Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha ha så kul!

Tack!


signatur

Allätare

Avstängd

Jag kan inte köpa svärdet även fast det står att jag har 300 tokens och det står även att det kostar bara 100? Någon mer som råkat ut för det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kan inte köpa svärdet även fast det står att jag har 300 tokens och det står även att det kostar bara 100? Någon mer som råkat ut för det?

Har för mig att svärdet kostade 300. Jag kunde köpa det iaf.

Installerade igen och tänkte köra Wrath of the druids... Är det nån vits att köra "Freyas gate " uppdragen innan man drar till Irland?

svara helst utan spoiler vad man får i det uppdraget


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Har för mig att svärdet kostade 300. Jag kunde köpa det iaf.

Inte för att jag lär använda det. Men kan ju va kul att ha!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Inte för att jag lär använda det. Men kan ju va kul att ha!

Du som pratat om enhandssvärd länge.

Svärdet är bra, uppgraderat hela.

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Installerade igen och tänkte köra Wrath of the druids... Är det nån vits att köra "Freyas gate " uppdragen innan man drar till Irland?

svara helst utan spoiler vad man får i det uppdraget

Minns inte vad det var för uppdrag men du kan nog dra till Irland!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har skaffat svärdet nu. Ge mig Paris så jag får hugga ner några fransoser!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Releasetider Siege of Paris
https://twitter.com/assassinscreed/status/1425094601870827529

Avstängd

Taggad men vet inte om jag har tid att spela något i veckan. Får bli senare!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har varit runt och rensat lite gula kistor till. Men hittar fortfarande inget material till settlement så man kan bygga det klart. Bara ingots, järn och läder.

Edit: nu har jag fått ett par. Trodde dom inte fanns.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har börjat spela Paris nu men inte alls kommit långt. Jag har grindat rebell uppdrag för att få ihop reaper setet. Det är snyggt! Har tre delar hittills.

Kartan känns mindre än Irland men kanske är typ lika.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Råkade ut för en showstopper bug i Wrath för dryga månaden sen då en nyckel i ”Kings key”(?) questen aldrig droppa. En verified bugg. Har ännu inte testa å se om ja kommer vidare då jag fått byta fokus till annat spel. Men ska testa å förhoppningsvis kommer ja vidare å kan sen fortsätta min färd till Paris.

Medlem

Jag har inte ens börjat med druids! Fyyyfaaan va safe att det släpps idag!


signatur

Allätare

Avstängd

Har hela reaper setet nu. Det är snyggt och Eivor ser ut som en Assassin i svart. Har nyss varit i Paris, ser dock inte ut som jag tänkte mig. Tänkte mig ju Paris från Vikings


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har klarat Paris nu. Den var väl ungefär som Irland. Alltså lika lång ungefär. Nu får man lira nått annat tills 2022 då nästa expansion kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Betalt för det så lär lira men oj så mekaniskt och själlöst liret är i försök att lura kvar spelare för evig grind.

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Betalt för det så lär lira men oj så mekaniskt och själlöst liret är i försök att lura kvar spelare för evig grind.

Vad grindar du? Bara nyfiken för det har jag inte gjort? Jag antar att du är en småbarnsfarsa som inte har tid med stora spel. Men för oss som lever ensamma så är detta ett mästerverk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad grindar du? Bara nyfiken för det har jag inte gjort? Jag antar att du är en småbarnsfarsa som inte har tid med stora spel. Men för oss som lever ensamma så är detta ett mästerverk.

Singel men huvudstoryn har vart totalt ointressant överlag och väldigt tunna sidouppdragen. Irland består mest av radiant quests som autogenereras får se om Paris följer samma mönster. Sen så är min karaktär sönderlevlad sedan länge.

Hoppas de helt lägger om till nästa AC mindre hjärndöd action. Mer assassins, ta bort levelling och inför svårighetsgrader så de kan balansera liret bättre. Mindre öppen kartdesign så de kan göra vettigare och mer intressanta miljöer.

Tomb Raider är numer mer assassins creed än AC självt men anar det också kommer gå mer mot open world.

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Singel men huvudstoryn har vart totalt ointressant överlag och väldigt tunna sidouppdragen. Irland består mest av radiant quests som autogenereras får se om Paris följer samma mönster. Sen så är min karaktär sönderlevlad sedan länge.

Hoppas de helt lägger om till nästa AC mindre hjärndöd action. Mer assassins, ta bort levelling och inför svårighetsgrader så de kan balansera liret bättre. Mindre öppen kartdesign så de kan göra vettigare och mer intressanta miljöer.

Tomb Raider är numer mer assassins creed än AC självt men anar det också kommer gå mer mot open world.

Du kommer gilla Paris för där får du välja olika sätt att lönnmörda ditt offer på. Borde haft med det i main story med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Hoppas de helt lägger om till nästa AC mindre hjärndöd action. Mer assassins, ta bort levelling och inför svårighetsgrader så de kan balansera liret bättre. Mindre öppen kartdesign så de kan göra vettigare och mer intressanta miljöer.

Tomb Raider är numer mer assassins creed än AC självt men anar det också kommer gå mer mot open world.

Fast det är inte AC längre, sen ett antal år och släppta spel tillbaka. Spelet har utvecklats och förändrats. De nya spelen med mycket action har också sålt mycket mer än de gamla, den gamla stilen lär inte komma tillbaka i samma form.

Personligen tycker jag de nya spelen är betydligt roligare att spela än de gamla, men jag förstår att det är trist för fans av originalspelen.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Fast det är inte AC längre, sen ett antal år och släppta spel tillbaka. Spelet har utvecklats och förändrats. De nya spelen med mycket action har också sålt mycket mer än de gamla, den gamla stilen lär inte komma tillbaka i samma form.

Personligen tycker jag de nya spelen är betydligt roligare att spela än de gamla, men jag förstår att det är trist för fans av originalspelen.

Ja AC från origins till nu är ju dom bästa. Gillar AC 3 med lite men mest pga att det är amerikanska inbördeskriget. AC 4 black flag funkar bra med. Inte så länge sedan jag spelade om dessa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tänkte att Valhalla skulle bli mitt stora höstspel men insåg att jag inte har klarat mer än halva Odyssey. Men antar att det är trevligare i ett soligt Grekland än ett regnigt England så här års!

Medlem

Alltså, jag tycker ju om serien och spelet. Det är olika än de andra och kunde vara mer smygande för min del. Men jag tycker om det.

Däremot att det såhär långt efter release är så pass buggigt som det är. Jag klickar stomp på någon och trampar genom kartan 100 meter under marknivå. Ibland ramlar jag från ett torn och hamnar uppe i himlen. Förstår, det är ett gigantiskt spel och mycket kan gå fel. Men det känns inte ok riktigt.

Någon fler som råkar ut för buggar ibland?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fast det är inte AC längre, sen ett antal år och släppta spel tillbaka. Spelet har utvecklats och förändrats. De nya spelen med mycket action har också sålt mycket mer än de gamla, den gamla stilen lär inte komma tillbaka i samma form.

Personligen tycker jag de nya spelen är betydligt roligare att spela än de gamla, men jag förstår att det är trist för fans av originalspelen.

Jag är ett stort fan av Ezio och framåt, men tycker ändå om de nya med skills osv. Däremot hade jag som sagt gärna sett mer smygande och lönnmördande än krig och strider.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag är ett stort fan av Ezio och framåt, men tycker ändå om de nya med skills osv. Däremot hade jag som sagt gärna sett mer smygande och lönnmördande än krig och strider.

Detta beror ju på helt hur du spelar spelen. I odyssey kan du ta ut ett helt camp om du vill bara genom att smyga och lönnmörda. Det är samma i valhalla. Det finns oftast mycket högt gräs osv att gömma dig i när du är i fiendeläger. Men man kan ju också bara rusa rätt på och slakta dom så. Det är ju helt upp till dig hur du väljer att spela.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är samma i valhalla. Det finns oftast mycket högt gräs osv att gömma dig i när du är i fiendeläger. Men man kan ju också bara rusa rätt på och slakta dom så. Det är ju helt upp till dig hur du väljer att spela.

Nja som sagt, tycker att det definitivt är mindre sånt. Sen rena bossar där det krävs strider med mer. Smygande borde göras till ett ännu bättre och tydligare alternativ. Jag har klarat ut Odyssey och det minns jag som lite mer smygande ja. Även Origins var mycket smyg. Men jo, man kan ta ut alla vakter i ett fort med smygande. Jag kanske tänker mer på storyn och siege och så. Och det passar väl Eivor visserligen. Tycker även att Odyssey hade bättre smygattacker.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Nja som sagt, tycker att det definitivt är mindre sånt. Sen rena bossar där det krävs strider med mer. Smygande borde göras till ett ännu bättre och tydligare alternativ. Jag har klarat ut Odyssey och det minns jag som lite mer smygande ja. Även Origins var mycket smyg. Men jo, man kan ta ut alla vakter i ett fort med smygande. Jag kanske tänker mer på storyn och siege och så. Och det passar väl Eivor visserligen. Tycker även att Odyssey hade bättre smygattacker.

Ja odyssey hade mycket bättre smygattacker än valhalla. Det måste jag hålla med om. Fast om du inte spelat Paris ännu så är det helt andra lönnmord där. Där kan du avrätta dom du ska avrätta på olika sätt. Du måste prata med olika osv för att ta dig nära dina targets.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja odyssey hade mycket bättre smygattacker än valhalla. Det måste jag hålla med om. Fast om du inte spelat Paris ännu så är det helt andra lönnmord där. Där kan du avrätta dom du ska avrätta på olika sätt. Du måste prata med olika osv för att ta dig nära dina targets.

Låter bra, som den nörd jag är har jag såklart köpt alla expansioner på förhand. Jag är inte där än, kanske rätt långt ifrån. Typ power 130 nu.

Råkade även köpa AC Ezio collection efter att ha varit på en resa till Rom i somras. Så ska nöta genom tvåan och sen vara Ezio i Brotherhood och känna igen mig i Rom.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nja som sagt, tycker att det definitivt är mindre sånt. Sen rena bossar där det krävs strider med mer. Smygande borde göras till ett ännu bättre och tydligare alternativ. Jag har klarat ut Odyssey och det minns jag som lite mer smygande ja. Även Origins var mycket smyg. Men jo, man kan ta ut alla vakter i ett fort med smygande. Jag kanske tänker mer på storyn och siege och så. Och det passar väl Eivor visserligen. Tycker även att Odyssey hade bättre smygattacker.

I Odyssey spelar du en mercenary. Kör du killen är du en hjärndöd brute som bara ska slåss. Men även Cassandra är ju en psykopat egentligen.

I Valhalla är du en viking och de är ju också rätt kända för sin stealth... Eller något. De hade kunnat göra Japan

Städerna var mer genomarbetade förut kändes nästan som en historielektion. Men Paris i Valhalla vs unity. Någon som ens minns London i Valhalla?

Du kan ju smyga men varför. Misslyckas blir du belönad med att du bara kan slakta allt och alla går betydligt fortare och kräver ingen tankeverksamhet. Du sönderlevlar ju liret otroligt fort. Du har inga 100 % animus eller vad det hette att sikta på utan de gör allt för att bestraffa stealth och belöna dumaction. Actiondelen har aldrig vart AC starka sida och även om det är bättre så kör man ju heller darksiders, god of war eller shadow of mordor eller till och med tomb raider

De har inga utmanande katakomber, autoparkour till max och ingen problemlösning att tala om allt för att få barn från 5 år ska kunna lira.

Nu är det inte uselt går att lira men oj vad enkelt de kunde gjort det bättre. Börjar verkligen känna mig för gammal för liret de riktade sig mot en äldre målgrupp tidigare.

Skriv svar