Playstation Plus lade till spel för nästan 13 000 kr under året

Robot
Playstation Plus lade till spel för nästan 13 000 kr under året
Avstängd

Värt att nämnas tycker jag också är det faktum att det, varje månad, kommer new-gen spel också. Inte bara ps4 spel, utan även ps5 spel.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Trevligt, har dock själv svårt att komma ihåg att claima spelen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Dom här siffrorna är alltid så ointressanta för min del, vare sig det handlar om Plus eller Game Pass. Bryr mig inte hur mycket pengar spelen är "värda" om det ändå inte finns något jag vill spela. Tror jag kan räkna på en hand dom titlar jag spelat genom dessa tjänster under året.

Medlem

Bästa tiden var när man hade ps3, ps vita och ps4. Sedan ps plus på det. Då hade man alltid något nytt att spela.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Trevligt, har dock själv svårt att komma ihåg att claima spelen

Dom finns väl tillgängliga under hela perioden så det kan väl inte vara så svårt att hinna komma ihåg en gång i månaden?

Medlem

Jo, mycket riktigt 40 spel släptes under 2021. Varav (ifall jag haft PS) 3 st hade varit intressanta och som jag redan har…
Kingdom of Amalur (Steam)
Control ( 2 ggr gratis på Epic)
Star Wars Squadrons (EA)

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Dom här siffrorna är alltid så ointressanta för min del, vare sig det handlar om Plus eller Game Pass. Bryr mig inte hur mycket pengar spelen är "värda" om det ändå inte finns något jag vill spela. Tror jag kan räkna på en hand dom titlar jag spelat genom dessa tjänster under året.

Tror du FZ postar nyheter för din skull eller?

Självklart är inte alla tjänster som finns där ute något för exakt alla.

Game Pass passar mig alldeles utmärkt som sällan spelar klart spel och tycker om att prova nytt. Har säkert kört över 50 spel på game pass senaste året. Alla har inte varit fantastiska, men jag har iaf kunnat prova att spela dom.

Medlem

Ja är fan bästa tjänst sen Netflix

Edit: Tänkte på Gamepass, my bad...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Dom här siffrorna är alltid så ointressanta för min del, vare sig det handlar om Plus eller Game Pass. Bryr mig inte hur mycket pengar spelen är "värda" om det ändå inte finns något jag vill spela. Tror jag kan räkna på en hand dom titlar jag spelat genom dessa tjänster under året.

Håller med, det är 99% ointressanta prylar. Jag har spelat så pass lite av det som kommit, att det för mig hade varit mer "värde" i att fått välja _ett_ spel fritt per år, som jag istället då fakltiskt hade spelat.

Dock blev det faktiskt en twist nu såhär i slutet av året / december när FF7-remaken fick PS5 updaten gratis, där landade faktiskt ett spel jag verkligen ville lira.

Å andra sidan så är det inte så kostsamt, fick tag på 1 år PS+ nu under Black Week för runt 350:- eller vad det nu var, så räcker ju med ett intressant spel per år för att man ska känna sig break-even.

Medlem

Game pass>PS +
Ha tillgång till en större mängd spel on demand vs remember to claim this game that you probably wont play in your life.

Båda kräver att du är en aktiv prenumerant för att ha tillgång till spelen

Blir väl någon gång vartannat år som jag fixar game pass för att dem har något/flera spel som jag är intresserad av och är ett billigare alternativ än att köpa det full pris/ halva priset

Medlem
Skrivet av Seveni:

Game pass>PS +
Ha tillgång till en större mängd spel on demand vs remember to claim this game that you probably wont play in your life.

Om man ska jämföra Plus med något så är det väl rimligen med Gold??

Medlem

Trevlig tjänst men likt GP-nyheten så är summan ganska ointressant och intetsägande

Medlem

Nu riktar det här sig givetvis inte till mig som inte har konsollen, men PlayStation Plus 59,95€/12 mån.
Det betyder att det skulle behöva dyka upp ett för mig intressant AAA spel i året för att det ska vara värt pengarna.

Alternativt väntar man tills ett sånt kommer och prenumererar först då.

Medlem

FF7, Control och Abes oddysee gjorde PS plus värt det för egen del, annars så var det inte så mycket att hänga i granen.
FF7 vart dock räddat i sista minuten, annars hade även det spelet inte gett något värde för egen del.

Tråkigt med alla ful versioner som dykt upp också, tröttsamt att få 30FPS varianter när man har PS5 eller multiplayer spel som kräver dualsense(kommer såklart inte köpa handkontroller för 2100kr till typ 2 spel).

Men jag har ändå fått ut tillräckligt med tidigare nämnda spel, så jag ska väl inte klaga för mycket.

Avstängd
Skrivet av Seveni:

Game pass>PS +
Ha tillgång till en större mängd spel on demand vs remember to claim this game that you probably wont play in your life.

Båda kräver att du är en aktiv prenumerant för att ha tillgång till spelen

Blir väl någon gång vartannat år som jag fixar game pass för att dem har något/flera spel som jag är intresserad av och är ett billigare alternativ än att köpa det full pris/ halva priset

*Suck* Here we go again.

Varför jämför du gamepass med ps+?
PS+ motsvarighet på Xbox är Xbox Live Gold
Gamepass motsvarighet på Playstation är Playstation Now.

Se länk i signatur för mer info om Playstation now


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Nu riktar det här sig givetvis inte till mig som inte har konsollen, men PlayStation Plus 59,95€/12 mån.
Det betyder att det skulle behöva dyka upp ett för mig intressant AAA spel i året för att det ska vara värt pengarna.

Alternativt väntar man tills ett sånt kommer och prenumererar först då.

Ej att förglömma onlinetjänsten som ingår i priset.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skrivet av robbis:

Dom finns väl tillgängliga under hela perioden så det kan väl inte vara så svårt att hinna komma ihåg en gång i månaden?

Tydligen e det så för jag gör ju det..
Sen är det inget jag lägger allt så stor vikt på för jag har sällan PS+ utan bara då å då.. och man får ju inte spela spelen om man inte har ps+ så känner inte att det är nåt direkt viktigt..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om man ska jämföra Plus med något så är det väl rimligen med Gold??

Japp, 49 spel på Xbox Games with Gold under året värt $1,074.51 (MSRP).

Medlem
Skrivet av Seveni:

Game pass>PS +

Dessa abonnomangen är inte jämförbara. Det är nog Playstation Now du borde jämföra med.

Medlem

Playstation + är garanterat bättre än ingenting speciellt om man får Deep rock galactic den första januari och inte den 4e(kommer garanterat att köpa spelet sekunden det kommer ut oavsett pris).

Medlem

synd man inte visa istället speltimmar som folk lägger på de spelen man "får"

tror inte jag har lagt mer än en timme på nån ps plus spelen..

Skrivet av minh:

synd man inte visa istället speltimmar som folk lägger på de spelen man "får"

tror inte jag har lagt mer än en timme på nån ps plus spelen..

E ju så dom borde göra egentligen.. för alla dom olika prenumerationer som finns är inte direkt lönt att skriva nåt värde i alla spelen som e där och jämföra, för det du själv får ut e ju bara på dom du spelar och inte alla dom andra


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av noreason:

Tror du FZ postar nyheter för din skull eller?

Självklart är inte alla tjänster som finns där ute något för exakt alla.

Game Pass passar mig alldeles utmärkt som sällan spelar klart spel och tycker om att prova nytt. Har säkert kört över 50 spel på game pass senaste året. Alla har inte varit fantastiska, men jag har iaf kunnat prova att spela dom.

Men ge dig, det var ju knappast så jag menade. Jag delade bara med mig av mina tankar, trodde det var tillåtet här.

Medlem

Folk verkar förvirrade utav Playstation Plus och Game Pass. Plus är onlinetjänsten för PlayStation och Game Pass är prenumerationstjänsten för Microsoft. PlayStations så kallade Gamepass heter PlayStation Now.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

NuZ
Testpilot
Skrivet av N3gn4v:

Folk verkar förvirrade utav Playstation Plus och Game Pass. Plus är onlinetjänsten för PlayStation och Game Pass är prenumerationstjänsten för Microsoft. PlayStations så kallade Gamepass heter PlayStation Now.

Kom inte här med fakta! 🤣


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Lite sött ändå hur gamepass-ryttarna dyker upp så fort det är något som har att göra med playstation. Osäkerheten växer sig allt starkare verkar det som.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Lite sött ändå hur gamepass-ryttarna dyker upp så fort det är något som har att göra med playstation. Osäkerheten växer sig allt starkare verkar det som.

Skärp dig nu. Du är inte mycket bättre när du skriver sånt där.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Folk verkar förvirrade utav Playstation Plus och Game Pass. Plus är onlinetjänsten för PlayStation och Game Pass är prenumerationstjänsten för Microsoft. PlayStations så kallade Gamepass heter PlayStation Now.

Egentligen går det väl inte att jämföra Game Pass med Now heller, eftersom Game Pass så laddar man ner spelet till sin egen burk (PC eller Xbox), medan Now spelas 100% i molnet.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Egentligen går det väl inte att jämföra Game Pass med Now heller, eftersom Game Pass så laddar man ner spelet till sin egen burk (PC eller Xbox), medan Now spelas 100% i molnet.

Men nej, för hundraelfte gången så går det att ladda ner spel från Now precis som på Game Pass. Det började som en streamingtjänst, men nu är det mer än så. Förutom på PC då, där är det endast streaming på grund av uppenbara skäl.

12
Skriv svar