Rykte: Dead Island 2 är fortfarande under utveckling och släpps snart

Robot
Rykte: Dead Island 2 är fortfarande under utveckling och släpps snart
Medlem
Skrivet av Nyhet:

För de som hängt med så var spelet Dead Island-serien Techlands projekt innan de mitt under utvecklingen av tvåan gick över till Dying Light.


Vänta lite, så Techland hann alltså bli färdiga med både Dying Light och Dying Light 2 under tiden som Dead Island 2 INTE blivit färdigt?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skribent
Skrivet av Ghost Writer:

Vänta lite, så Techland hann alltså bli färdiga med både Dying Light och Dying Light 2 under tiden som Dead Island 2 INTE blivit färdigt?

haha ja det verkar inte bättre


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

But why?


signatur

subterranean homesick alien


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

För de som hängt med så var spelet Dead Island-serien Techlands projekt innan de mitt under utvecklingen av tvåan gick över till Dying Light. Spelet togs då upp av Dambuster Studios och det är nu de som styr skuta.

Fast jag har för mig att Techland inte hann särskilt långt på ett Dead Island 2 innan de skiftade fokus till Dying Light. Yager var de som sedan körde på med DI2, sen blev det Sumo Digital och nu till sist Dambuster

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha ja det verkar inte bättre

Först var det ju Yager som utvecklade spelet, och det visades en någorlunda färdig version som skulle komma hyfsas så snart. Sen flyttades det fram ganska så hastigt (några månader innan release). Sumo Digital tog över och till sist fick Dambuster Studios den stora äran att färdigställa det.

Här är Yagers version från Gamescom 2014. Det skulle inte innehålla någon story direkt, utan bygga mer sidoaktiviteter, men visst ser det kul ut?

https://m.youtube.com/watch?v=fNeC2sZu9r0

Medlem

Jag blandade alltid ihop Dying Light 2 och Dead Island 2 när det pratades om förseningar.

Medlem

Känns som att detta kommer att bli en mycket mer nerbantad och sämre version av Dying Light 2 typ, tycker inte att det första spelet var särskilt välgjort heller. Det kommer nog bli svårt för dem att sälja in detta till folk med Dying Light 2 redan ute.

Medlem

Fast då finns det ju hopp om att ordningen blir återställd och att man får skjuta zombies med pistoler och inte slå på dem med ihopbyggd närstridsvapen. Tvi tvi.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Inte många rätt i nyheten. Första utvecklaren var Yager interactive, andra sumo digital och nu sitter dambuster och försöker få ihop något.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Vänta lite, så Techland hann alltså bli färdiga med både Dying Light och Dying Light 2 under tiden som Dead Island 2 INTE blivit färdigt?

Vill minnas att det var på det viset ja, först gjorde de Dead Island och Dead Island: Riptide (DLC) för att sedan göra Dying Light och nyligen vara klara med Dying Light 2. Jag skulle tro att detta beror på att Dying Light sålde bättre än Dead Island gjorde, Dead Island saknar helt parkour och jag vill minnas att det fanns en hel del brister med spelet. De hann även med att göra Call of Juarez: The Cartel, kan inte minnas när jag läste om att en uppföljare till Dead Island var under utveckling men det var nog ett antal år sedan.

OT:
Så det är inte förvånande att de lämnat över "stafett pinnen", frågan är om det kommer innebär ett bättre spel eller ett sämre. Jag har bara testat Dead Island lite och jag gillade det, när jag såg Dying Light för första gången så var det ingen tvekan, de hade tagit Dead Island och lagt till en hel del Mirror´s Edge, det gjorde att spelet blev väldigt annorlunda. Får väl bli att jag kör klart Dead Island snart då om tvåan är nära en release. Så många spel som jag inte kört som nu snart får en uppföljare, som Horizion, Zero Dawn, bannern här på FZ påminner mig om det hela tiden=).

Skribent
Skrivet av Tobhah:

Inte många rätt i nyheten. Första utvecklaren var Yager interactive, andra sumo digital och nu sitter dambuster och försöker få ihop något.

