Todd Howard hälsar att Starfield-utvecklingen gjort stora framsteg

Medlem

Har aldrig haft problem med Bethesdas spel, har alltid funnits en vokal skara folk på deras forum som gnäller över att deras virusinfesterade PCs med något obskyrt grafikkort från någon sweatshop i Kyrgistan inte kan köra <spelnamn>.

Däremot så var Fallout 76 en fucking disaster så jag hoppas att de tagit till sig kritiken och slutat med online skiten, samt inloggningskrav för att ladda ner mods, jag refundade Skyrim Special Edition pg av login skiten. Såna påtvingade krav hör inte hemma i offline spel.

Får se hur det går, jag är försiktigt optimistisk i hur de utformar spelet, ser fram mot en ny openworld merch att lira. Alver och Powerarmor är vi vana med nu så...

Medlem

Hoppas verkligen de inte lovar för mycket bara och att Microsoft håller spelet om det inte anses färdigt precis som de gjorde med Halo. Men håller tummarna och hoppas på det bästa.

Medlem

Jag litar inte på ett enda ord som den skojaren säger.
Jag kommer aldrig förboka eller köpa ett Bethesda spel på releasedag igen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Happy holidays" istället för "Happy Christmas", så att ingen ska känna sig kränkt. Vår kanske största högtid och tradition får inte ens nämnas med namn, någon kan ju bli ledsen och känna sig utanför.

Jag är rädd att det är ett tecken på att även Bethesda gått och blivit woke. Det lär få avtryck i Starfield.

Bara för att jag tycker om att vara lite besserwisser

Happy Hollidays är ju är uttryck som har använts i nordamerika sen herrans långt tillbaka.
Det börjar ju med thanksgiving, sen jul, hanukka och nyår. Så tror nog det är mer en lathet att säga Happy Hollidays än att börja rabla alla deras högtider varje vinter i tid och otid

Medlem

Har numera svårt för att inte ta det Todd säger med en nypa salt, liiite för mycket skit i bagaget nu för att kunna se honom och Bethesda som pålitliga.

Medlem
Skrivet av Wolzac:

Bara för att jag tycker om att vara lite besserwisser

Happy Hollidays är ju är uttryck som har använts i nordamerika sen herrans långt tillbaka.
Det börjar ju med thanksgiving, sen jul, hanukka och nyår. Så tror nog det är mer en lathet att säga Happy Hollidays än att börja rabla alla deras högtider varje vinter i tid och otid

Somliga "Sverjevänner" kommer alltid bli kränkta när man inte använder de ord de tycker är rimligast, att applicera logik kommer antagligen inte fungera


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Har numera svårt för att inte ta det Todd säger med en nypa salt, liiite för mycket skit i bagaget nu för att kunna se honom och Bethesda som pålitliga.

Många säger att todd ljuger, men det är inte sant.

Dock så är det bäst att inte rida med hypen i många uttalanden, en massa salt krävs!

200 endings i fallout 3 betyder inte 200 helt olika slut, men 200 permutationer.

16 gånger detaljerna betyder inte att alla saker kommer vara 16 gånger så detaljerade, men att de med en uppgraderad renderare och viewdistance kunde fylla vyn med 16 gånger så mycket "detalj" i fallout 76.

Och det klassiska "it just works" refererar till att lägga till basbyggande i en motor för att motorn redan hanterar mycket dynamiskt, inte att spelet fungerar och aldrig har problem.

Medlem
Skrivet av eld:

Många säger att todd ljuger, men det är inte sant.

Nåja... Det kommer allt en del lögner.

Stash size i Fo76 är ett utmärkt exempel. Först var det omöjligt att lösa oändligt med utrymme för det var ingenting motorn kunde hantera. Sen när prenumerationstjänsten lanserades så kom sanningen fram.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nåja... Det kommer allt en del lögner.

Stash size i Fo76 är ett utmärkt exempel. Först var det omöjligt att lösa oändligt med utrymme för det var ingenting motorn kunde hantera. Sen när prenumerationstjänsten lanserades så kom sanningen fram.

Jo men det är ju ett zenimax problem i sig, löften om att inte sälja något som påverkar gameplay vilket de backade på.

Själva storage problemet var nog hur de skulle få det att fungera med spelarantalet de hade just då, men den siffran har tappat så de har kapaciteten att ha sina oändliga scrapboxes.

Så det var inte så att de höll undan något de hade klarat utan problem, utan att de just då inte var en så lätt grej, men blev möjligt när spelarantalet tappade till en bråkdel av vad det började med.

Att släppa oändliga scrapboxes i fallout first är sjukt fult, men det betyder att de kan begränsa mängden förvaring och serverlogistiken bakom detta.

