PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Zebulon22:

Jag lade min beställning strax efter Kl:20 igår kväll. Fick mail direkt om order-nr och spårningslänk till DHL. Dock har det inte hänt något hos DHL ännu, så har inget estimat på leverans...
Har du kollat din Skräppost, mailet hamnade där för mig...

Det är jag som sjukt nog missat att det kom i original facket i min e-mail. Den lade sig under några äldre mail konstigt nog. Fick den redan igår direkt efter köpet. DHL har fått information om paketet och inväntar kollit.
______________________________________________________________
Slut i lager igen sedan några timmar hos SpelButiken tyvärr.

Vi som lyckades beställa igår och tidigare idag får tacka original postaren @Swempet som tipsade om sidan först. Igår eftermiddag. Thank you my good lord!

Skrivet av Elvaa12:

Ny här i tråden. La en beställning 11.52 från retro spelbutiken där jag tidigare handlat utan problem. Ser fram emot en efterlängtad konsol. tack för tipsen!

Ni som också beställt från spelbutiken retro kan gärna fortsätta meddela oss andra när ni fått hem konsolen

Välkommen!
Absolut, jag ska berätta i tråden när maskinen levereras.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Min PS5 är tyst tills jag använder en skiva då låter den rätt så mycket, har ni den verkligen knäpptyst med en skiva och när ni spelar?

Inaktiv
Skrivet av anon_38597:

Min PS5 är tyst tills jag använder en skiva då låter den rätt så mycket, har ni den verkligen knäpptyst med en skiva och när ni spelar?

Det låter lite när man installerar och knappt någonting när man sedan spelar, förut så varvade skivspelaren upp var 20:e minut oavsett vad man spelade men det är åtgärdat efter en patch.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Vilken tid lade ni beställningen igår? Jag har inte fått något mail om att maskinen har skickats. Inte fått någonting. Gjorde köpet som drog pengar direkt via banköverföring via Klarna och SwedBank på Retrospelbutikens hemsida igår vid kl: 17:00 nästintill.

______________
::::::: EDiT :::::::
Det står att RetroSpelButiken har PlayStation 5 igen:

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...
___________________
:::::::: EDiT- 2 :::::::::
Ringde de och allt gick bra och de skickar ut maskinen idag. Jippi Kay Yea.!
__________________
::::::::: EDiT-3 :::::::::
13:53. Slut i lager hos SpelButiken igen.

Grattis! Du har jagat PS5 ett bra tag eller hur?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Grattis! Du har jagat PS5 ett bra tag eller hur?

Thank you my good Freddie. Ja, det kan man verkligen säga. Denna tipstråd blev räddningen!

Tack för dina tips tidigare med SweClockers också!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av Patashnic:

Det låter lite när man installerar och knappt någonting när man sedan spelar, förut så varvade skivspelaren upp var 20:e minut oavsett vad man spelade men det är åtgärdat efter en patch.

Exakt (låter en hel del när den installerar dock), brukar också låta när man startar upp ett spel men sen är den tyst.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Exakt (låter en hel del när den installerar dock), brukar också låta när man startar upp ett spel men sen är den tyst.

Hur är det med värmen? Blir enheten varm under låt oss säga 1-2 timmars spelande.

Inaktiv
Skrivet av Elvaa12:

Hur är det med värmen? Blir enheten varm under låt oss säga 1-2 timmars spelande.

Det kan jag inte svara på. Har inte märkt något speciellt bara.

Avstängd
Skrivet av anon_38597:

Exakt (låter en hel del när den installerar dock), brukar också låta när man startar upp ett spel men sen är den tyst.

Jag kör bara digitala spel så min låter inte alls.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Thank you my good Freddie. Ja, det kan man verkligen säga. Denna tipstråd blev räddningen!

Tack för dina tips tidigare med SweClockers också!

np

Se till att skaffa Ratchet nu också. Jag är inne på andra varvet.

Avstängd
Skrivet av Shadee:

np

Se till att skaffa Ratchet nu också. Jag är inne på andra varvet.

Jag har inte hunnit ge mig in på det. Har blivit för mycket AC valhalla och nu senaste dagarna cyberpunk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Min PS5 är tyst tills jag använder en skiva då låter den rätt så mycket, har ni den verkligen knäpptyst med en skiva och när ni spelar?

Samma här, brummar som fan när den ska läsa från skiva.

Jag kan väl meddela att min enhet lider av Coil whine, tyvärr
Min PS4 Pro hade samma problem, skulle gissa att någon lagt en besvärjelse över mig.

Medlem
Skrivet av Shadee:

np

Se till att skaffa Ratchet nu också. Jag är inne på andra varvet.

Ratchet är riktigt skoj och ett solklart köp, ett sånt spel som både jag o grabben kommer varva flera gånger. Sen är det Spider-Man som står på tur att betas av.

Har inte heller märkt något oljud från min ps5.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Först skulle jag vilja tacka er som tipsar för oss andra om olika sidor som har x konsol.

Jag har äntligen fått min PS5 från Amazon, hämtade den igår (onsdagen) och har nu hunnit testa olika spel så kan svara på en del frågor.

Började först med att ladda ner GOW senaste patch så jag kunde köra i 4kcb med 60 fps. Kan konstatera att det låter när det kopierar data från skivan men inte på ps4 pro nivån! Inte ens i närheten, med ljudet på hörs det inte. När allt var nedladdad så vart det helt tyst, vilket jag fortfarande är sjukt imponerad av.

Körde sedan lite Astro, ps5 knäpptyst.

Final fantasy 7 ps5 versionen med performance mode och skivan i, knäpptyst.

Monster hunter world ps4 versionen , knäpptyst efter installation/kopiering.

I stortsätt allt är tyst och ja den bygger på en del värme som kmr ut därbak men det är inga konstigheter det!

Tack igen mina FZ vänner!

Medlem

Hejsan!

Tusen tack FZ för alla tips i tråden! Guld värt!

Blev till min förvåning utvald i Elgigantens senaste utlottning. Haft PS5 i ungefär en vecka nu och är extremt nöjd. Över förväntan. Kör just nu Ratchet and Clank, riktigt kul spel. Kan varmt rekommendas.

Ni som inte fått tag på en konsol, jag hoppas verkligen det blir er tur snart! Håller tummarna!

Medlem

Halloj.
Ny på forumet, hittade hit via en polare som tillslut lyckats få tag på ps5 med hjälp av den här tråden, så jag tänkte prova lyckan jag med. Måste ha ett när Madden22 släpps...
Är det nån speciell tid på dygnet när man bör va extra uppmärksam?

Medlem

Antar att någon redan tipsat om detta, men gör det ändå.

Om du kan vänta 2 veckor så har mediamarkt disk versionen + en handkontroll för 6789:-
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extra-dualsense-1333519.html

Medlem
Skrivet av Lokander:

Antar att någon redan tipsat om detta, men gör det ändå.

Om du kan vänta 2 veckor så har mediamarkt disk versionen + en handkontroll för 6789:-
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extra-dualsense-1333519.html

Hej, det står att det är slut online och jag kommer inte fram till betalningssätt exempelvis. Så jag kan inte ens göra beställningen, för hade mer än gärna väntat två veckor. Någon som haft liknande problem när de ska beställa från mediamarkts hemsida?

Medlem
Skrivet av ek-gamer:

Hej, det står att det är slut online och jag kommer inte fram till betalningssätt exempelvis. Så jag kan inte ens göra beställningen, för hade mer än gärna väntat två veckor. Någon som haft liknande problem när de ska beställa från mediamarkts hemsida?

Jag beställde den 23/6. Väntar tålmodigt (svårt!) fortfarande. Chattade med någon på Mediamarkt och den sa att allt såg bra ut med ordern och att jag kunde vänta min leverans 2v från beställningsdag. Så nu får vi se…

Någon som beställt från MM när de släppte den här lösningen med två veckors väntetid och har fått sin konsol än?

Medlem
Skrivet av ek-gamer:

Hej, det står att det är slut online och jag kommer inte fram till betalningssätt exempelvis. Så jag kan inte ens göra beställningen, för hade mer än gärna väntat två veckor. Någon som haft liknande problem när de ska beställa från mediamarkts hemsida?

Samma för mej

Medlem
Skrivet av TFEasterbunny:

Halloj.
Ny på forumet, hittade hit via en polare som tillslut lyckats få tag på ps5 med hjälp av den här tråden, så jag tänkte prova lyckan jag med. Måste ha ett när Madden22 släpps...
Är det nån speciell tid på dygnet när man bör va extra uppmärksam?

Runt kl10 på morgonen verkar vara den bästa tiden att hålla utkik, men även runt kl 12 och 14 brukar vara bra.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av fudgadeliq:

Jag beställde den 23/6. Väntar tålmodigt (svårt!) fortfarande. Chattade med någon på Mediamarkt och den sa att allt såg bra ut med ordern och att jag kunde vänta min leverans 2v från beställningsdag. Så nu får vi se…

Någon som beställt från MM när de släppte den här lösningen med två veckors väntetid och har fått sin konsol än?

Jag beställde min ps5:a disk version med extra handkontroll den 23:e juni. Hämtade ut paketet den 1:a juli så för mig tog det 8 dagar

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Och där slog Komplett om min order från beräknad leverans av PS5 Digital (bokad 2020-07-25) från 3:e juli till 31:a December…

Så plingade det till i mailen från Komplett som säger att ordern är på väg.

Jag som fick och köpte ett XboxSX eftersom det var så länge att vänta till 31:a december…

Medlem
Skrivet av Vyle:

Jag beställde min ps5:a disk version med extra handkontroll den 23:e juni. Hämtade ut paketet den 1:a juli så för mig tog det 8 dagar

Baaahhh! Nu blir jag ännu mer otålig…
Gött att du fått ditt. Då kan jag kanske räkna med någon leverans nästa vecka med lite tur.

Medlem

Orka inte vänta mer, disc edition (ratchet & clank bundle) från Tradera 7300:- Precis fått hem den, nu blir det gaming i helgen!

Medlem
Skrivet av Maggot:

Orka inte vänta mer, disc edition (ratchet & clank bundle) från Tradera 7300:- Precis fått hem den, nu blir det gaming i helgen!

Var ju ganska bra pris ändå

Skribent
Skrivet av TFEasterbunny:

Halloj.
Ny på forumet, hittade hit via en polare som tillslut lyckats få tag på ps5 med hjälp av den här tråden, så jag tänkte prova lyckan jag med. Måste ha ett när Madden22 släpps...
Är det nån speciell tid på dygnet när man bör va extra uppmärksam?

Välkommen! Det är helt ok att hänga kvar på siten även efter du fått tag i din PS5a

Skrivet av fudgadeliq:

Jag beställde den 23/6. Väntar tålmodigt (svårt!) fortfarande. Chattade med någon på Mediamarkt och den sa att allt såg bra ut med ordern och att jag kunde vänta min leverans 2v från beställningsdag. Så nu får vi se…

Någon som beställt från MM när de släppte den här lösningen med två veckors väntetid och har fått sin konsol än?

Jag gjorde det precis när dom släppte det den 23e och fick hem den idag

inK
Medlem
Skrivet av Lokander:

Antar att någon redan tipsat om detta, men gör det ändå.

Om du kan vänta 2 veckor så har mediamarkt disk versionen + en handkontroll för 6789:-
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extra-dualsense-1333519.html

Tack!
Kommer dock inte förbi steget med leveransadress. Kommer ej till betalning.


signatur

Every trophy counts...

Skriv svar