Starfield-premiär, svinsnygga Forza, Arkanes nya – vi summerar Xbox- och Bethesda-showen

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

Jag känner jag inte fick något förutom Forza som tar hänsyn till series X. Man kunde lika gärna sitta på en series s efter den här showen. Var inte mkt som osade series x med sina 12tflops tycker jag. Jo, nya a plauge tale såg coolt ut men det kommer juh till fler platformar.

Kommer bara till Xbox plattformarna som det ser ut nu. Tidsexklusivt kanske

Edit: Nu tweetade dem. De kommer till samtliga plattformar inklusive switch


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Köpt massa studios och ändå är det ett nytt Forza som visas upp mest.

När ska de visa upp nya spel?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Köpt massa studios och ändå är det ett nytt Forza som visas upp mest.

När ska de visa upp nya spel?

Köpen är väl relativt nya så de har väl inte hunnit mynna ut i några spel ännu. Så nästa E3 kanske vi får se det bära frukt först.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kommer bara till Xbox plattformarna som det ser ut nu. Tidsexklusivt kanske

Edit: Nu tweetade dem. De kommer till samtliga plattformar inklusive switch

Ja, det har mig veterligen aldrig varit tal om plattformsexklusivt på något sätt och nästa månad, Juli, tror jag det finns en god chans ps5 ägare kommer få ps5 versionen av det första a plague tale om läckan som hände tidigare idag stämmer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

A Plague Tale, komiskt?

Kan vara intressant, men än så länge har vi bara en halvdan cinematisk trailer

Medlem

Mycket som va tids exklusivt, trodde inte Xbox sysslade med sånt och inte nå gnäll från Xbox fans som vi vet hatar såna deal.

Showen i sig va inte mycket att hänga i julgran tyvärr. För mycket fps, co-op eller multiplayer för min smak.

Medlem

Bästa hittils, och många exklusiviteter. Nästan så man funderar på en xlåda nu, bra gjort xbox


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Såg inte feeden men hade hoppats på Minecraft med rtx till konsol.

Starfield kan mkt väl bli fantastiskt men en teaser visar som sagt inte speciellt mycket.

Jag tycker annars att Microsoft satt sig i en jäkla rävsax i gamepass. Som prenumerant kräver man mer eller mindre att alla spel skall släppas till konsolen annars finns det ingen anledning till att prenumerera.

Med alla spel som kommer med game pass så är det ju knappt lönt att köpa spel till Xbox. När skulle man ha tid att spela dom?

Medlem
Skrivet av Dengode:

De bjöd på en bra show med mycket spel. Som ps-lirare så vill jag att Microsoft ger mig ett incitament till att införskaffa mig en Xbox men de lyckades inte denna gången heller. Är du inte förtjust i fps-genren så finns det inte mycket att hämta. Teasern på starfield var intetsägande men ändå showens höjdpunkt tillsammans med plague tale och hades och de två sistnämnda kan jag lira på ps. Saknade Indiana jones, elder scrolls 6 och hellblade. Jag är öppen för att skaffa en Xbox men de har inte gett mig något skäl än samtidigt som playstation redan tryckt ut några exklusiva titlar med fler runt hörnet utan att Xbox släppt ett endaste än..

De försöker inte få dig att köpa en xbox, faktum är att de går med förlust för varje xbox konsol som de säljer. Microsofts mål är att få dig att prenumerera på game pass och inget annat.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Nu när jag kollat alla trailers i 4k i efterhand får nog showen 10/10 ändå! Bra jobbat, MS!

Medlem

Jag har sedan november 2019 prenumererat på game pass, och sedan november 2020 även varit en series x ägare med game pass ultimate. Efter alla år som jag följt E3 konferenser så är detta första gången som jag blir såhär hypad, detta eftersom de inte bara släpper massor utav nya spel, jag behöver inte betala 600-700kr per styck för att spela dom!! Detta är den största evolutionen i spelhistorien där jag för ynka 370kr/månad inkl konsol får tillgång till så många bra spel att jag aldrig mer har behovet att punga ut fullpriser längre.

För det spelar ingen roll hur många bra spel sony eller nintendo utannonserar, jag kommer aldrig kunna bli hypad på samma sätt eftersom jag inte får tillgång till dom såvida inte jag tömmer plånboken.

