Peter Molyneux jobbar på nytt spel – med NFT och blockkedjor

Robot
Peter Molyneux jobbar på nytt spel – med NFT och blockkedjor
Medlem

Tacka vet jag Capitalism Lab, där snackar vi business sim

KoP
Medlem

Pass. Tycker inte kryptovalutor (för mig något som känns shady) och att deala med riktiga pengar hör hemma i spel. När man spelar spel ska man inte behöva tänka på sådant.

Plus att det finns väl alltid några stackare som gör förlust i sådana här spel och losar pengar pga att dom kanske blir FÖR involverade i någon form utav beroende. 🤔

Medlem

Låter som en skittråkig spelidé, men det kommer ju att locka till sig en och annan cryptobro som sänker ofattbara summor innan de upptäcker att de blivit scammade.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fick inget vettigt svar om vad som är bra med NFT, men Mullenutt är ju en trovärdig person så det här kan ju bara bli bra.

Medlem

Hur mycket jag än gillar denna Peter Molyneux så är jag väldigt skeptisk till detta innan jag fullt ut sett hur det ser ut och hur det fungerar. Varför kan han inte bara göra ett nytt B&W?!

Vart kan man köpa mark?


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av robbis:

Hur mycket jag än gillar denna Peter Molyneux så är jag väldigt skeptisk till detta innan jag fullt ut sett hur det ser ut och hur det fungerar. Varför kan han inte bara göra ett nytt B&W?!

Vart kan man köpa mark?

Här, men sidan verkar ligga nere nu.

Medlem

Jag får vibbar av MLM-pyramidspel av detta. Som en slags digital Amway eller Herbalife.

Hoppas att jag har fel Molyneux har levererat förr, vore kul om han kunde göra det igen.

Medlem

Det låter som ett spännande forskningsprojekt och inte ett underhållande spel. Molyneux stjärna har dalat sedan höjderna på Bullfrog.

Medlem

Det kunde man väl ge sig fan på att denna herr Molyneux ska ge sig på de senaste buzzworden som NFT OCH Blockchains i sina nästa eskapader att lura folk på deras pengar.

Medlem

Hmm, det kommer nog inte dröja länge innan detta, vad det nu faktiskt är, finns lite här och var i massa spel. Senast i går skrev en säkert välmenande person på till mig steam och tipsade om en tjänst där vi kan sälja våra spel och man får en sådan token eller något... fattade inget så jag slutade helt enkelt svara i chatten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur mycket jag än gillar denna Peter Molyneux så är jag väldigt skeptisk till detta innan jag fullt ut sett hur det ser ut och hur det fungerar. Varför kan han inte bara göra ett nytt B&W?!

Vart kan man köpa mark?

Vänta, gillar folk Molyneux? Jag gillar Fable, i alla fall ettan, men gubben är väl nästan enbart känd för att konstant ljuga? Han har en sanningshalt på under 30 %.

Medlem
Skrivet av KoP:

Pass. Tycker inte kryptovalutor (för mig något som känns shady) och att deala med riktiga pengar hör hemma i spel. När man spelar spel ska man inte behöva tänka på sådant.

Plus att det finns väl alltid några stackare som gör förlust i sådana här spel och losar pengar pga att dom kanske blir FÖR involverade i någon form utav beroende. 🤔

Fast detsamma kan väl sägas om business överlag?
Finns ju alltid vinnare och förlorare.

Vill man inte riskera bli en förlorare i detta fallet ska man nog hålla sig borta från spelet.

Medlem

Så tanken med spelet är att gå in online, börja arbeta för att skapa en kryptovaluta åt Peter Molyneux.

Gnällkuk

Det här låter som pyramidspel som Earth 2 t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Vänta, gillar folk Molyneux? Jag gillar Fable, i alla fall ettan, men gubben är väl nästan enbart känd för att konstant ljuga? Han har en sanningshalt på under 30 %.

Jo, jag gillar Molle. Mycket! Visst har han överdrivet en massa. Men han har också inoverat spelmediet mer än de flesta. Ska skriva en längre text om detta en dag. Han är definitivt en inspirationskälla för mig.

Medlem

Han kan dra åt helvete denna jävla scammer. Samt en otrevlig jävel att jobba med, narcissist svin.

Medlem

Låter lite för likt earth2 ...

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Vänta, gillar folk Molyneux? Jag gillar Fable, i alla fall ettan, men gubben är väl nästan enbart känd för att konstant ljuga? Han har en sanningshalt på under 30 %.

Han har gjort hur mycket bra som helst i min mening. Några få nämndes även i artikeln såsom Populous, Dungeon Keeper, Black & White men även Theme Park & Syndicate.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Han har gjort hur mycket bra som helst i min mening. Några få nämndes även i artikeln såsom Populous, Dungeon Keeper, Black & White men även Theme Park & Syndicate.

Magic Carpet!!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, spelvärldens största kvacksalvare och dagens största bullshitfluga. Låter som en perfekt kombo.

Medlem

gäsp ännu en flopp från han.....

Medlem

jippe blockchain samt NFT.
Pest och kolera på samma gång!

Medlem

Så länge spelet är roligt tänker jag inte mycket på om det har NFT dock om det "the main point" är det med största sannolighet ett dåligt spel.
Med det sagt om focus ligger på gameplay och inte på NFT kan de vara intressant att prova då jag gillar denna sorts spel med produktion som Factorio och City Skyline (industri) så detta kan vara värt att hålla ett öga på.

Medlem

Om Peter Molyneux är inblandad så vet man att man ska hålla sig borta.

Medlem

Mannen har tyvärr noll trovärdighet kvar. Precis som Chris Roberts är den en fantastisk idéspruta, visionär, men mannen måste hållas i mycket hårda tyglar och får inte komma i närheten av chefsposition eller pengar. Sådana personer måste ha sin makt och sitt inflytande mycket hårt begränsat och kontrollerat av någon som inte charmas av dem. Man kan - onekligen - tycka illa om EA och andra studio-ägare, men det finns en del goda poänger i hur de fungerar.
Men han ska definitivt ha credit för att han försöker göra annorlunda grejer än idag. Godus hade kunnat bli riktigt bra om någon höll hårdare i det. La fler timmar på det (innan mobilversionen) än de flesta andra spelen, fullt medveten om att det aldrig skulle bli något av hans visioner för det och att folk skulle känna sig lurade. Personligen fick jag valuta för pengarna och en skön känsla av Populous.

Gnällkuk

Peter Moneylux och 22scams, kom på den i efterhand. Jag är här hela veckan, tack så mycket *bugar*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur gick det med kuben alla hackade sönder tillsammans och kärnan innehöll ett hemligt pris bara en kunde vinna?

ELF
Medlem

Så ett till spel som blir halvfärdigt för att sedan lämnas..... Gör klart tidigare spel först...
*Hytter med näven*


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar