Surprise - Ny Nintendo Switch-modell avtäckt!

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Vad är förväntningarna på en Switch Pro egentligen...
- 4K?
- 60 fps?
- 4K och 60fps?
- Bakåtkompabilitet med dagens Switch-spel?

Jag tror det inte kommer någon Switch Pro med uppgraderad hårdvara, möjligtvis ett ny konsol med bakåtkompabilitet om några år. Hoppas jag har fel!

- Bakåtkompabilitet med dagens Switch-spel, självklart
- Bättre joycons, och då menar jag inte bara utan drift utan mer ergonomiska också
- Att den kommer ut inte om några utan om NÅGOT år

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Uppdatera hur då?

Kommer inte ihåg vart jag hörde det, har ju bara hört det en gång, så det är ingen trolig källa så man ska ju ta det med en nypa salt.
Kan också bara ha varit ett önsketänkande från någon.

Men det skulle vara programvaran som skulle kunna uppdatera sig precis som på en Switch enligt det jag hörde då.

KoP
Medlem

Borde väl gå att öka ljusstyrkan på skärmen om man är utomhus på den gamla vilket borde härleda till att man kan spela utomhus i solen? Så funkar iaf normal teknik som har någon form utav skärm. 🤔

Umi
Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Vad är förväntningarna på en Switch Pro egentligen...
- 4K?
- 60 fps?
- 4K och 60fps?
- Bakåtkompabilitet med dagens Switch-spel?

Jag tror det inte kommer någon Switch Pro med uppgraderad hårdvara, möjligtvis ett ny konsol med bakåtkompabilitet om några år. Hoppas jag har fel!

Iallafall 60 fps och någon form av DLSS och ingen (minimal) drifting av kontrollerna

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Borde väl gå att öka ljusstyrkan på skärmen om man är utomhus på den gamla vilket borde härleda till att man kan spela utomhus i solen? Så funkar iaf normal teknik som har någon form utav skärm. 🤔

Ja, jag tror till och med att den har så att man kan ställa in så att den anpassar ljusstyrkan automatiskt beroende på hur mörkt eller ljust det är där man är.

Men det blir väl betydligt klarare bild med OLED kan jag tänka mig.

Ambassadör
Xbox

Ok...


signatur

Jump in.

Medlem

Tyvärr är det inte många spel som lockar mig på Switchen, önskar det vore mer.
Animal Crossing: New Horizons
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Är de två jag vill spela


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nintendo gör alltid så med det mesta. Kommer med 10 olika små revisioner genom enhetens tid och sen tar rikligt betalt för det.

Uppdatera hela skiten rejält istället….

En sån jävla onödig modell lol. Najs för dom som kanske inte har köpt en Switch ännu men för egen del fortsätter jag med den jag har.

Medlem

Den är inte tillräckligt bra för en uppgradering. Min Switch har dessutom bara samlat damm under coronan då man inte reser något.

Medlem

Switchen pro hit och dit... till vilken nytta när det knappt släppts ett worthwhile spel sedan Animal Crossing tidigt 2020 och inget stort på horisonten förutom Botw 2.

Medlem

Samma hopplösa kontroller och inga lockande spel. Näe, inget för mig.

Medlem

Wow, en ny skärm. Jag hoppas verkligen inte detta är pro-varianten som det snackats om. Aja, finns fortfarande inget spel till Switch ändå, förutom Mario Odyssey. Så det är bara att vänta lite till.

Medlem

Alltså, hur mycket jag än älskat Nintendo eftersom man växt upp med dem så är det nog det mest giriga, kunddöva företaget där ute. Tamefaen vad sega och snåla dem är.

Medlem

Än så länge tar den priset för årets antiklimax 😉😀

Medlem

720p amoled kommer se ut som skräp dock.. behöver ju högre upplösning mot vanliga lcd. samma gamla SoC dock... nä detta var inget vidare..

Medlem
Skrivet av caracarn:

Min OLED tv funkar ju lite dåligt när det är ljust i vardagsrummet. Har svårt att se att den här kommer fungera ute i solen. Men hur jag fel och det går att spela i solen så kommer jag nog att uppgradera

OLED har fungerat utmärkt utomhus i telefoner i årtal nu.

Medlem

Märkligt hur det överallt på internet kastas skit på Nintendo för att de släpper en ny modell av Switch, de har inte sagt ETT ord om att det ska släppas en 4K DLSS modell, det är s.k insiders som spridit detta rykte. Bloomberg prickade någorlunda rätt med skärmstorlek, Oled och släppdatum, men även de skrev om 4K DLSS. Jag blev själv peppad av dessa rykten och känner mig nu besviken då jag spelar mest på tvn, men detta kan man ju inte skylla på Nintendo känner jag. De gör ju som de vill helt enkelt(det är inte alltid uppskattat hos mig kan jag lova)och det för man acceptera. Det är bara att hoppas att det kommer en pro modell/Switch 2 snart trots denna utannonsering. Den lär ju sälja som fasen hursomhelst.

Inaktiv

När det kommer till en Switch ”pro” så sade jag förut att jag skulle kunna tänka mig att något sådant skulle kunna komma nästa år men efter den här nya modellen så säger jag att en Switch pro/2 släpps 2023 eller 2024.

Medlem

Inget köp denna gången heller, lär väl inte ens fixat problemen som den förra hade i sann Nintendo stil. Aldrig varit med om en konsol som känns som något billigt skit från Wish. Hade problem med kontroller med drift från dag ett, lämna tillbaka skiten efter 6 dagar.

Medlem
Skrivet av lasselason:

känner mig nu besviken då jag spelar mest på tvn, men detta kan man ju skylla på Nintendo känner jag.

Ja, detta kan man absolut skylla på Nintendo. Det stämmer bra.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Med så stora förändringar är det som en Switch 2 😮.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Ja, detta kan man absolut skylla på Nintendo. Det stämmer bra.

Inte skylla på dem ska det stå. Och varför ska man skylla på dem när det aldrig har nämnts ett ord detta? Det är ju andra som har rapporterat om detta, man kan tycka att det borde släppas en sådan konsol men det är ju en annan sak. Det blir lite absurt när folk reagerar med hat och smutskastning när det aldrig utlovats eller ens ”hintats” om det från Nintendos håll.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Märkligt hur det överallt på internet kastas skit på Nintendo för att de släpper en ny modell av Switch, de har inte sagt ETT ord om att det ska släppas en 4K DLSS modell, det är s.k insiders som spridit detta rykte. Bloomberg prickade någorlunda rätt med skärmstorlek, Oled och släppdatum, men även de skrev om 4K DLSS. Jag blev själv peppad av dessa rykten och känner mig nu besviken då jag spelar mest på tvn, men detta kan man ju inte skylla på Nintendo känner jag. De gör ju som de vill helt enkelt(det är inte alltid uppskattat hos mig kan jag lova)och det för man acceptera. Det är bara att hoppas att det kommer en pro modell/Switch 2 snart trots denna utannonsering. Den lär ju sälja som fasen hursomhelst.

Förstår hur du tänker och håller med, men tycker att man kan "skylla på Nintendo" till delar ändå. Anledningen till att dessa rykten sprids är ju för att detta är vad kunderna vill och därför indirekt vad marknaden förväntar sig. Då Nintendo gör väl i att möta förväntningar iom aktiekurs, fanboy-varumärke och liknande var detta lite av en kalldusch. Heck, Nintendo brukar ju rentav överträffa folks förväntningar iom deras ofta helt "nytänkande lösningar" (Wii, Switch mfl), om än med gammal hw. "Väldigt meh" eller "ähmen era giriga eländen.." är nog mitt betyg/min kommentar i ett nötskal.

Medlem

Well, färgen är ju mycket PS5-kompatibel iaf.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Förstår hur du tänker och håller med, men tycker att man kan "skylla på Nintendo" till delar ändå. Anledningen till att dessa rykten sprids är ju för att detta är vad kunderna vill och därför indirekt vad marknaden förväntar sig. Då Nintendo gör väl i att möta förväntningar iom aktiekurs, fanboy-varumärke och liknande var detta lite av en kalldusch. Heck, Nintendo brukar ju rentav överträffa folks förväntningar iom deras ofta helt "nytänkande lösningar" (Wii, Switch mfl), om än med gammal hw. "Väldigt meh" eller "ähmen era giriga eländen.." är nog mitt betyg/min kommentar i ett nötskal.

Jo men detta går ju helt i linje med hur de gjort tidigare med Gameboy/DS/3ds, det kommer nya iterationer på en modell helt enkelt, Switch Lite och Switch Oled och snart säkert ytterligare en. För mig personligen är denna också ”meh’ då jag kör mest på tv men jag kan ju inte anklaga Nintendo för nåt missvisande beteende eller liknande, besviken kan man ju vara, det är jag.

Medlem

Nintendo har gjort sin grej sedan urminnes tider. Jag förstår inte varför folk hela tiden förväntar sig prestandamaskiner. Det är inte deras fokus. De har alltid släppt femtioelva olika varianter av sina handhållna konsoler. Komiskt att se alla besvikna inlägg varenda gång.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Förstår hur du tänker och håller med, men tycker att man kan "skylla på Nintendo" till delar ändå. Anledningen till att dessa rykten sprids är ju för att detta är vad kunderna vill och därför indirekt vad marknaden förväntar sig. Då Nintendo gör väl i att möta förväntningar iom aktiekurs, fanboy-varumärke och liknande var detta lite av en kalldusch. Heck, Nintendo brukar ju rentav överträffa folks förväntningar iom deras ofta helt "nytänkande lösningar" (Wii, Switch mfl), om än med gammal hw. "Väldigt meh" eller "ähmen era giriga eländen.." är nog mitt betyg/min kommentar i ett nötskal.

Jag hoppas du inser, det som även Nintendo inser, att konsumenternas förväntningar är alldeles för skyhöga att möta?
Förväntningar som man ser från konsumenter är följande (alla säger inte alla, men alla dessa är något som har önskats):

- 60 fps support för alla spel
- 4K upplösning
- Dubbla battertid
- Bättre ergonomi på joycons (hur nu det ska vara möjligt om man inte gör en Wii U gamepad...)
- OLED/AMOLED skärm (som den nya modellen kommer ha)
- Bluetooth inbyggt för att koppla hörlurar

Finns massvis saker som folk önskar ska komma till Switch Pro, men problemet är att ju fler funktioner du försöker klämma in, desto större och dyrare konsolen kommer bli. Finns nog en marknadspris Nintendo inte vill överstiga, men samtidigt inte gå i förlust när man säljer konsoler.

Jag ser inte varför folk klagar gällande denna konsol. Det är väl ändå nice att det kommer en snäpp bättre variant för troligen i samma pris som nuvarande Switchen för konsumenter som inte äger Switch än, eller? Eller ska de inte kunna få köpa en 2021-edition av Switch bara för att ni inte får en Pro-version att spela med?

Medlem

För lite, för sent. Jag har inte ens särskilt höga krav - en maskin som kan köra deras first party titlar i 1080p60 skulle räcka gott för mig. I dagsläget är det som att spela i sirap i många spel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skrivet av anon_326145:

Ja, jag tror till och med att den har så att man kan ställa in så att den anpassar ljusstyrkan automatiskt beroende på hur mörkt eller ljust det är där man är.

Men det blir väl betydligt klarare bild med OLED kan jag tänka mig.

Orignal Switch är riktigt kass utomhus


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar