PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Wessan:

Jag tror också att jag beställde.
Kom så långt att jag kunde trycka på beställ och fixade sedan med trustly som nu har reserverat ett belopp. Har dock inte fått någon order bekräftelse. Tyckte också att de flashade till "ett fel inträffade" under en tiondels sekund efter trustly

Exakt vad som hände med mig. Fast dubbelt.
Bekräftelsen tar tid att få. Gå in på din profil på Microsoft.com så finns din order historik där. Jag var även tvungen använda den sidan för att beställa🤷‍♂️

Medlem

Tack!
Beställt, fick också "ett fel inträffade". Men beställningen har gått igenom enligt orderhistoriken på MS-kontot.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Hej alla Playstation 5-sugna!

Skulle bara tipsa er om att Playstation 5 Disc-edition nu finns i lager hos Retrospelbutiken för 7599kr och då ingår en extra svart handkontroll och frakten ingår i priset. Jag lade precis själv en beställning hos de.

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4036...


signatur
Skägg.
10 Chambers

Xbox Series X beställd och på väg. Det blev så tomt när jag behövde lämna tillbaka den till redaktionen när jag bytte jobb. Älskar den här tråden!


signatur
Medlem

Det går fortfarande beställa Xbox Series X från Microsofts hemsida (sök på xbox series x).

Medlem

Testar o beställer från retrobutiken se om man får nån får väl svälja priset.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Testar o beställer från retrobutiken se om man får nån får väl svälja priset.

Gillar att dom noterar på två ställen att man inte får beställa fler än en, varför kan man ju räkna ut. Men sen att dom själva satt ett rejält högt pris och indirekt då själva uppför sig som en scalper. 7600 är ju hutlöst...

Medlem
Skrivet av Marooned:

Gillar att dom noterar på två ställen att man inte får beställa fler än en, varför kan man ju räkna ut. Men sen att dom själva satt ett rejält högt pris och indirekt då själva uppför sig som en scalper. 7600 är ju hutlöst...

så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.

i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.

Pansarknekt
Skrivet av wololo:

så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.

i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.

Då är väl frakten inte gratis. Vet inte vad definitionen av scalper är men det e ju tydligt dom vill ha marginal på de ps5 de lyckats få tag på. Det man får är snarare garantin om en obruten förpackning.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Då är väl frakten inte gratis. Vet inte vad definitionen av scalper är men det e ju tydligt dom vill ha marginal på de ps5 de lyckats få tag på. Det man får är snarare garantin om en obruten förpackning.

helt rätt, gömd frakt snarare är väl rätt. i de flesta fall är frakten aldrig gratis, bara gömd i TG på det man köper.

Medlem
Skrivet av wololo:

så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.

i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.

Dessutom fick man rabatt på nästa köp på 370:- vilket skulle kunna användas till ett spelköp. Och spel behöver man ju ändå så priset var inte helt galet. Men har man lite is i magen kan man komma billigare undan givetvis.

Medlem
Skrivet av wololo:

så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.

i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.

Vet inte hur du räknar...

PS5 - 5990kr

Extra kontroll - 579kr via prisjakt

Frakt brukar för det mesta vara gratis annars 99kr. Så 1000kr mer än vad det ska kosta. Scalpers är en sak, men butiker bör fan inte ta mer än rekommenderat pris.

Medlem
Skrivet av wololo:

så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.

i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.

Blir ganska mycket mer speciellt om man inte tänkt skaffa en extra handkontroll från början men blir tvungen för man vill ha maskinen. Hade ju hellre velat lägga de pengarna på ett spel istället.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Blir ganska mycket mer speciellt om man inte tänkt skaffa en extra handkontroll från början men blir tvungen för man vill ha maskinen. Hade ju hellre velat lägga de pengarna på ett spel istället.

Rekommenderar en extra, de börjar strula VÄLDIGT lätt och snabbt. Haft min ps5 i 4 månader, kontrollen drar nu framåt…. Och jag är ingen galning som misshandlar mina handkontroller.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Vet inte hur du räknar...

PS5 - 5990kr

Extra kontroll - 579kr via prisjakt

Frakt brukar för det mesta vara gratis annars 99kr. Så 1000kr mer än vad det ska kosta. Scalpers är en sak, men butiker bör fan inte ta mer än rekommenderat pris.

699 på de butiker där de flesta köper sina ps5 (elgiganten, mediamarkt 699) webhallen 749, vem skulle ens handla från den butiken du nämner? Speciellt om de inte ens har ps5'an. Sen är jag för fri prissättning, efterfrågan får styra marknaden.

men visst ta bort frakten, sen lägg till 370 SEK rabatt som någon sa, helt rimligt.

Medlem
Skrivet av Operaman:

Rekommenderar en extra, de börjar strula VÄLDIGT lätt och snabbt. Haft min ps5 i 4 månader, kontrollen drar nu framåt…. Och jag är ingen galning som misshandlar mina handkontroller.

Haft mina 2 sen release och ingen muppar, så vettefan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av wololo:

699 på de butiker där de flesta köper sina ps5 (elgiganten, mediamarkt 699) webhallen 749, vem skulle ens handla från den butiken du nämner? Speciellt om de inte ens har ps5'an. Sen är jag för fri prissättning, efterfrågan får styra marknaden.

men visst ta bort frakten, sen lägg till 370 SEK rabatt som någon sa, helt rimligt.

Jag fick fri leverans från webhallen när jag fick min förbokade PS5:a i jan. Det brukar de och många andra normalt ha, när du köper för ett visst minimum belopp.

Medlem

Verkar som att Sony inte tror att det skall lätta med tillgängligheten på konsoller i närtid i alla fall. Nu erbjuder de kunder i staterna att regga sig för att få en inbjudan till att köpa konsol till jul. Såklart är det bara kunder i US, men jag tänkte det kunde vara intressant att veta: https://www.xda-developers.com/sony-invite-playstation-5-holi...

Medlem
Skrivet av wololo:

699 på de butiker där de flesta köper sina ps5 (elgiganten, mediamarkt 699) webhallen 749, vem skulle ens handla från den butiken du nämner? Speciellt om de inte ens har ps5'an. Sen är jag för fri prissättning, efterfrågan får styra marknaden.

men visst ta bort frakten, sen lägg till 370 SEK rabatt som någon sa, helt rimligt.

Cyberphoto är Sveriges största butik för kameror och allt som hör dit så, jo varför skulle man inte beställ där det är billigast?

Ja alla tycker ju olika, scalpers står inte högt i kurs hos mig iaf. Företag som poängterar reglerna för att beställa pga scalpers, men själva tar överpris. Det är ju inget annat än dubbelmoral. Det var vad jag poängtera i första inlägget.

Sen ja jag är för en fri värld och allt det där. Men om priset är 5990kr och ska vara det i butik. Så ska butik sälja det för det med. Bara svinigt att försöka dölja det med ett slags paket. Niklas 13år som typ jobbat extra osv för att ha råd med den. Nä du Niklas, nu kostar den mer så du har inte råd med den. För att efterfrågan är som den är, eller ja mycket för att scalpers förstör marknaden. Så fri vet jag inte om den är.

Medlem

Sitter här med min XSX, och njuter helhjärtat av gamla Rainbow Six Vegas. Friskt!

Hur är det i butikerna nu? Jag kunde hämta en på elgiganten för någon månad sedan trots att både supporten och deras websida sade att det var slut överallt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Man får säga vada man vill om retrobutiken o dess ps5 priser, men snabb frakt var det iaf hade det hemma efter en dag med dhl
Tyvärr var det lite coil whine på maskinen men inget jag dör av låter mindre än en ps4 pro som var som en turbojet i vardagsrummet när man satte på den., kommer förmodligen fixa det när jag framöver installerar en extra nvme2 drive o maskinen.

Så kör ghost ot sushima för fulla muggar på den nu .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag är ändå förvånad över att konsolerna faktiskt legat kvar på ordinarie pris. När grafikkort närmast blivit dubbelt så dyra, i butik, mot rekommenderat pris så har konsolerna i princip stått still. PC marknaden är väl mer åt entusiastsidan och är mer villiga till att betala mer. Samtidigt tror jag inte det hade varit några problem för de större butikerna att t ex sälja PS5 för 7-8-9 tusen om de hade velat. Kan det vara Sony och MS som sätter press på butikerna att faktiskt ligga kvar på rätt prisnivå tro?

Medlem
Skrivet av Pathroon:

Jag är ändå förvånad över att konsolerna faktiskt legat kvar på ordinarie pris. När grafikkort närmast blivit dubbelt så dyra, i butik, mot rekommenderat pris så har konsolerna i princip stått still. PC marknaden är väl mer åt entusiastsidan och är mer villiga till att betala mer. Samtidigt tror jag inte det hade varit några problem för de större butikerna att t ex sälja PS5 för 7-8-9 tusen om de hade velat. Kan det vara Sony och MS som sätter press på butikerna att faktiskt ligga kvar på rätt prisnivå tro?

Ingen bryter bitcoins med konsoler.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox Series X beställd och på väg. Det blev så tomt när jag behövde lämna tillbaka den till redaktionen när jag bytte jobb. Älskar den här tråden!

Härligt! P.S Det är kul att ha dig här.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Ingen bryter bitcoins med konsoler.

Så är det ju, på så sätt finns det inget värdeökande i en konsol. Men det är fortfarande en fråga om tillgång och efterfrågan tänker jag. Det finns ju mindre butiker som försöker lägga sig lite högre och fortfarande får sålt men trots det ligger de stora butikerna kvar samma pris.

Medlem
Skrivet av Pathroon:

Så är det ju, på så sätt finns det inget värdeökande i en konsol. Men det är fortfarande en fråga om tillgång och efterfrågan tänker jag. Det finns ju mindre butiker som försöker lägga sig lite högre och fortfarande får sålt men trots det ligger de stora butikerna kvar samma pris.

Skälet att korten tagit slut har dels varit pga global komponentbrist, men också då stora bitcoinföretag dammsuger marknaden.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Tack så jävla mycket jag fick ett samtal av mediamarkt idag om mitt ps5, ska hämta det senare

Medlem
Skrivet av kingmir56:

Tack så jävla mycket jag fick ett samtal av mediamarkt idag om mitt ps5, ska hämta det senare

Grymt, när bokade du ditt?

Medlem

30+ xbox series x inne hos webhallen nu för medlemmar. https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Medlem

Hämtade ut mitt ps5 hos mediamarkt idag, beställdes 5/10. Väntar lite på min tur att få spela då grabben fick äran att inviga den med Astros playroom.

Skriv svar