka konsekvenser deras agerande fått genom historien. Men inte heller ursäktar eller rättfärdigar det Rysslands regerings agerande på något sätt överhuvudtaget.
Vore inte helt fel att ha kommentarsfältet på en sådan här nyhet stängd imo tbh, med tanke på att det spårar ur så gott som från kommentar ett.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

FZ ni förstår att detta blir ett politiskt inlägg där man kommer kunna läsa kilometer av wall of txt från folk som förstår sig på detta med världsekonomi, sanktioner, krig och till och med varför Putin är och gör som han gör mm för det har man sett på youtube & aftonbladet.

Medlem
Skrivet av Atorak:

FZ ni förstår att detta blir ett politiskt inlägg där man kommer kunna läsa kilometer av wall of txt från folk som förstår sig på detta med världsekonomi, sanktioner, krig och till och med varför Putin är och gör som han gör mm för det har man sett på youtube & aftonbladet.

Finns flera bra inlägg här med viktiga poänger så jag tycker att du överdriver rätt hårt med ditt förminskande.
Det kan väl hänga ekonomer, statsvetare och folk som behärskar ryska språket och vet hur landet fungerar även här på FZ? Man behöver inte utgå från att alla som uttalar sig ska leka experter med Aftonbladet som källa. Gillar du att vara nedlåtande?

Medlem
Skrivet av Atorak:

FZ ni förstår att detta blir ett politiskt inlägg där man kommer kunna läsa kilometer av wall of txt från folk som förstår sig på detta med världsekonomi, sanktioner, krig och till och med varför Putin är och gör som han gör mm för det har man sett på youtube & aftonbladet.

Allt som skrivs brukar ha någon form av politisk koppling så frågan vart gränsen går. Bara genom att tex "bara" ta upp västerländska spel och inte skriva så mycket om asiatiska spel gör ju att den generelle fz-läsaren kan tro att asiater inte gör spel och att vi i väst är dom bästa på det. Nu var ju detta bara ett påhitt från min sida, men det speglar också att politiken genomsyrar majoriteten av ämnen som florerar på nätet. Så det är inte särskilt konstigt att gaming och politik går hand i hand med varann. Jag har för mej att tex svenskar inte kunde vara med å tävla i nån spel-tävling i ryssland i början av 2020 pga Corona? Klart att det också blir nån form av politik av det då andra länder kunde göra det trots corona.

Med det sagt så anser iaf jag att om ryssarna blir förvägrade att använda sig av microsofts tjänster såsom xbox mm, så skall det givetvis skrivas om här på fz.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

KoP
Medlem
Skrivet av Korken:

Gör inte gaming mer politiskt laddat... :'(

Allt är politik hur man än vrider och vänder på det. Bra att MS väljer att inte stödja en diktatur med sina varor och tjänster. Dock borde dom ha gjort detta valet för mååånga år sedan enligt min mening. Så länge Ryssland är en dikatur ska dom ha uppförsbacke i livet. Dom må skönmåla sig som att dom inte är en diktatur men det är bara trams.

Detsamma gäller resterande dikaturer runt om i världen.

MrU
Medlem

Många i Ryssland kommer snart inte ha råd med ett kilo mjöl, än mindre en ps5.

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Jag hatar skiten som sker i Ukraina just nu, helhjärtat, och jag skulle gärna se varenda huvud ifrån Kreml på en påle. Men på riktigt, vilka tror du har lidit mest till följd av krigen i till exempel Afghanistan eller Irak som USA stått för? Anledningarna kanske till synes verkar ädlare än Putins jävla upptåg just nu. Men civila har dött som flugor i varje konflikt i mannaminne. USA har tidigare varit minst lika fula i sin krigsföring som Ryssland är nu. Men skillnaden är att det känns mer för gemene svensk när det sker i ett land mer likt ens eget än om någon släpper bomber på en by i Afghanistan, eller i Bagdad, en stad som ju faktiskt har flera miljoner invånare. Säger inte att det är något fel med att känna så. Jag känner likadant, men jag tycker inte att man ska förminska det elände som USA också ställt till med bara för att det börjar krypa närmare ens eget hemman.

Jag vet inte vilka som är värst, USA eller Ryssland. Tror dock att invasionen av Ukraina kan komma att starta mer på allvar nu om de lyckas genomföra den humanitära korridoren i Ukraina idag.
Inte för att jag gillar varken Ryssland, Ukraina eller USA (regeringen, inte folket) så funderar jag på om USA gjorde / skulle ha gjort något liknande under sina tidigare anfall?
Jag har alltid haft bilden av att USA är grymmare, framförallt när de exempelvis invaderade Irak.

Sen läste jag vad Donald Trump för flera dagar sedan hade sagt, att om han hade varit president så hade detta i Ukraina aldrig hänt. Inte för att jag gillar Trump men jag tror faktiskt att han kan ha rätt i det. Putin hade kanske valt då att vänta med sitt anfall i ytterligare några år, men jag tror inte att det aldrig hade hänt.

Medlem

Känner mig ganska okej med detta, förutsatt att Microsoft och alla andra godhetssignalerande storföretag gör samma sak och bojkottar Kina när de invaderar Taiwan.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det har daltats med diktaturer alldeles för länge. Bra att Väst har vaknat ur sin dvala.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av MrU:

Många i Ryssland kommer snart inte ha råd med ett kilo mjöl, än mindre en ps5.

Känns som om det snart kommer bli likadant här med alla höjda priser.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Känns som om det snart kommer bli likadant här med alla höjda priser.

Vi har en BNP per capita som är mer än 5ggr större än Rysslands. Före deras fullskaliga invasion. (2020) Så nej. Bara nej.
Mängden desinformation och trollning visar att den här tråden borde rensas på samtliga inlägg.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Vi har en BNP per capita som är mer än 5ggr större än Rysslands. Före deras invasion. (2020) Så nej. Bara nej.
Mängden desinformation och trollning visar att den här tråden borde rensas på samtliga inlägg.

Vad är det med allt vurmande för censur i Väst nuförtiden? Det skrämmer mig.

Hon skrev att det "känns" som att det kommer bli likadant. Många i Sverige tyckte redan före ukrainakrisen att våra eneregipriser är höga och att privatekonomin är pressad. Den här svenska välfärden kommer inte gratis.

Vi arbetar väldigt hårt och är stressade på våra jobb, många mår psykiskt dåligt för att de inte lever upp till alla krav och orealistiska drömmar om ett harmoniskt liv. Det moderna samhället är komplext och krävande.

Det är varken trollning eller desinformation.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad är det med allt vurmande för censur i Väst nuförtiden? Det skrämmer mig.

Hon skrev att det "känns" som att det kommer bli likadant. Många i Sverige tyckte redan före ukrainakrisen att våra eneregipriser är höga och att privatekonomin är pressad. Den här svenska välfärden kommer inte gratis.

Vi arbetar väldigt hårt och är stressade på våra jobb, många mår psykiskt dåligt för att de inte lever upp till alla krav och orealistiska drömmar om ett harmoniskt liv. Det moderna samhället är komplext och krävande.

Det är varken trollning eller desinformation.

...censur? Ingen kommer gripa dig för att tråden spårar ur, du kommer inte bli lagförd. Du kommer inte att bli förföljd (åtminstone inte inom lagens ramar - om du känner dig trakasserad/hotad på grund av det du uttrycker har du givetvis möjlighet att polisanmäla det) för det du uttrycker.

Det skrämmer mig att folk inte vet vad censur är.

FZ är en spelsajt, mig veterligen. Att se tråden spåra ur i rent felaktiga påståenden och saker som inte i närheten har med det sajten handlar om att göra... well, det har i mina ögon inte heller i kommentarsfältet att göra, det är inte detsamma som censur. Faktiskt.

Sen är förvisso flera ämnen intressanta och relevanta för vårt samhälle i allmänhet (så som psykologi, som du går in på), men det betyder inte att diskussioner kring dessa hör hemma på FZ. FZ är inte detsamma som det allmänna rummet.

Skrivet av lerb:

Om du läser @PeTTs0n inlägg igen så ser du att hen svarade på @anon_326145 inlägg och sedan kommenterade hela tråden. Och om du läser hela tråden så ser du nog vad Pettson menar. Ingen idé att hetsa upp sig och skrika "cEnSuR!!!"

Helt rätt, jag menade inte specifikt inlägget av @anon_326145 när jag nämnde desinformation och trollning, jag ber om ursäkt att jag var otydlig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vi verkar ha folk på forumet här som är anställda av putin själv. Satan vad sura folk verkar bli när man stänger ut dom från västvärlden, världen de ändå aldrig uppskattat och klagar på konstant.

För er tomtar som också klagar på hur de stackars oskyldiga ungdomarna i ryssland blir direkt involverade i konflikten och inte kan spela sina spel eller leva sina liv ”normalt”. Tycker ni ska backa en stund och tänka på ungdomarna i Ukraina som kämpar för sin frihet från en stat de haft problem med sedan människans existens.

Ni är på riktigt pinsamma och bör inte ha tillgång till internet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

...censur? Ingen kommer gripa dig för att tråden spårar ur, du kommer inte bli lagförd.
Det skrämmer mig att folk inte vet vad censur är.

FZ är en spelsajt, mig veterligen. Att se tråden spåra ur i rent felaktiga påståenden och saker som inte i närheten har med det sajten handlar om att göra... well, det har i mina ögon inte heller i kommentarsfältet att göra, det är inte detsamma som censur. Faktiskt.

Sen är förvisso flera ämnen intressanta och relevanta för vårt samhälle i allmänhet (så som psykologi, som du går in på), men det betyder inte att diskussioner kring dessa hör hemma på FZ. FZ är inte detsamma som det allmänna rummet.

Helt rätt, jag menade inte specifikt inlägget av @ZeldasCastle när jag nämnde desinformation och trollning, jag ber om ursäkt att jag var otydlig.

Men du har helt fel. Du pratar om en specifik form av censur, statlig censur som den sett ut i många diktaturer under 1900-talet.

Men ordet censur är mycket bredare.

Wikipedia:
"Censorship is the suppression of speech, public communication, or other information. Censorship can be conducted by governments,[5] private institutions and other controlling bodies."

Det skrämmer mig att folk inte vet vad censur är.

Ordet håller på att omdefinieras av folk som försvarar cancel culture.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men du har helt fel. Du pratar om en specifik form av censur, statlig censur som den sett ut i många diktaturer under 1900-talet.

Men ordet censur är mycket bredare.

Wikipedia:
"Censorship is the suppression of speech, public communication, or other information. Censorship can be conducted by governments,[5] private institutions and other controlling bodies."

Det skrämmer mig att folk inte vet vad censur är.

Ordet håller på att omdefinieras av folk som försvarar cancel culture.

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/censur - jag lämnar den här. Det är inte jag som försöker omdefiniera ordet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Vi har en BNP per capita som är mer än 5ggr större än Rysslands. Före deras fullskaliga invasion. (2020) Så nej. Bara nej.
Mängden desinformation och trollning visar att den här tråden borde rensas på samtliga inlägg.

Skrivet av Slimebeast:

Vad är det med allt vurmande för censur i Väst nuförtiden? Det skrämmer mig.

Hon skrev att det "känns" som att det kommer bli likadant. Många i Sverige tyckte redan före ukrainakrisen att våra eneregipriser är höga och att privatekonomin är pressad. Den här svenska välfärden kommer inte gratis.

Vi arbetar väldigt hårt och är stressade på våra jobb, många mår psykiskt dåligt för att de inte lever upp till alla krav och orealistiska drömmar om ett harmoniskt liv. Det moderna samhället är komplext och krävande.

Det är varken trollning eller desinformation.

Jo precis. Jag har ju inte avsikten att göra någon upprörd eller så men mitt svar var ju för att jag känner att vi alla drabbas rent ekonomiskt.
Redan på nyheterna idag kl 8 togs de ökade bensin/diesel och el priserna upp. Att det drabbar husägare med mera. Sen drabbar det ju priserna på annat med.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo precis. Jag har ju inte avsikten att göra någon upprörd eller så men mitt svar var ju för att jag känner att vi alla drabbas rent ekonomiskt.
Redan på nyheterna idag kl 8 togs de ökade bensin/diesel och el priserna upp. Att det drabbar husägare med mera. Sen drabbar det ju priserna på annat med.

Jag ber om ursäkt att det lät som jag gick åt ditt inlägg när jag nämnde desinformationsspridning och/eller trollning - att bli upprörd/oroad över nuvarande situation är fullt naturligt, helt oaktat vad man tycker om någon involverad part (vilket numera är i princip hela planeten, på ett eller annat sätt).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

FZ är en spelsajt, mig veterligen. Att se tråden spåra ur i rent felaktiga påståenden och saker som inte i närheten har med det sajten handlar om att göra... well, det har i mina ögon inte heller i kommentarsfältet att göra, det är inte detsamma som censur. Faktiskt.

Sen är förvisso flera ämnen intressanta och relevanta för vårt samhälle i allmänhet (så som psykologi, som du går in på), men det betyder inte att diskussioner kring dessa hör hemma på FZ. FZ är inte detsamma som det allmänna rummet.

" rent felaktiga påståenden", det där är vad vi sett under de senaste 7-8 åren i Väst, där bara det offentliga narrativet får råda. Alla andra åsikter ska tystas. Inte med 1900-talsdiktatorns brutala statliga censure, men med soft power: deplatforming, onlinemobbar, cancel culture, safe spaces, "words are violence". Det kan sammankopplas med ett träffsäkert ord som börjar på "w", men jag tror användandet av det uttrycket är förbjudet här numera.

Atmosfären i Väst är alltmer totalitär. Det är få numera som prioriterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Allt handlar om att ha rätt åsikter och att förbjuda och tysta "skadliga" åsikter.

Och denna inställning uttrycks på varenda forum, inklusive alla gamingforum. Det kryllar av åsiktspoliser som ska tysta minoriteten. Ingen öppen debatt. Bara en åsikt är tillåten.

I alla fall, jag beklagar att jag misstolkade din kommentar till Zelda, jag förstår nu att du bara kommenterade tråden generellt.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Vi verkar ha folk på forumet här som är anställda av putin själv. Satan vad sura folk verkar bli när man stänger ut dom från västvärlden, världen de ändå aldrig uppskattat och klagar på konstant.

För er tomtar som också klagar på hur de stackars oskyldiga ungdomarna i ryssland blir direkt involverade i konflikten och inte kan spela sina spel eller leva sina liv ”normalt”. Tycker ni ska backa en stund och tänka på ungdomarna i Ukraina som kämpar för sin frihet från en stat de haft problem med sedan människans existens.

Ni är på riktigt pinsamma och bör inte ha tillgång till internet.

Det är inte fel att man bryr sig om alla oavsett vart i världen man bor. Sen är det ju ett i-landsproblem om man får spela data spel eller inte men det är alltid tråkigt när civila drabbas som inte har med det här att göra. De kan inte stå för vad deras regering bestämmer.

Medlem
Skrivet av lerb:

Kan du ge några konkreta och bevisade exempel på dina påståenden?

Det tycker även jag börjar bli lite för off-topic, men kanske.

Kan du vara mer specifik. Exempel på vad då?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/censur - jag lämnar den här. Det är inte jag som försöker omdefiniera ordet.

Men det är helt fel.

Det är ett specfikt, klassiskt exempel på censur i praxis. Men ingen allomfattande definition av ordet censur.

Betänk också begreppet "självcensur", som är jättevanligt tex när västmedia diskuterar det problematiska med att journalister låter bli att belysa ämnen som är kontroversiella, tex pga det kan leda till oönskade effekter (som rasism och diskriminering) alternativt hot mot journalister.

Tycker du fortfarande "censur" bara kan användas för att beskriva myndigheters censur?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

" rent felaktiga påståenden", det där är vad vi sett under de senaste 7-8 åren i Väst, där bara det offentliga narrativet får råda. Alla andra åsikter ska tystas. Inte med 1900-talsdiktatorns brutala statliga censure, men med soft power: deplatforming, onlinemobbar, cancel culture, safe spaces, "words are violence". Det kan sammankopplas med ett träffsäkert ord som börjar på "w", men jag tror användandet av det uttrycket är förbjudet här numera.

Atmosfären i Väst är alltmer totalitär. Det är få numera som prioriterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Allt handlar om att ha rätt åsikter och att förbjuda och tysta "skadliga" åsikter.

Och denna inställning uttrycks på varenda forum, inklusive alla gamingforum. Det kryllar av åsiktspoliser som ska tysta minoriteten. Ingen öppen debatt. Bara en åsikt är tillåten.

I alla fall, jag beklagar att jag misstolkade din kommentar till Zelda, jag förstår nu att du bara kommenterade tråden generellt.

Problemet är väl att vi båda har en poäng - att det någonstans finns en grumlighet, och att det diskuterats en hel del på senare tid. Vad innebär det offentliga rummet? Var går gränsen för slutna forum? (Facebook kommer väl oftast på tal när det gäller dessa punkter.) Vad innebär "cancel culture"? Vad är desinformation, vad är vilseledande och vad är en skev verklighetsbild? Smartare folk än vi två (med stor statistisk sannolikhet) kliar sina huvuden över detta.

Skrivet av Slimebeast:

Men det är helt fel.

Det är ett specfikt, klassiskt exempel på censur i praxis. Men ingen allomfattande definition av ordet censur.

Betänk också begreppet "självcensur", som är jättevanligt tex när västmedia diskuterar det problematiska med att journalister låter bli att belysa ämnen som är kontroversiella, tex pga det kan leda till oönskade effekter (som rasism och diskriminering) alternativt hot mot journalister.

Tycker du fortfarande "censur" bara kan användas för att beskriva myndigheters censur?

Jag hänvisade väl till den mer traditionella definitionen av censur i mitt inlägg (jag går efter NE, sen är det möjligt att termen i praktiken, och/eller för fler och fler individer mer tillämpat, numera innebär något annat), och även där beklagar jag om mitt uttryck eller ordval var otydligt/otillräckligt.

Men nu börjar vi spåra ur ytterligare. Antropologi, lingvistik, juridik... intressanta ämnen, men det känns som att de oftast, i sig självt, befinner sig långt bort från spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av A1200G:

För övrigt undrar jag vad som hände med alla Corona mutationer? De försvann som om de aldrig vore där.

Det viktiga är inte verkligheten utan perceptionen. Innan du pekar med fingret och kastar första stenen, för du vet hur det ligger till, så ta en titt på McGurk Effect:

https://youtu.be/G-lN8vWm3m0

Häftigt va!

Precis. Covid är som bortblåst.

Jag som tycker hela pandemin var en hysteri och total skandal är så lycklig för i alla fall den bieffekten av kriget, att nästan ingen längre bryr sig om covid. Nu går makten över till att utnyttja nästa kris.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Jag ber om ursäkt att det lät som jag gick åt ditt inlägg när jag nämnde desinformationsspridning och/eller trollning - att bli upprörd/oroad över nuvarande situation är fullt naturligt, helt oaktat vad man tycker om någon involverad part (vilket numera är i princip hela planeten, på ett eller annat sätt).

Tack, jag förstår
Håller med om att det är helt naturligt att bli upprörd eller oroad för det som sker.
Ingen här sitter ju på hela sanningen och alla länder måste ju agera på det som de själva känner är rätt för stunden. Sen är ju alltid frågan om det är rätt beslut eller inte.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Problemet är väl att vi båda har en poäng - att det någonstans finns en grumlighet, och att det diskuterats en hel del på senare tid. Vad innebär det offentliga rummet? Var går gränsen för slutna forum? Vad innebär "cancel culture"? Vad är desinformation, vad är vilseledande och vad är en skev verklighetsbild? Smartare folk än vi två (med stor statistisk sannolikhet) kliar sina huvuden över detta.

Jag hänvisade väl till den mer traditionella definitionen av censur i mitt inlägg (jag går efter NE, sen är det möjligt att termen i praktiken, och/eller för fler och fler individer mer tillämpat, numera innebär något annat), och även där beklagar jag om mitt uttryck eller ordval var otydligt/otillräckligt.

Nå, där antyder du en klart balanserad och sansad diskussion om ämnet. Att var går gränserna mellan ex. yttrandefrihet och desinformation etc. Jag påstår inte alls att det är lätt och jag menar inte att vi ska ha total yttrandefrihet överallt, givetvis inte.

Kalas. Uppskattar det du skrev nu.


signatur

Memento Mori

Skriv svar