Skrivet av Petro:

Fast jag har för mig att Techland inte hann särskilt långt på ett Dead Island 2 innan de skiftade fokus till Dying Light. Yager var de som sedan körde på med DI2, sen blev det Sumo Digital och nu till sist Dambuster

Nä Techland hann nog bara påbörja det vad jag förstått, sen gick det över till Yager och efter massa turer är nu hos Dambuster.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dead Island Cinematic Trailer ger mig fortfarande chills

https://youtu.be/2mi5bH0fIxE

Samt Dead Island 2 E3 trailer är störtskön också

https://youtu.be/AWFaj4IQ4ro

Gnällkuk
Skrivet av Locktail:

Dead Island Cinematic Trailer ger mig fortfarande chills

https://youtu.be/2mi5bH0fIxE

Samt Dead Island 2 E3 trailer är störtskön också

https://youtu.be/AWFaj4IQ4ro

Pigeon John - The Bomb, åkte direkt in på spellistan efter den trailern haft premiär.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad är skillnaden på Dead Island och Dying Light? Jag måste missförstå något när jag är av bilden att de båda mer eller mindre är samma typ av spel?

Notering: har bara spelat Dead Island

Gen
Medlem
Skrivet av Matthias:

Vad är skillnaden på Dead Island och Dying Light? Jag måste missförstå något när jag är av bilden att de båda mer eller mindre är samma typ av spel?

Notering: har bara spelat Dead Island

Samma bolag som skapat båda, dock kom Dead Island ut 2011 och Dying Light 2015. Är samma typ av spel där skillnaden är att Island utspelar sig...ja på en turistö och Light i en storstad. De använder samma motor, dock är den i Light nyare. Känns som att de tog det mesta som var bra i Island och gjorde ett mycket bättre spel (Light). Dying Light skulle egentligen blivit Dead Island 2 men IPt gick till någon annan och har sedan dess kantats med olika problem.

Medlem

åtta år meh småpotatis. efter Cyberpunk 2077's 9 år och Duke Nukem Forever's 15 år så har de fortfarande god tid på sig att utveckla spelet

Medlem

oj det var som fan.... trodde spelet var nerlagt forever... haha undrar om det blir bra då ?

Medlem

Ånej. Jag hatade den första!


signatur

autograph

ELF
Medlem

Jag hade i alla fall kul med första spelet. Så de får gjärna släppa andra spelet också.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Älskade 1:an. Spelat igenom det med 3 av 4 karaktärer maxade.

Skrivet av autograph:

Ånej. Jag hatade den första!

Det är inte direkt så det spelar dig någon roll om de släpper en tvåa då väl? Man måste varken köpa eller spela det om man inte vill


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Älskade 1:an. Spelat igenom det med 3 av 4 karaktärer maxade.

Det är inte direkt så det spelar dig någon roll om de släpper en tvåa då väl? Man måste varken köpa eller spela det om man inte vill

Minnena och besvikelsen kommer tillbaks när jag läser om det. Repetetivt, fult och ofärdigt.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Minnena och besvikelsen kommer tillbaks när jag läser om det. Repetetivt, fult och ofärdigt.

Tja, jag hade jävligt skoj.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja, jag hade jävligt skoj.

Jag instämmer, har nog lirat igenom ettan och riptide 3-4 gånger. Väl investerade pengar😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dead island spelen va väldigt buggiga och fruktansvärt tråkiga MEEEENNNNNN spelade du med kompisar så va spelen hur jävla roliga som helst. Men fortfarande buggiga till tusen.

Medlem

Kan säga om man först har spelat Dead Island och hoppar sedan till Dying Light, spelmekanism och atmosfären är så mycket bättre i Dying Light.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja, jag hade jävligt skoj.

Tur att jag spelade utgåvan till PS4.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag instämmer, har nog lirat igenom ettan och riptide 3-4 gånger. Väl investerade pengar😊

Stämmer in i kören. Hoppas dom kan bibehålla en del av känslan från första spelen.

1
Skriv svar