Medlem
Skrivet av eld:

Jo men det är ju ett zenimax problem i sig, löften om att inte sälja något som påverkar gameplay vilket de backade på.

Själva storage problemet var nog hur de skulle få det att fungera med spelarantalet de hade just då, men den siffran har tappat så de har kapaciteten att ha sina oändliga scrapboxes.

Så det var inte så att de höll undan något de hade klarat utan problem, utan att de just då inte var en så lätt grej, men blev möjligt när spelarantalet tappade till en bråkdel av vad det började med.

Att släppa oändliga scrapboxes i fallout first är sjukt fult, men det betyder att de kan begränsa mängden förvaring och serverlogistiken bakom detta.

Tror inte en sekund på den förklaringen. ESO har exakt samma funktionalitet, så de flesta visste antagligen direkt att de ljög om varför det inte fanns från start.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av eld:

Många säger att todd ljuger, men det är inte sant.

Dock så är det bäst att inte rida med hypen i många uttalanden, en massa salt krävs!

200 endings i fallout 3 betyder inte 200 helt olika slut, men 200 permutationer.

16 gånger detaljerna betyder inte att alla saker kommer vara 16 gånger så detaljerade, men att de med en uppgraderad renderare och viewdistance kunde fylla vyn med 16 gånger så mycket "detalj" i fallout 76.

Och det klassiska "it just works" refererar till att lägga till basbyggande i en motor för att motorn redan hanterar mycket dynamiskt, inte att spelet fungerar och aldrig har problem.

Nu tycker jag allt att du tar i, eller du var nöjd med din nylonpåse menar du? 😂
Hela företaget är bara lögner nuförtiden, köper inte riktigt dina bortförklaringar tyvärr.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nu tycker jag allt att du tar i, eller du var nöjd med din nylonpåse menar du? 😂
Hela företaget är bara lögner nuförtiden, köper inte riktigt dina bortförklaringar tyvärr.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.

Medlem

Jag tycker Fallout 76 är skitbra, spelade det nästan varje dag i ett år fram tills för ett par månader sen. Fallout 4 var också det urbra. Inte samma känsla som förr, men ändock det sandlådigaste spel jag någonsin spelat med de bästa mekaniker man verkar kunna förvänta sig därtill. Har stora förhoppningar om att Starfield kan bli riktigt bra, i SYNNERHET om de för över så mycket som möjligt från Fallout och Elder Scrolls

eld
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag tycker Fallout 76 är skitbra, spelade det nästan varje dag i ett år fram tills för ett par månader sen. Fallout 4 var också det urbra. Inte samma känsla som förr, men ändock det sandlådigaste spel jag någonsin spelat med de bästa mekaniker man verkar kunna förvänta sig därtill. Har stora förhoppningar om att Starfield kan bli riktigt bra, i SYNNERHET om de för över så mycket som möjligt från Fallout och Elder Scrolls

Måste erkänna att fallout 76 växte på mig efter wastelanders, och det blev lite lättare att ta in när jag sörjt färdigt gamla Fallout serien.

Och även om Fallout 4 hade sämre interaktion med karaktärer och liknande så uppskattade jag att det var det första spelet i Bethesda serien som lyckades hitta en användning för allt skräp som ligger överallt!

Hoppas absolut att de tar craftingen, byggandet och modifikationer av vapen och för vidare det i starfield och Elderscrolls 6, men även att de tar åt sig av kritiken de fick i resten av Fallout 4.

Medlem
Skrivet av eld:

Måste erkänna att fallout 76 växte på mig efter wastelanders, och det blev lite lättare att ta in när jag sörjt färdigt gamla Fallout serien.

Och även om Fallout 4 hade sämre interaktion med karaktärer och liknande så uppskattade jag att det var det första spelet i Bethesda serien som lyckades hitta en användning för allt skräp som ligger överallt!

Hoppas absolut att de tar craftingen, byggandet och modifikationer av vapen och för vidare det i starfield och Elderscrolls 6, men även att de tar åt sig av kritiken de fick i resten av Fallout 4.

Ja, det är mekanismer som skänker stor meningsfullhet tycker jag. I ingen annan utvecklares open world-spel kan man göra särskilt mycket med de föremål man hittar. Kulissartade spel för det mesta. Folk glömmer ofta det när de ger ris åt Bethesda. Men jag hoppas och tror att de fått höra tillräckligt mycket kritik av dialogvalen osv i Fallout 4 att de bättrar sig där.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag är glad att Bethesta tar sig tid i fortsättningen. Det behövs mycket buggar för ett spel i denna storleken, och det blir för lätt rätt när man stressar.

lol


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar