Uppföljare till Command and Conquer-serien eller fler remaster?

Medlem
Uppföljare till Command and Conquer-serien eller fler remaster?

Apropå frågan om Star Craft så ställer jag densamma fast om C&C-serien. Skulle ni vilja se en uppföljare eller ska man låta serien vara som den är och bara göra remaster?

Jag tycker serien blev sämre när EA games köpte upp det, vilket hände med Sim City och massa andra spel när deras studior köptes upp, men skulle lätt gilla en remaster av Tiberium Sun eller Red Alert 2, även om jag tror bägge (i alla fall Tiberum Sun) går att ladda ned gratis. Har inte koll på Orgins heller.

Om ni vill ha en uppföljare, kring vilket spel ska det vara uppföljare kring? Tiberum Sun, Red Alert eller Generals?

Medlem

Jag hade gärna sett en uppföljare. Tror inte chansen är så stor dock. År 2013 gjorde EA ett försök med ett f2p Generals 2 (senare ombrandat till enabrt C&C). Inte ens det funkade. Och rts-genren har inte blivit hetare sedan dess...

RTS verkar stendött. Tyvärr. Det har ploppat upp urtaliga "detta nya RTS av veternerna bakom studion X kommer bli nya SC". Inget av dessa har blivit ngt stort.

Medlem

Jag skulle mycket gärna vilja ha en remaster på cnc generals, faktiskt mer än ett nytt ra eller cnc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare

Uppföljare! Har börjat ruttna lite på remaster-vågen.

Skribent
Skrivet av Zontos:

Apropå frågan om Star Craft så ställer jag densamma fast om C&C-serien. Skulle ni vilja se en uppföljare eller ska man låta serien vara som den är och bara göra remaster?

Jag tycker serien blev sämre när EA games köpte upp det, vilket hände med Sim City och massa andra spel när deras studior köptes upp, men skulle lätt gilla en remaster av Tiberium Sun eller Red Alert 2, även om jag tror bägge (i alla fall Tiberum Sun) går att ladda ned gratis. Har inte koll på Orgins heller.

Om ni vill ha en uppföljare, kring vilket spel ska det vara uppföljare kring? Tiberum Sun, Red Alert eller Generals?

Jag måste ändå säga att EA skötte allt bra upp till Tiberium Twilight. Gillade Generals och sen när de återvände till Tiberium-universumet med Tiberium Wars, var även det ett bra spel. Twilight är dock ett skitspel, story, gameplay..allt var skit (enligt mig). Så hade gärna sett en uppföljare där man skrotar vad som hände i Twilight.

Men varför inte ett nytt Dune nu när en ny film har premiär snart?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill gärna se remaster på RA2 och Generals men tackar inte nej till ett nytt Red Alert

Medlem

Jag hade gärna sett ett red alert där den nya skurken är Österrike-Ungern. Allies försöker stoppa skotten i sajarevo, slår helt fel.

Ero
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Uppföljare! Har börjat ruttna lite på remaster-vågen.

Nej det har du inte! Det är ju förr spelen var bra


signatur

Varit medlem längre än dig.

SoL
Medlem

Uppföljare! Remasters känns inte alls lika nödvändiga i rts spel som i t ex Dark souls.

Medlem

Inget av det faktiskt vissa saker ska vara som dom var.

Däremot hade jag kunnat se en ny modell i temat C&C fast mer syphon filter stuket. Lira som Tanya eller något.

Medlem

Jag vill ha en remake av red alert 2. Behåll 2D grafiken men uppdatera den. AI är prio 1 för den är värdelös i orginalet.

Medlem

Helst varken bara en remaster eller uppföljare, utan en ren och skär remake på något. Typ C&C Generals, C&C Red Alert 2 etc.

Bygg om dem från botten upp, istället för att bara lägga till lite nya texturer osv.

Medlem

Jag är lite less på C&C.

Jag vill ha ett nytt Warlords Battlecry och Total Annihilation: Kingdoms! 😊

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En uppföljare med riktigt lökiga live action-sekvenser, annars får det vara.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag måste ändå säga att EA skötte allt bra upp till Tiberium Twilight. Gillade Generals och sen när de återvände till Tiberium-universumet med Tiberium Wars, var även det ett bra spel. Twilight är dock ett skitspel, story, gameplay..allt var skit (enligt mig). Så hade gärna sett en uppföljare där man skrotar vad som hände i Twilight.

Men varför inte ett nytt Dune nu när en ny film har premiär snart?

Ah minns bara att Generals garvade för mig. Visst försökte dom med ett Första persons skjutsar-spel också? Hette inte det Renegate? Det var ett litet mysterium för mig att spela det.

Skrivet av omgponies:

Jag hade gärna sett ett red alert där den nya skurken är Österrike-Ungern. Allies försöker stoppa skotten i sajarevo, slår helt fel.

Hehe det hade varit något.

Medlem

Jag verkar vara en av få som aldrig blir trött på remasters men i detta fall ser jag nog hellre en uppföljare!

Medlem

Remaster alla dagar i veckan. Går ändå inte att toppa Tiberian Sun och RA2.

Ge mig fräschare grafik och QoL-uppdateringar!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag skulle mycket gärna vilja ha en remaster på cnc generals, faktiskt mer än ett nytt ra eller cnc.

Instämmer! Älskar CnC Generals, hade så gärna velat se en remaster av det.

Skribent
Skrivet av Zontos:

Ah minns bara att Generals garvade för mig. Visst försökte dom med ett Första persons skjutsar-spel också? Hette inte det Renegate? Det var ett litet mysterium för mig att spela det.

Var Renegade under EA? Jag minns inte? Men det var delvis en 3rd-person och 1st-person. Idén likt Starcraft: Ghost var bra, dvs att fånga C&C-universumet från slagfältet och mycket av C&C-känslan fanns också med i spelet. Dessvärre var mycket också opolerat och det märktes att Westwood saknade erfarenheten av den typen av spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var Renegade under EA? Jag minns inte? Men det var delvis en 3rd-person och 1st-person. Idén likt Starcraft: Ghost var bra, dvs att fånga C&C-universumet från slagfältet och mycket av C&C-känslan fanns också med i spelet. Dessvärre var mycket också opolerat och det märktes att Westwood saknade erfarenheten av den typen av spel.

Nej det var det tydligen inte för det släpptes redan 2002 ^^ Det som jag minns mest var att det inte verkade så spännande efter ett tag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer:_Renegade

Medlem

Jag vill ha en äkta Command & Conquer 4, inte det där ompacketerade fanskapet till e-sport spel.

Medlem

Vill ha remaster av Tiberian Sun, det bästa C&C som gjorts.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men varför inte ett nytt Dune nu när en ny film har premiär snart?

Funcom fick licens för 4 spel baserade på Dune och dom har bara avtäckt 1. Så det är nog inte helt osannolikt att det händer. Dom har ju även tidigare samarbetat med Petroglyph som är några Westwood-veteraner, och dom som gjorde C&C/Red Alert remasters nu senast. Så....ja framtiden får utvisa.

Medlem

Vill se en helt ny Remake av första Command And Conquer, där man börjar om från scratch och gör det bästa som går med dagens teknik.

Eftersom "Remake" saknades från frågorna så valde jag uppföljare, det näst bästa.

Medlem

Nu såg jag att samtliga spelen faktiskt finns på Orgin. Men det står att de kräver Win7 men jag har win10. Så jag kastar in min lilla fråga här då. Funkar dom på Win10 eller är det kört?

Kanske är värt att köpa vid någon rea eftersom ett paket med samtliga spel kostade 399kr eller vad det var. GTA-serien funkade fint på min dator dock.

C64
Medlem

Det va bättre förr med andra ord

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu såg jag att samtliga spelen faktiskt finns på Orgin. Men det står att de kräver Win7 men jag har win10. Så jag kastar in min lilla fråga här då. Funkar dom på Win10 eller är det kört?

Kanske är värt att köpa vid någon rea eftersom ett paket med samtliga spel kostade 399kr eller vad det var. GTA-serien funkade fint på min dator dock.

Dom funkar, har bara kört dom senaste litegrann sedans jag skaffade dom och dom funkar. startade just upp red alert trots att victoria 2 och flera vlc är igång och funkade utan problem, dom få jag inte testat bör också funka kör Windows 10. tänkte att jag skulle testa innan jag sa ja att dom funkar på windows 10.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Generals är den jag själv helst vill se omdonad.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Råkade ta uppföljare, men egentligen så vill jag nog ha reboot.
Sista C&C och RA rörde till det en del.
Båda universumen är intressanta och jag skulle även vilja se spin-offs.

Scrin var verkligen skit...

Avstängd

En Remaster i stil av C&C: RA Remastern för Red Alert 2 hade jag gärna sett. Så sjukt sköna units och upplägg helt enkelt.

RA3 är var det började gå utför, imho.

12
Skriv svar