Ett vackrare D2 resurrected?

Medlem
Skrivet av Ook:

Ingen åsikt blev mitt svar.

Den "gotiska" estetiken från Diablo 2 är till stor del från konstnären Gerald Brom. Det verkar inte som han har varit med i nytappningen, rätta mig dock om jag har fel. Dagens modeller verkar mer anpassade efter den standard som gäller vår tidsanda, kanske lite väl retuscherade.

Gotiken har inte förändrats. Det är inte bara estetiken i Diablo som är gotisk, utan berättelsen och spelet i helhet. Så att en specifik konstnär inte är inblandad bör inte medföra att man just i karaktärsdesign går ifrån gotiken. Det är väl iof bara en liten minoritet av spelarna som faktiskt uppfattar hur det skär sig, så det kanske inte spelar roll för den stora massan av spelare, men för mig var det inte ett bra förslag på nått sätt

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Själv föreställer jag mig att man springer runt i en mörk fantasyvärld med hjältar som är helt ofantligt starka, modiga och fagra som i sagor och mytologier. Efter de besegrat Mephisto, Diablo och Baal skrivs de in i legender likt den episka Herkules. Det är ingen realism utan mer övernaturlig superhjältefantasy.

https://www.greekmythology.com/images/mythology/heracles_lar...

Herkules

https://c8.alamy.com/comp/G58H85/naples-italy-the-farnese-he...

Ja jag vill inte mena att det finns något rätt eller fel här eller att det är på ett visst sätt men det är bara min uppfattning av Diablovärlden. Förresten postade du ditt inlägg 13:37 vilket är jävligt nice.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Grand Moff Tarkin som Amazon är inte.. optimalt. Överlag töntigt hur förfulandet av kvinnor i spel och te.x tecknat blivit, att de mer eller mindre är konverterade till att se ut och agera som män. konstigt sätt att vara "feminist" på kan jag tycka, finns väl mycket som är vackert med det kvinnliga och feminina, inget som ska behöva försvinna bort. En amazon tycker jag ska vara vacker och tilldragande men farlig.

Resterande, äh, behöver inte ändras, de såg mer generiska ut bara. kanske att man låter krigaren se mer "het" ut ifall amazonen nu ska vara ögongodis för män, så det blir jämställt

Denna kommentar är lite... halv-cringe. Varför ska dem se.. feminina och vackra ut?

I don't get it.

Flakmonkey

Beauty is in the eye of the beholder som man säger och ska man tolka bilderna så är skaparen bakom dem en person som tycker att ungdomlighet är vackert och mogenhet/ålderdom är fult. Gillar själv originalkaraktärerna, de visar ju att de varit med om lite saker i livet och har den erfarenheten som krävs för att ta sig igenom Diablo-äventyret. Är ju inget man vill skicka in en rookie i direkt. Sen kan man ju då diskutera hur viktigt det är med "realism" i ett sånt här spel, men jag tycker iaf att det är viktigare än att de ser ut som instagramfilterfotograferade, proffssminkade modeller

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är väl mest Paladinen och Amazonen är vackrare i den editerade utgåvan?

Egentligen är det kanske sak samma. Jag körde precis betan och det enda stället man märker av ansiktena är i själva inloggningsvyn. När man väl plöjer monster i spelet så ser man inte gubben ändå.

Nåväl. Vad väljer ni?

Jag tror det finns möjlighet för val i slutändan:
https://i.imgur.com/NhtJOUD.jpg

Jag svarade "bryr mig inte" först, men när jag längre ner såg de övriga bilderna så ändrar jag mig mer åt "realistisk". Det är ju som sagt bara i inloggningsmenyn man egentligen ser karaktärerna, och det här spelet är nog så långt man kan komma från en skönhetstävling. Skulle jag börja se alla spel utifrån ett dating sims perspektiv skulle jag nästan omgående börja ha åsikter på miljön kring karaktärerna också.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

De ser ut som avdankade 50 plusare som inte krigat på 20 år. Förutom sorcereress och assassin som ser ok ut.

Bara de bästa lever till 50 i den branschen!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller med.

Av omröstningen att döma är det två ganska stora läger, 48% vs 36% (n=75).

Det bästa vore att sätta valet i spelarens händer. Likadant som man kan välja namn, klass, utrustning, stats och färdigheter.

Säg åtminstone tre till fem olika ansikten per karaktär. Remastern kostar trots allt 400 kr!

Hade det gällt Diablo 4 hade jag hållit med dig, och som jag förstår så kommer du ja ha valfrihet där. Det här är en remake där så små förändringar görs på gameplay, så en karaktärseditor hade nog mest blivit dumt, roligt eller inte

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Denna kommentar är lite... halv-cringe. Varför ska dem se.. feminina och vackra ut?

Jag kan väl säga samma - varför ska de inte, varför ska kvinnor se ut som män, mer eller mindre? Jag drar väl gränsen när man i princip trace:at Grand Moff Tarkin, de behöver inte vara fotomodeller.

Nä, där kan man väl snacka om "cringe", som barnen säger.

12
Skriv svar