Pokémon Legends: Arceus

Robot
Pokémon Legends: Arceus

Ett trevande försök till en bättre värld.

#pokemon-legends-arceus


Moderator | Testpilot

Bra recension!

Håller med i typ allt det du skriver. Det här är en bra grund för Gamefreak att skapa något riktigt fantastiskt framöver.

Gömma sig i gräs, kasta mat för att kunna slänga en Pokéboll i ryggen (större chans för fångst), slänga annat föremål för att få dem snurriga osv. Det är riktigt kul! Och även om striderna fortfarande är turordningsbaserade så känns det härligt på något sätt att slåss på samma ställe som där man startade striden. Hela "Agile"/Strong style"-grejen kryddar till striderna en del också.

Ge oss bara mer saker att göra i världen såsom pussel, grottor (finns men inte många och de är ganska tråkiga) över och ovanför vattenytan , tränare och gym. Mer roliga saker att hitta och göra kort och gott!

Världen är väldigt tom på saker att hitta och göra, men att fånga Pokemon har aldrig varit roligare!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En sak jag noterade i texten var att orden "döda" och "dödade" finns med. Är det inte så att ingen Pokemon nånsin dör i strid utan bara "Faints/Fainted" det vill säga mer eller mindre svimmade?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Huntresa:

En sak jag noterade i texten var att orden "döda" och "dödade" finns med. Är det inte så att ingen Pokemon nånsin dör i strid utan bara "Faints/Fainted" det vill säga mer eller mindre svimmade?

Du har rätt, men det är en bagatell skulle jag säga (Men kan ju ändras i texten givetvis) i stort. Det man menar är ju att ens Pokemon får slut på HP och man förlorar som i vilket annat spel som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför kan man inte ta BOTW världens miljöer som inspiration för? Ser ut som något från N64 detta..

Medlem

Kanske dags för Nintendo att låta några andra utveckla pokemonspelen ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rasmous:

Varför kan man inte ta BOTW världens miljöer som inspiration för? Ser ut som något från N64 detta..

En värld likt BOTW är vad alla önskar! Men vi behöver inte överdriva att det ser ut som N64 Kika på gameplay från den konsolen igen.

Skrivet av schmuttah:

Kanske dags för Nintendo att låta några andra utveckla pokemonspelen ?

Brilliant Diamond och Shining Pearl var ett spel de i huvudserien de faktiskt inte utvecklade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Kanske dags för Nintendo att låta några andra utveckla pokemonspelen ?

Inte så länge spelen säljer som smör och kammar hem höga betyg. Ligger på 84 på Metacritic just nu.

Väldigt tråkigt att fansen inte kan ställa högre krav på Game Freak.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Brilliant Diamond och Shining Pearl var ett spel de i huvudserien de faktiskt inte utvecklade

Var ju dock bara en remake så jag tror inte utvecklarna hade så mycket att säga till om där.

Medlem

Bra recension!

Synd att spelvärlden verkar så kal men förhoppningsvis kan detta bli en grund att bygga vidare på. Potentialen är ju enorm och det finns mycket man kan göra med universumet.

Skribent
Skrivet av Huntresa:

En sak jag noterade i texten var att orden "döda" och "dödade" finns med. Är det inte så att ingen Pokemon nånsin dör i strid utan bara "Faints/Fainted" det vill säga mer eller mindre svimmade?

Jajo, du har rätt här faktiskt. Men de känns lite som man dödar dem då de försvinner från kartan. Men jag kan ändra om till "knocka", för i praktiken har du helt rätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Påskmust:

Var ju dock bara en remake så jag tror inte utvecklarna hade så mycket att säga till där.

Givet, men svarade bara på frågan


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En värld likt BOTW är vad alla önskar! Men vi behöver inte överdriva att det ser ut som N64 Kika på gameplay från den konsolen igen.

Haha okej, jag var lite väl elak. Vi säger GameCube istället, där går min gräns!

Skribent
Skrivet av Rasmous:

Haha okej, jag var lite väl elak. Vi säger Game Cube istället, där går min gräns!

GC kan jag helt köpa, däremot tror jag fan vattnet är N64-aktigt med sina shaders. Det är nog det fulaste jag sett på mycket mycket länge XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Kanske dags för Nintendo att låta några andra utveckla pokemonspelen ?

Det är inte Nintendo som äger franchisen (helt åtminstone) så de har tyvärr inte rätten att säga vem som ska utveckla spelen. Jag skulle gärna se ett internutvecklat Pokemon från Nintendo istället för Gamefreak dock. Gamefreak känns som ett gammalt dinosaurieföretag som vägrar utvecklas, eller så är de bara helt enkelt lat/inkompetent.

Medlem

Vad tror vi om försäljningssiffror? 20 miljoner? Ja skulle jag säga.

Medlem

Bra spel, beroendeframkallande, den nya gameplay är suverän! Fult är det men det är inte därför jag spelar Pokémon. Där emot hade man ju som sagt hoppats på en livligare värld och kanske till och med MMO. Som Pokémon-klonen Temtem, gillade det skarpt!

Så ta med Gameplay och öppna världen till nästa spel och lägg till MMO, livligare värld och röstskådespel så kommer det bli ett mästerverk!

Skribent
Skrivet av Deekar:

Bra spel, beroendeframkallande, den nya gameplay är suverän! Fult är det men det är inte därför jag spelar Pokémon. Där emot hade man ju som sagt hoppats på en livligare värld och kanske till och med MMO. Som Pokémon-klonen Temtem, gillade det skarpt!

