Bowser tvingas böta 90 miljoner kr till Nintendo

Robot
Bowser tvingas böta 90 miljoner kr till Nintendo

Nej, det är inte den eldsprutande sköldpaddan som råkat i blåsväder.

#bowser, #nintendo, #oh-no


Medlem
Medlem

Tillåt mig småle lite över det faktum att inte bara paddan Bowser, utan även chef på Nintendo heter Bowser och en snubbe som de inte gillar heter Bowser. Vilket sammanträffande, hur är det ens möjligt? Vad är oddsen?

Medlem

Blev förvirrad när jag tillslut insåg att det inte var Nintendo chefen Doug det handlade om.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Map-pen:

Tillåt mig småle lite över det faktum att inte bara paddan Bowser, utan även chef på Nintendo heter Bowser och en snubbe som de inte gillar heter Bowser. Vilket sammanträffande, hur är det ens möjligt? Vad är oddsen?

Snart framkommer det att det var advokatfirman Mario Bros med delägarna, advokaterna Mario & Luigi som satte dit honom!

Medlem

Men hur många heter egentligen Bowser, det här är ju helt osannolikt!

Medlem

Rubrikerna skriver sig själva när det gäller Nintendo nuförtiden.

Medlem

Först kändes denna text som ett avsnitt Police Squad! Svårt o hänga med i 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av laban005:

Men hur många heter egentligen Bowser, det här är ju helt osannolikt!

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/...

Ja, två människor, precis det antalet artikeln nämner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av laban005:

Men hur många heter egentligen Bowser, det här är ju helt osannolikt!

Det finns nog många, fick upp en lista över olika personer som heter/hetat Bowser och fick fram att en amerikansk fotbollsspelare också heter Bowser.

Medlem

Bowser i spelet har helt klart begått värre brott. Hans slott är ju livsfarligt att vistas i. Sen kidnappning och förvandla svampfolket till block, som Mario sen krossar.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent
Skrivet av Map-pen:

Tillåt mig småle lite över det faktum att inte bara paddan Bowser, utan även chef på Nintendo heter Bowser och en snubbe som de inte gillar heter Bowser. Vilket sammanträffande, hur är det ens möjligt? Vad är oddsen?

Alltså hur många kan heta "Bowser" i den här världen? haha

Verkar ju vara fler än man tror....


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Managor:

Bowser i spelet har helt klart begått värre brott. Hans slott är ju livsfarligt att vistas i. Sen kidnappning och förvandla svampfolket till block, som Mario sen krossar.

Är väl majestätsbrott rentav att kidnappa en prinsessa.


signatur
Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

Att den gröna bowser kidnappar peach hela tiden...det är ju bara en otrohetsskandal som Mariobröderna inte förstår.

Nej ner med piratbosse på engång!

Gnällkuk

Stark inledning av den nya skribenten :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

att modda sin egen maskin och sälja är väl lite i stil med att ha en verkstad och göra egna chipp till bilar?

Medlem

https://amp.usatoday.com/amp/4310183001

Bara ifall nån skulle tro det är sant 😊

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså hur många kan heta "Bowser" i den här världen? haha

Verkar ju vara fler än man tror....

Verkligen, bara känt till 2, nu är de 3.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

https://amp.usatoday.com/amp/4310183001

Bara ifall nån skulle tro det är sant 😊

Du hann före. Den bästa faktan hittar man i fotoredigerade textbilder.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det finns nog många, fick upp en lista över olika personer som heter/hetat Bowser och fick fram att en amerikansk fotbollsspelare också heter Bowser.

Haha ja jag förstår ju att det finns människor som heter det men att Nintendo anställer en och att företaget har en nemesis som också heter det är ändå rätt otroligt.

Medlem

Nintendo borde ha anat att något lurt var på gång, när en person som heter "bowser" i efternamn skickade in sitt cv!

Medlem

Låter som ett filmmanus! Två Bowser i verkliga världen, den ene är en hackare som flyr lagens långa arm runt hela jordklotet och den andre är chef för ett globalt spelföretag. Den tredje Bowser:n är fast i en hackad konsol som resultat av de två andra Bowser:na. Den onde, den gode och den fule men vem är egentligen vem?

Medlem

3 personer som har Boswer som förnamn i Sverige.
1 person som heter Tomten och 3- åringen Adolf Hitler omhändertogs i USA, fast det var 2011.

Det var bara lite fakta 😉
God Jul på er 🎅

Medlem

Har inte sånt här hänt tidigare och varje gång har man kommit fram till att man får modda sin egen hårdvara?
Det enda han borde åka dit för är att han drev sitt eget ROM bibliotek 🤡

Inaktiv
Skrivet av kveldulver:

Låter som ett filmmanus! Två Bowser i verkliga världen, den ene är en hackare som flyr lagens långa arm runt hela jordklotet och den andre är chef för ett globalt spelföretag. Den tredje Bowser:n är fast i en hackad konsol som resultat av de två andra Bowser:na. Den onde, den gode och den fule men vem är egentligen vem?

Den gode, den onde, den fule
Bra namn om man skulle göra en dokumentär / verklighetsbaserad film om det här

Medlem
Skrivet av Managor:

Bowser i spelet har helt klart begått värre brott. Hans slott är ju livsfarligt att vistas i. Sen kidnappning och förvandla svampfolket till block, som Mario sen krossar.

Jag tänkte samma sak. Har verkligen arbetsmiljöverket varit där och sett spektaklet så hade det funnits skyddsräcken, säkerhetsselar mm på plats. Dessutom såg jag ingen instämplingsanordning för ID06 vilket också är ett brott.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Man kanske ska ge han samma straff som bowser från spelen, ni vet, hoppa på hans huvud, snurra runt han lite sen antingen kasta in honom i bomber, alternativt kasta ner honom i lava.

Är Mario verkligen "kid friendly"? xD

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

Har inte sånt här hänt tidigare och varje gång har man kommit fram till att man får modda sin egen hårdvara?
Det enda han borde åka dit för är att han drev sitt eget ROM bibliotek 🤡

Ja, man ska få göra det med sin egen hårdvara tror jag, men på exempelvis Wii U och 3DS så vet jag att om man gör det så kan Nintendo stänga av flera funktioner som exempelvis online spelande när de har märkt det. Det enda man fortfarande får göra är att handla på deras E-Shop har jag också för mig att jag läste.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Snart framkommer det att det var advokatfirman Mario Bros med delägarna, advokaterna Mario & Luigi som satte dit honom!

Intressant i sammanhanget är att Kirby är namngiven efter en advokat som hette John Kirby som hjälpte Nintendo med ett stort rättsfall på 1980-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kirby_(attorney)


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

12
Skriv svar