New World-betan nådde 200 000 samtidiga spelare i söndags

Robot
New World-betan nådde 200 000 samtidiga spelare i söndags

Kan Amazons spelsatsning äntligen vara på väg att bära frukt?

#Amazon, #New-world


Medlem

Härligt!

Kör betan faktiskt och måste säga jag är imponerad, WoW kommer få en värdig följeslagare här om inte något drastiskt sker innan release 31/8.

FÖRSTA mmorpg jag spelat sen årtionden, det suger man vill spela. Man väntar på få en lucka och logga in. Sociala biten är riktigt bra man hjälper o får hjälp av andra man chattar, skrattar. När man vaknar tänker man rätt omgående KAFFE o NEW WORLD!!.

Helt ärligt hade jag föga förhoppningar angående New world, spelet var bra men gjordes om blev sämre men rättades till och måste nog säga Amazon paket luffaren har något stort på gång.

Folk som minns launch i WOW, sen dess har jag gått igenom typ alla mmorpg men inget drog en man tröttnade fort, inget sug spelet sög helt enkelt. Tror New World blir annorlunda man VILL spela, man kan knappt vänta när servers går ner för patch eller underhåll. Man sitter kvar vid datorn och väntar, provar logga in FAN fortfarande nere!!!

Mitt STÖRSTA problem nu är hur ska jag överleva mellan 3/8-31/8 utan New World!!

Sjukt glad o hittat den feelingen igen.

Dex
Medlem

Men hur är det på lite högre level? Typ 35 och efteråt? Läser rätt många som är väldigt besvikna på spelet efter det? Typ inte mycket att göra och du får alla dina weapon skills tidigt i spelet så du får inget nytt sen.
Weapon skills är jag inte så orolig över, men ett MMO utan max level content är verkligen inte bra.

Någon här inne som har kommit lite längre i betan?

Medlem

Jag längtar!

Medlem

Spelet är verkligen mediokert, man tror det är ett team på 10 pers som skött utvecklingen och inte ett multi-billion företag som Amazon

Medlem
Skrivet av Dex:

Men hur är det på lite högre level? Typ 35 och efteråt? Läser rätt många som är väldigt besvikna på spelet efter det? Typ inte mycket att göra och du får alla dina weapon skills tidigt i spelet så du får inget nytt sen.
Weapon skills är jag inte så orolig över, men ett MMO utan max level content är verkligen inte bra.

Någon här inne som har kommit lite längre i betan?

Har inte hört några klagomål

Om man vill bli max lvl på någon timme så är detta mmo nog inte för den personen

Det tar tid att lvla up och det är en resa och upplevelse.
Finns massor att gör och mer saker öppnas upp jo närmare max level du är

Du har hur mycket pvp som helst om du gillar det
Du har crafting som man kan hålla på med
Du har quests, invasions, expeditions

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Spelet är verkligen mediokert, man tror det är ett team på 10 pers som skött utvecklingen och inte ett multi-billion företag som Amazon

Vad baserar du det på?

Medlem

Tror det kommer bli en riktig vattendelare. Antingen hatar man det eller älskar det. Jag är av det förstnämnda. Finns inget som lockar för mig med detta spel. Den grafiska stilen och rösterna på karaktärerna känns oerhört barnsliga och i dungeons känns det inte som om det finns någon taktik eller särskild mekanik för bossarna. Allt känns helt random.

Medlem

Vart positivt överraskad av spelet, har kört i ca 25 timmar och tycker att det är riktigt roligt. Blir ett köp och spela på release!

Medlem
Skrivet av Atorak:

Vad baserar du det på?

Reviews såklart, vad tror du, att jag skullle BETALA för spela en BETA?

https://youtu.be/LQtkzvvCUvk
https://youtu.be/Zv1Y3cSChK8

Ett par reviews jag sett. Det enda positiva är world/levvel design och musiken, men resten är rätt mediokert, och i många fall dåligt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Reviews såklart, vad tror du, att jag skullle BETALA för spela en BETA?

https://youtu.be/LQtkzvvCUvk
https://youtu.be/Zv1Y3cSChK8

Ett par reviews jag sett. Det enda positiva är world/levvel design och musiken, men resten är rätt mediokert, och i många fall dåligt.

Fast anser du det är seriöst när man spelat till lv16 och gör en review? Säger mej mer det är en komplett nerd. Impressions..

200.000 spelade betan i söndags, en beta är en beta och kan skilja ganska mycket från final.

Man betalar inte för betan, du betalar för spelet och får på köpet inbjudan till betan gammalt beprövat koncept många tillämpar.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Fast anser du det är seriöst när man spelat till lv16 och gör en review? Säger mej mer det är en komplett nerd. Impressions..

200.000 spelade betan i söndags, en beta är en beta och kan skilja ganska mycket från final.

Man betalar inte för betan, du betalar för spelet och får på köpet inbjudan till betan gammalt beprövat koncept många tillämpar.

Fast fråga är då hade du köpt spelet även om du inte fick inbjudan till betan innan det kommer?

Sedan om 16h inte är nog för att bilda dig en uppfattning om ett spel, så är det inte ett bra spel heller.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Reviews såklart, vad tror du, att jag skullle BETALA för spela en BETA?

https://youtu.be/LQtkzvvCUvk
https://youtu.be/Zv1Y3cSChK8

Ett par reviews jag sett. Det enda positiva är world/levvel design och musiken, men resten är rätt mediokert, och i många fall dåligt.

Alphan var gratis.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Atorak:

Fast anser du det är seriöst när man spelat till lv16 och gör en review? Säger mej mer det är en komplett nerd. Impressions..

200.000 spelade betan i söndags, en beta är en beta och kan skilja ganska mycket från final.

Man betalar inte för betan, du betalar för spelet och får på köpet inbjudan till betan gammalt beprövat koncept många tillämpar.

Ja det är seriöst? lol

Du kan kolla på detta klipp också med asmongold som har lagt ner 180h på spelet om du speltiden är det viktigast för dig.
https://youtu.be/LamhVHFvhVs

Och jo, du betalar för betan, vilket jag aldrig skulle göra, speciellt för ett företag som amazon som har hundra miljarder dollar på sitt bankkonto.

Medlem

Jag gillar spelet och ser fram emot att lira ordentligt när det släpps om ett par veckor.
Men då bör man veta att jag är förtjust i grinding perfekt när man ser på film/lyssnar på musik osv.

Tror jag spelat de flesta mmo sedan 90talet faktiskt. (och MUDS innan dess)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Gandir:

Fast fråga är då hade du köpt spelet även om du inte fick inbjudan till betan innan det kommer?

Sedan om 16h inte är nog för att bilda dig en uppfattning om ett spel, så är det inte ett bra spel heller.

Så om du körde wow till level 16 hade du sett spelet då? Först ska man ju ha roligt att levla lv60 är cap i new world vad har du upplevt i spelet vid lv16 liksom.

Medlem

Hade gärna provat det själv ifall jag varit hemma, nen snart så.

Gnällkuk

Känns som om många är positiva till spelet, men som andra sagt också så undrar jag om det verkligen finns ett end-game. På sikt kan det nog bli det, återstår att se hur det blir efter release men själva grunden verkar åtminstone vara stabil för t ex ekonomin.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dagen efter Book of travels alltså...
Föredrar nog Travels framför detta, men får hålla koll vad folk tycker när det väl är släppt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

MEG
Medlem

Ser intressant ut, väntar dock tills recensioner droppar in när spelet är släppr.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är galet vad jag måste ha högre krav på ett MMO än vad dessa människor har. Jag tycker verkligen att New World är det sämsta MMOt jag någonsin spelat, gratis MMOs från 2010 är bättre om du frågar mig. Levlingen är hemsk, PvPn är hemsk, combaten är hemsk, questingen är hemsk, dungeons är hemska, det enda som dom gjort bra är miljön och gathering/crafting som känns satisfying. End game är också riktigt tamt, jag förstår det inte. Hur MMO-starved är människor?

Medlem

Är ingen mmorpg-fantast men samtidigt har alltid tanken kittlat lite att det vore kul att fastna för något. Körde en del Age of Conan och även Star Wars när det begav sig men aldrig i mer än någon månad åt gången.

Mycket gott talas om detta och spelet gör säkert massa rätt, men jag måste få vara ytlig här.. det är 2021 och jag förväntar mig inte Red Dead Redemption 2 grafik eller känsla men kom igen, presentationen ? Känslan, animationer, ambiten (hur det nu sägs på svenska), det känns som ett mmo-spel från 2008 ? Jag tänker att vi borde kommit längre och att de borde synts när någon som amazon ligger bakom. Så nej jag är tråkigt och kanske orättvis men för mig är spelet alldeles för stelt och inlevelselöst i presentationen och redan där tar det stopp för mig.

Jag gläds åt de som gillar det dock, kul med fler utmanare på MMO-scenen.

Medlem

New worlds questing system dödar alla förhoppningar om spelet för mig, jag vill inte springa fram och tillbaks mellan två ställen 4 gånger enbart för att man inte får alla quest samtidigt.

Medlem

Efter att ha sett några reviews så känner jag mer oro än innan. Det är (såklart) för tidigt att säga, men det här uppfyller redan alla kriterier man ser i ett spel där det är skapat kring en betalmodell.
1. Det ser väldigt snyggt ut vid första anblicken. (Bra)
2. Stort crafting system som inbjuder till att utforskad och lägga tid på det. (Bra)
3. Det kretsar mycket kring grinding, vilket är som skräddarsytt för kommande ”quality of life” köp senare i spelet. (Väldigt oroväckande)
4. Questingen verkar fullkomligt hjärndöd, som att ingen orkat anstränga sig det minsta. (Vansinne)

Framgångsrika MMO finns det gott om, så det kan inte vara en nyhet att det suger pung att upprepa samma quest om och om igen. Här känns direkt uppdragen som en ursäkt för att griniga x, vilket lär behövas då så mycket bygger på det. Förutom din karaktär så ska olika vapen grindas skillnad till.

Det MÅSTE inte betyda att mina farhågor besannas, det bara styrker dem redan från början.

Medlem

Stämmer det att det inte finns några mounts?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Stämmer det att det inte finns några mounts?

Har inte sett någon nämna dem än, men det kan ju vara som i WoW att det är nivå styrt, och att man inte kan se dem än…svårt att säga. Det går ju också att implementera senare.
Mina farhågor säger ”Quality of Life” till en liten ”kostnad”. När ett företag redan i ett tidigt skede öppnat upp för att de kan införa sådant, samtidigt som de försöker tona ner oron kring det, så misstänker jag att det redan är lika garanterat som förutbestämt att spelet kretsar kring det.

Hoppas jag har fel.

Medlem

Håller mig borta från amazons produkter och hoppas på flopp.
Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är galet vad jag måste ha högre krav på ett MMO än vad dessa människor har. Jag tycker verkligen att New World är det sämsta MMOt jag någonsin spelat, gratis MMOs från 2010 är bättre om du frågar mig. Levlingen är hemsk, PvPn är hemsk, combaten är hemsk, questingen är hemsk, dungeons är hemska, det enda som dom gjort bra är miljön och gathering/crafting som känns satisfying. End game är också riktigt tamt, jag förstår det inte. Hur MMO-starved är människor?

Så om man gillar olika så är det något fel på en?
Kan du inte bara låta andra ha kul om de tycker det är roligt?

Jag har provat massor av mmos i över 20 år nu och är en av mina favoritgenre

New world är ett av de bäst mmo jag har spelat

Medlem
Skrivet av farasen:

New worlds questing system dödar alla förhoppningar om spelet för mig, jag vill inte springa fram och tillbaks mellan två ställen 4 gånger enbart för att man inte får alla quest samtidigt.

Tror inte att specifikt det är problemet. WoW var också så vid sina glansdagar i Vanilla och vidare, men "alla" gillade det.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror inte att specifikt det är problemet. WoW var också så vid sina glansdagar i Vanilla och vidare, men "alla" gillade det.

Finns stora skillnader wow var ett redan känt IP folk älskade att uppleva azeroth. Questen hade story och anledning att finnas, dom flesta questen i new world är enbart döda 10 vargar någonstans i världen finns ingen story eller något bakom det. Vidare det var lättare att ta sig runt i wow, fanns flythpaths och mounts. Här måste jag nästan alltid springa 1.5 km för att få något gjort. Fanns även bättre progression i form av fler abilites, här har jag 6 och dom flesta uppgradsen är enbart stats och passiva abilites.

Folk hade även inte spelat nyare MMO man får tänka att wow var väldigt nytänkande på sin tid.

12
Skriv svar