Så ta med Gameplay och öppna världen till nästa spel och lägg till MMO, livligare värld och röstskådespel så kommer det bli ett mästerverk!

Ja en livligare värld efterfrågar jag också, dock kan jag förstå att det är ödsligare i just detta spel på grund av vilken tidsperiod. Men det finns så mycket bra här och potential som går att bygga vidare på. Framför allt skulle jag vilja ha lite utforskningsmöjligheter i världen. Spännande platser, kanske en gömd grotta där en speciell pokémon bor etc. Behöver ju inte vara frågetecken och skit överallt, men just något mer som får en att vilja springa över krönet eller titta närmare på skogen borta i horisonten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Svårt att ta tom argumentet seriös.Efter att folk tyckte att Biomutant var tomt men när det är mycket mer fiender än i Zelda breath of the wild..... Tomhet var igentligen inte Biomutants problem alls.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Svårt att ta tom argumentet seriös.Efter att folk tyckte att Biomutant var tomt men när det är mycket mer fiender än i Zelda breath of the wild..... Tomhet var igentligen inte Biomutants problem alls.

Tycker folk Biomutant är tomt?

Alltså det är ju en apokalyptisk värld, så lite öde är det ju....men jag tyckte aldrig det kändes "tomt".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Synd att switchen är för svag annars kanske det hade kunnat bli ett mirakel vi behövde för GameFreak

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keima:

Synd att switchen är för svag annars kanske det hade kunnat bli ett mirakel vi behövde för GameFreak

Konsolen är inte alls svag, i alla fall i den mån så den inte ska klara av mer. Breath of the wild har en större och mer levande värld och det kom på samma konsol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Konsolen är inte alls svag, i alla fall i den mån så den inte ska klara av mer. Breath of the wild har en större och mer levande värld och det kom på samma konsol.

Varför tog de inte bara BOTW världen och copy pastade in i det här spelet? De borde kunna gjort det mycket snyggare.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Konsolen är inte alls svag, i alla fall i den mån så den inte ska klara av mer. Breath of the wild har en större och mer levande värld och det kom på samma konsol.

Nja… konsolen ÄR svag. Däremot finns det ju inga försvar mot att det ser så kasst ut när BotW ser ut som en generation efter rent grafiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Håller med om det mesta i recensionen. Ska dock tilläggas att spelet är extremt beroendeframkallande och jag har aldrig velat fånga alla pokemon lika mycket som i pokemon Legends. Man är ju skadad på det viset 😛

Medlem

Märks att smaken är som baken!
Vet inte vad recensenten tänkt de ska vara för spel, ett mmo?
Tror majoriteten av Pokemon spelarna fick precis som dom ville ha. Öppen värld, med ett nytt perspektiv på världen än endast "Gym" att klara av.
Jag gillar spelet starkt och tycker de är en av dem bästa Pokemon spelen hittils.

Medlem

Älskade Pokémon när jag var yngre. Spelar fortfarande Pokémon Go då och då och brukade PvPa på Pokémon Showdown väldigt mycket. PvPn är faktiskt ganska rolig. Men fy fan, Gamefreak förtjänar inte att vara utvecklare till Pokémon.

Tycker Sword and Shield och detta verkligen stinker skiiiiiiiiiiiiiiit. Ursäkta...

Tänk ett Pokémon spel som lutar mer åt Persona eller Shin Megami hållet. Det hade varit så jävla nice. Eller typ som Monster Hunter.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Det är inte Nintendo som äger franchisen (helt åtminstone) så de har tyvärr inte rätten att säga vem som ska utveckla spelen. Jag skulle gärna se ett internutvecklat Pokemon från Nintendo istället för Gamefreak dock. Gamefreak känns som ett gammalt dinosaurieföretag som vägrar utvecklas, eller så är de bara helt enkelt lat/inkompetent.

Har egentligen inte med lathet/inkompetens att göra utan helt enkelt budget och tid.
Vad jag menar är att pokémon spelen verkar ALLTID ha en relativt låg budget och tighta deadlines. Varför tvunget ha två riktiga pokémon spel tre månader isär? Känns som löpande band releaser varat i evigheter och så lär det väl förbli... Vanvett! Skulle ha släppt legends som nästa "årliga pokémon spel inför julförsäljningen" och kört lite hederlig polish och sånt, men det lär väl komma nån annan "remake" inför denna julsäsongen gissar jag.

Kul att detta Pokémon spelet verkar ta serien någonstans och gör stora förändringar (för att vara ett pokémon spel)!
Första jag blev sugen på att testa sedan Sun/Moon. Även om all marknadsföring lutar sig mot Breath of the Wild och det nu visade sig vara mer Monster Hunter så är jag fortfarande intresserad (får väl se om de nöjer sig med DLC eller släpper ett "Ultra" Legends i framtiden). En slapp tumme upp från mig iaf (ツ)

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Nja… konsolen ÄR svag. Däremot finns det ju inga försvar mot att det ser så kasst ut när BotW ser ut som en generation efter rent grafiskt.

Beror på vad man jämför med. Inte svag för att den inte ska kunna köra ett spel, som du själv nämner, likt BotW.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Beror på vad man jämför med. Inte svag för att den inte ska kunna köra ett spel, som du själv nämner, likt BotW.

Ge mig ett exempel på en konsol som är likvärdig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ge mig ett exempel på en konsol som är likvärdig?

Ingen som är aktuell. Som jag skrev så är den inte så svag att vi inte skulle kunna ha fått något i stil med Breath of the Wild. Handlar mest troligen om talang, budget och tidsram för att det ser ut som det gör och alltid gjort med Pokémon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar