Elden Ring Gameplayreveal

Medlem
Elden Ring Gameplayreveal

Idag klockan 14.45 smäller det folk. Gameplay från Elden Ring.

https://www.youtube.com/watch?v=JldMvQMO_5U&ab_channel=BANDAI...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Spännande! Det vill jag se 😃

Medlem

Spännande! Kul att det kommer ifrån ingenstans!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kommer antagligen se exakt likadant ut som dark souls. Fattar inte hypen för fem örr

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer antagligen se exakt likadant ut som dark souls. Fattar inte hypen för fem örr

Man behöver inte förstå hypen, man kan glädjas åt dem som gör det istället


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer antagligen se exakt likadant ut som dark souls. Fattar inte hypen för fem örr

Just precis därför. Att det ser exakt ut som Dark Souls.

Medlem

Tycker vi redan fått se lite väl mycket. Man vill ju inte bli spoilas allt för mycket i just denna typ av spel.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer antagligen se exakt likadant ut som dark souls. Fattar inte hypen för fem örr

Om du skiter i spelet varför ens kommentera? För att trolla? Sprida dålig stämning? Är nyfiken.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tack för heads-uppen! Taggad!

Medlem

Går ju inte låta bli att vara taggad. Vet att hype sänker upplevelsen men aah, längtar så att få spela detta.

Hoppas på collectors edition info


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Djävulen vad mäktigt! Och från ingenstans också! Tomten kommer skittidigt i år. Väntat på detta i nästan två och ett halvt år

Tack för tipset. Detta gjorde min dag.

Frilansare

15 minuter också, kul!

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Om du skiter i spelet varför ens kommentera? För att trolla? Sprida dålig stämning? Är nyfiken.

Lol du behöver inte bli så kränkt

Medlem

Vi ska alla dö!

Medans vi lever så kan vi väl vara rationella och trevliga? Vad finns kvar utan kropp och sinne?

"Medvetenhet" ? Vilket denna upplevelse byggs på?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lol du behöver inte bli så kränkt

Haha jag är inte kränkt. Jag är inte ens ett jättestort fan av From Software. Jag förstår bara inte vad man får ut av att gå in på en nyhet om ett spel man inte har något intresse av och skriva att man inte är intresserad av spelet. Är det inte bara lättare att skippa nyheten?

Personligen förstår jag mig inte på e-sport. Jag tycker det är tråkigt. Därför brukar jag inte läsa nyheter om CS, Dota, LoL osv. Easy peasy.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tycker det såg kul ut men vet inte vad man ska vänta sig då jag inte spelat from software spel.

Är det typ som the Witcher eller Shadows of Mordor, vad kan man jämföra med?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dex
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker det såg kul ut men vet inte vad man ska vänta sig då jag inte spelat from software spel.

Är det typ som the Witcher eller Shadows of Mordor, vad kan man jämföra med?

Det är som Souls spelen (Demon's Soul, Dark Souls, Sekiro osv) fast denna gången i en mer öppen värld. Med andra väldigt utmanande spel

Medlem
Skrivet av Dex:

Det är som Souls spelen (Demon's Soul, Dark Souls, Sekiro osv) fast denna gången i en mer öppen värld. Med andra väldigt utmanande spel

Med utmanande betyder det att spelet "fuskar" och det kan kännas orättvist eller handlar det om att man blir bättre som spelare eller att man levlar upp sin karaktär så man kan ta sig an svårare fiender?

Tänkte ibland kunde ju Witcher och Zelda botw också kännas utmanande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Med utmanande betyder det att spelet "fuskar" och det kan kännas orättvist eller handlar det om att man blir bättre som spelare eller att man levlar upp sin karaktär så man kan ta sig an svårare fiender?

Tänkte ibland kunde ju Witcher och Zelda botw också kännas utmanande

I from software spelen handlar det mer om att lära sej fiendernas och bossarnas rörelser och sätt att slåss än att levla upp, fast det hjälper ju helt klart att öka i level 😋 men du ska liksom inte bli för kaxig för du gått upp i level


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

I from software spelen handlar det mer om att lära sej fiendernas och bossarnas rörelser och sätt att slåss än att levla upp, fast det hjälper ju helt klart att öka i level 😋 men du ska liksom inte bli för kaxig för du gått upp i level

Ok, låter kul. Blir att kolla in elden ring då när det släpps

Jag har en arbetskollega som sagt att han köpt darknsouls och sekiro men aldrig klarat dom för det blivigt så svårt, då har det som inte blivigt att man själv testat. Sen kör man ju PC och känns inte som spelen får uppmärksamhet där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Med utmanande betyder det att spelet "fuskar" och det kan kännas orättvist eller handlar det om att man blir bättre som spelare eller att man levlar upp sin karaktär så man kan ta sig an svårare fiender?

Tänkte ibland kunde ju Witcher och Zelda botw också kännas utmanande

Jag tycker det bästa med souls spelen är att dom aldrig känns orättvisa, utan om du dör så är det för att man själv gör ett misstag och bara måste spela bättre/lära sig fighten. Man behöver lära sig alla fienders attackmönster och då blir dom lättare. Det är en så skön känsla att döda en boss som du i början kan tycka är helt omöjlig men sen tillslut dödar. För mig känns det som när man raidade i wow men att man är ensam 🙂

Du kan ju klara hela spelet som en lvl 1 karaktär bara du är duktig nog på att hålla dig undan från attackerna

Medlem
Skrivet av Molotov:

Med utmanande betyder det att spelet "fuskar" och det kan kännas orättvist eller handlar det om att man blir bättre som spelare eller att man levlar upp sin karaktär så man kan ta sig an svårare fiender?

Tänkte ibland kunde ju Witcher och Zelda botw också kännas utmanande

Har bara kört Dark souls 3 och Sekiro.
Som ovan sa, det är mer att lära sig fiendens och bossars mönster. Har aldrig upplevt att jag dött av en ''bullshit''mekanik. Fastnar man för något kan man oftast gå och göra annat för att sedan komma tillbaka, kanske lite starkare då.

Vilket fall. När jag kört NG+ både i Dark souls och Sekiro så var det lätt som en plätt, man utvecklas verkligen genom resan


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag tycker det bästa med souls spelen är att dom aldrig känns orättvisa, utan om du dör så är det för att man själv gör ett misstag och bara måste spela bättre/lära sig fighten. Man behöver lära sig alla fienders attackmönster och då blir dom lättare. Det är en så skön känsla att döda en boss som du i början kan tycka är helt omöjlig men sen tillslut dödar. För mig känns det som när man raidade i wow men att man är ensam 🙂

Du kan ju klara hela spelet som en lvl 1 karaktär bara du är duktig nog på att hålla dig undan från attackerna

Skrivet av dTexN:

Har bara kört Dark souls 3 och Sekiro.
Som ovan sa, det är mer att lära sig fiendens och bossars mönster. Har aldrig upplevt att jag dött av en ''bullshit''mekanik. Fastnar man för något kan man oftast gå och göra annat för att sedan komma tillbaka, kanske lite starkare då.

Vilket fall. När jag kört NG+ både i Dark souls och Sekiro så var det lätt som en plätt, man utvecklas verkligen genom resan

Tack för förklaringarna, låter som bra spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av dTexN:

Har bara kört Dark souls 3 och Sekiro.
Som ovan sa, det är mer att lära sig fiendens och bossars mönster. Har aldrig upplevt att jag dött av en ''bullshit''mekanik. Fastnar man för något kan man oftast gå och göra annat för att sedan komma tillbaka, kanske lite starkare då.

Vilket fall. När jag kört NG+ både i Dark souls och Sekiro så var det lätt som en plätt, man utvecklas verkligen genom resan

Det finns BS-ställen i första Dark Souls. En är ju bossen med två hundar där du slåss i ett väldigt trångt utrymme. När du går igenom portalen till bossen är det ju 50/50 om hundjävlarna charge:ar dig så du blir inträngd i ett hörn och dör direkt, eller om du hamnar i ett bättre läge och kan rulla undan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns BS-ställen i första Dark Souls. En är ju bossen med två hundar där du slåss i ett väldigt trångt utrymme. När du går igenom portalen till bossen är det ju 50/50 om hundjävlarna charge:ar dig så du blir inträngd i ett hörn och dör direkt, eller om du hamnar i ett bättre läge och kan rulla undan.

Ej spelat men kan tänka mig!
Så fort man blandar in fler fiender så känns det som att det kan bli mer RNG till hur fighten utvecklas. En design jag aldrig gillat, bara störigt!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har försökt lira DS3 men porten från konsoller är sisådär, så har inte haft ork att köra igenom det.
Hoppas Elden Ring blir bättre.

1
Skriv svar