Äger själv en switch, men använder den otroligt sällan då jag inte kan förmå mig själv att betala för så dyra spel, fast jag suktar efter som :/


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Ingen mening att köpa en PS5 efter den showen. 🍻

Flakmonkey
Skrivet av Angelino:

Jag har sedan november 2019 prenumererat på game pass, och sedan november 2020 även varit en series x ägare med game pass ultimate. Efter alla år som jag följt E3 konferenser så är detta första gången som jag blir såhär hypad, detta eftersom de inte bara släpper massor utav nya spel, jag behöver inte betala 600-700kr per styck för att spela dom!! Detta är den största evolutionen i spelhistorien där jag för ynka 370kr/månad inkl konsol får tillgång till så många bra spel att jag aldrig mer har behovet att punga ut fullpriser längre.

För det spelar ingen roll hur många bra spel sony eller nintendo utannonserar, jag kommer aldrig kunna bli hypad på samma sätt eftersom jag inte får tillgång till dom såvida inte jag tömmer plånboken.

Äger själv en switch, men använder den otroligt sällan då jag inte kan förmå mig själv att betala för så dyra spel, fast jag suktar efter som :/

Lustigt, för mig är det exakt tvärtom. Jag bryr mig inte om vad spelen i sig kostar utan hur bra dem är. Varför ska jag nöja mig med ett sämre spel bara för att det är billigt när jag egentligen vill spela senaste Zelda. Givetvis finns det sedan en gräns för vad de kan kosta för att jag ska känna så, men i dagsläget är ett spel jag verkligen vill spela för 700 värt mer än 200 spel för 400 spänn när jag egentligen vill spela det för 700. Inga kompromisser när det kommer till spelen jag vill lira. Inser ju också att alla inte tänker så, men tycker ändå det är lite trist att fokus ligger mer på hur många och hur billiga spelen är än hur bra de faktiskt är.

Sen så skulle jag ju inte tacka nej till en tjänst likt gamepass på alla konsoler, eller en tjänst som innehöll alla spel, men det där sistnämnda är nog en bit bort och ska man ha prenumerationstjänster på flera konsoler (likt man behöver ha med netflix, hbo, etc) så kommer det nog bli dyrare än om man köper spelen för sig

Hursom, gällande showen så tyckte jag den var bra. Inte så många direkta nyheter och saknade ju gameplay från somliga spel men fokus på spel och det gillas. Personliga favoriten såhär på förhand är nog A Plague Tale: Requiem. Diggade verkligen första spelet och gillar den här typen av AA-titlar eller vad man ska kalla dem.

Tyckte det var en riktigt bra show och som Playstation-ägare som jag är så var det vissa saker som sved lite extra. Dock tyckte jag det var oerhört otydligt (säkerligen med vilja från Microsoft) om vad som var exlusivt och exklusivt under en viss tid (och vad innebär det?). Framförallt undrar jag vad som gäller för tex The Outer Worlds 2, A Plague Tale: Requiem, Stalker 2, Diablo 2: Resurrected? Någon vänlig och insatt stjärna som kan hjälpa mig få klarhet?

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Tyckte det var en riktigt bra show och som Playstation-ägare som jag är så var det vissa saker som sved lite extra. Dock tyckte jag det var oerhört otydligt (säkerligen med vilja från Microsoft) om vad som var exlusivt och exklusivt under en viss tid (och vad innebär det?). Framförallt undrar jag vad som gäller för tex The Outer Worlds 2, A Plague Tale: Requiem, Stalker 2, Diablo 2: Resurrected? Någon vänlig och insatt stjärna som kan hjälpa mig få klarhet?

Har för mig att på spelen där det dök upp "Console Launch Exklusive" = tidsexklusivt, och det var jävligt många som hade det. Blev faktiskt förvånad, då jag inte trodde att Xbox höll på med sånt så pass mkt, med tanke på all kritik Sony brukar få för det, "anti consumer" som de kallas...😉

ONT. Så gav jag showen en 3/5, men efter att ha sett Square Enix, som var bedrövlig (2/5 pga gameplay, annars 1/5), så hade jag sagt 4/5 istället.

* Gillade S.t.a.l.k.e.r 2, påminner mkt om Metro.
* Starfield ser någorlunda intressant ut, men svårt och säga utan gameplay.
*Flight Simulater ser underbart ut med den grafiken och den nörd jag är för simulatorer. (önskar att Euro/American truck kom till konsol, men lär väl aldrig hända...)
*A plague tale såg väldigt bra ut.
*Forza, inte så mkt för bilspel, men alla detaljer var grymma! Såg inbjudande ut.
*Atomic var lite märklig, men intressant ut med

Resten var lite meh. Avslutningen trodde jag skulle bli en riktig bomb, när Phil sa "en grej till" Men tyckte att de valde fel spel att avsluta med. Men annars en bra show med endast fokus på spel. 🙂

Ska vara intressant vad Sony kontrar med i sin egna show längre fram. Roligt att vara en gamer ☺

Medlem

Det var riktigt snygga spel som visades men måste nog säga att detta var Xbox's sömnigaste uppvisning någonsin, verkligen ett av de sämre uppvisningarna de gjort. Förmodligen inget fel på spelen osv. men tyckte hela showen var rätt tråkig.

Ser fram emot A Plague Tale: Requiem (antar det kommer på PC som första spelet). Men utöver det var det inget här som får mig att vilja skaffa en Xbox, klara mig bra utan en. I alla fall inom den närmsta tiden, allt jag behöver är nog en PC och Ps5 så kan jag ta del av allt som spelvärlden har att erbjuda inom "next-gen" spel.

Starfield kommer på PC så vem behöver Xbox.
Forza är inget för mig, såg riktigt snyggt ut men gameplay såg tråkigt ut.
S.T.A.L.K.E.R 2 är inget för mig heller då jag inte tycker ens att första spelet är bra, såg snyggt ut men not for me.
HALO är HALO, lär ju skaffa down the line så att säga men inget större hype för det. Och jag skaffar inte Xbox för ett spel så de har ju inte vunnit över mig ännu.

Sen var det en hel del annat också men de enda två spel som jag ser fram emot som dessutom kommer på PC är nog A Plague Tale 2 och Starfield.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Det var riktigt snygga spel som visades men måste nog säga att detta var Xbox's sömnigaste uppvisning någonsin, verkligen ett av de sämre uppvisningarna de gjort. Förmodligen inget fel på spelen osv. men tyckte hela showen var rätt tråkig.

Ser fram emot A Plague Tale: Requiem (antar det kommer på PC som första spelet). Men utöver det var det inget här som får mig att vilja skaffa en Xbox, klara mig bra utan en. I alla fall inom den närmsta tiden, allt jag behöver är nog en PC och Ps5 så kan jag ta del av allt som spelvärlden har att erbjuda inom "next-gen" spel.

Starfield kommer på PC så vem behöver Xbox.
Forza är inget för mig, såg riktigt snyggt ut men gameplay såg tråkigt ut.
S.T.A.L.K.E.R 2 är inget för mig heller då jag inte tycker ens att första spelet är bra, såg snyggt ut men not for me.
HALO är HALO, lär ju skaffa down the line så att säga men inget större hype för det. Och jag skaffar inte Xbox för ett spel så de har ju inte vunnit över mig ännu.

Sen var det en hel del annat också men de enda två spel som jag ser fram emot som dessutom kommer på PC är nog A Plague Tale 2 och Starfield.

Det är ingen som behöver en Xbox Series, när man lika väl kan spela det mesta på PC. Men jag tror du i framtiden kommer ha större "behov" av Xbox-appen på din PC. Vi får väl se hur länge MS tänker lansera deras spel även på Steam.

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är ingen som behöver en Xbox Series, när man lika väl kan spela det mesta på PC. Men jag tror du i framtiden kommer ha större "behov" av Xbox-appen på din PC. Vi får väl se hur länge MS tänker lansera deras spel även på Steam.

Xbox-appen, det missade jag totalt, när annonserade det detta? Så länge spelen är på PC så bryr jag mig inte så mycket om de är på steam, origin, uplay, epic, gog eller andra ställen. Steam är bra för community grejerna men jag klarar mig utan det också.

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är ingen som behöver en Xbox Series, när man lika väl kan spela det mesta på PC. Men jag tror du i framtiden kommer ha större "behov" av Xbox-appen på din PC. Vi får väl se hur länge MS tänker lansera deras spel även på Steam.

Jag skulle våga gå så långt som att säga att inget av spelen som visades igår gav något sken till varför man behöver en series x iaf. Series s räcker gott o väl om man vill ha en xbox konsol om man inte har en bra PC.
Har kommit ut en del analysis videos nu och det är rätt skamligt att ex HALO som är deras stor titel är såpass undermåligt som det är. Bedrövliga ljuseffekter, ghost weapons, värld som inte reagerar på saker som händer ex sand som yr när man går eller skjuter osv. Träd som inte ens gör en axelryckning trots granater exploderar precis intill (till skillnad från battlefield där typ allt verkar kunna gå i sönder i världen nästan)
Forza ser sjukt likt ut sin föregångare men med mindre smuts på bilarna när man kör mm mm.
Ingenting de visade igår osar 12tflops av kraft som de skrutit så om sedan series x lanseringen.
Sitter själv på en series x för jag var lite godtrogen o trodde verkligen att nu händer det men med facit i hand efter deras E3 presentation.. en series s duger mer än väl om det är den här nivån de tänkt lägga sig på.
Hade jag vetat bättre hade jag köpt en series s o lagt pengar på en extra handkontroll o lite smått o gott istället.

Men en sak som jag definitivt kommer o köpa från MS i höst, om det här inte är en trollning utan en riktigt produkt, är denna xbox series x kyl haha. Underbart!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kanske är jag som bara blivit gammal, men kändes som det var mer hype kring gamepass och cinematiska trailers (utöver battlefield givetvis). Jag är lite besviken faktiskt, men känns samtidigt som att det är vettiga spel på gång trots allt. Ändå helt okej då e3 kan vara en riktig clowfest. Sen tilltalar de flesta spelen inte mig heller så det påverkar mycket också givetvis.

Medlem
Xbox Series S
Skrivet av SunShine:

Jag känner jag inte fick något förutom Forza som tar hänsyn till series X. Man kunde lika gärna sitta på en series s efter den här showen. Var inte mkt som osade series x med sina 12tflops tycker jag. Jo, nya a plauge tale såg coolt ut men det kommer juh till fler platformar.

Tror de flesta nöjer sig med ett Xbox Series S om de redan har ett playstation 5. Varför punga ut det dubbla när grafiken är kardemumma på S modellen redan. Även Ps5an har dubbla prestandan men tyvärr ser jag knappt någon skillnad mellan spelen på konsolerna. Pytte lite krispigare bild på 5an men inte mer än så. Båda körs ju i 60fps fast den ena i 4K och andra 2k. Så ingen större skillnad. Min tv är det heller inget fel på då den kosta mig 60lax Lg Oled G8 modellen från 2019. Ett av Flaggskeppen och den har allt i bling bling som behövs de närmsta åren. VRR och aktiv HD 100. Forza Horizon har sett skit bra ut sen 3an kom. Därför e inget bil spel så WOW längre. Ser ingen större skillnad vilket blir så de närmsta 5åren. kanske nästa generation får vi lite bättre bild

Medlem
Ambassadör
Xbox
Skrivet av SystemIDentifier:

Tyckte det var en riktigt bra show och som Playstation-ägare som jag är så var det vissa saker som sved lite extra. Dock tyckte jag det var oerhört otydligt (säkerligen med vilja från Microsoft) om vad som var exlusivt och exklusivt under en viss tid (och vad innebär det?). Framförallt undrar jag vad som gäller för tex The Outer Worlds 2, A Plague Tale: Requiem, Stalker 2, Diablo 2: Resurrected? Någon vänlig och insatt stjärna som kan hjälpa mig få klarhet?

The Outer Worlds 2 - Full exklusivitet
A Plague Tale Requiem - Ingen exklusivitet, men Game Pass Dag 1
S.T.A.L.K.E.R 2 - 3 månaders konsolexklusivitet, Game Pass dag 1
Diablo 2: Resurrected - Ingen exklusivitet


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Lustigt, för mig är det exakt tvärtom. Jag bryr mig inte om vad spelen i sig kostar utan hur bra dem är. Varför ska jag nöja mig med ett sämre spel bara för att det är billigt när jag egentligen vill spela senaste Zelda. Givetvis finns det sedan en gräns för vad de kan kosta för att jag ska känna så, men i dagsläget är ett spel jag verkligen vill spela för 700 värt mer än 200 spel för 400 spänn när jag egentligen vill spela det för 700. Inga kompromisser när det kommer till spelen jag vill lira. Inser ju också att alla inte tänker så, men tycker ändå det är lite trist att fokus ligger mer på hur många och hur billiga spelen är än hur bra de faktiskt är.

Jag förstår din poäng, men det där är ju en högst subjektiv åsikt. Jag tycker att det finns en hel del godbitar på GP (och som ständigt fylls på...), så vem av oss har egentligen rätt?

Jag kanske hellre spelar Ori än Zelda, bara för att ta ett konkret exempel.

Antar att du förstår detta också, men ville bara ha det sagt i alla fall. No hard feelings.

Flakmonkey
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag förstår din poäng, men det där är ju en högst subjektiv åsikt. Jag tycker att det finns en hel del godbitar på GP (och som ständigt fylls på...), så vem av oss har egentligen rätt?

Jag kanske hellre spelar Ori än Zelda, bara för att ta ett konkret exempel.

Antar att du förstår detta också, men ville bara ha det sagt i alla fall. No hard feelings.

Självklart är det så, många av de spelen jag vill lira framöver kommer att släppas på Gamepass och då kommer jag såklart att lira dem där. Men jag tror man lurar sig själv om man tror att alla spel jag verkligen vill spela kommer släppas på Gamepass lika mycket som man lurar sig själv om man tror att alla spelen jag vill spela släpps till Playstation eller Switch. Eller ja då skulle iaf jag lura mig själv för jag har alltid valt att inte begränsa mig till en plattform. Jag vill inte välja ett spel baserat på om det är billigt eller om det släpps på "rätt" maskin. För mig är rätt maskin den som ger mig den bästa upplevelsen för det spelet jag verkligen vill spela, inte den maskin som jag valt att satsa på, eller som har en VD jag gillar, som ser snygg ut på TV-bänken eller som har en lång historia.

Sen är jag som sagt kanske i en minoritet av att både kunna strunta i det. Jag hade säkerligen inte sagt samma sagt för 20 år sedan tex, men jag stör mig rejält på vad som jag nästan tycker är en fokus på kvantitet, att man ska kunna spela så många spel som möjligt för så billig penning som möjligt, istället för så bra spel som möjligt. Prio 1 är att ett spel kommer till Gamepass dag 1 snarare än att det är bra. Är lite rädd för att bara för att det "nästan är gratis" så kan man dra ner på kraven istället för att höja dem. Missförstå mig dock rätt, jag tvivlar inte på att det MS Studios kommer göra fantastiska spel och jag kommer garanterat njuta av flera av dem, men kan vi inte fokusera på det som gör dem fantastiska snarare än det som gör dem billiga?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nosnos:

...
Sen är jag som sagt kanske i en minoritet av att både kunna strunta i det. Jag hade säkerligen inte sagt samma sagt för 20 år sedan tex, men jag stör mig rejält på vad som jag nästan tycker är en fokus på kvantitet, att man ska kunna spela så många spel som möjligt för så billig penning som möjligt, istället för så bra spel som möjligt. Prio 1 är att ett spel kommer till Gamepass dag 1 snarare än att det är bra. Är lite rädd för att bara för att det "nästan är gratis" så kan man dra ner på kraven istället för att höja dem. Missförstå mig dock rätt, jag tvivlar inte på att det MS Studios kommer göra fantastiska spel och jag kommer garanterat njuta av flera av dem, men kan vi inte fokusera på det som gör dem fantastiska snarare än det som gör dem billiga?

Den här idén om att spel skulle göras sämre för att de kommer på Xbox Game Pass är så himla märklig. Det skulle aktivt motverka själva dragningskraften för tjänsten. Så fungerar det inte.


signatur

Jump in.

Medlem

Det dryga är ju alla 2022… vi behöver nextgen-titlar, nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av whoo:

Det dryga är ju alla 2022… vi behöver nextgen-titlar, nu.

Behöver och behöver. Forza Horizon 5 och Horizon Forbidden West visar väl på att det inte spelar så jäkla stor roll trots allt.

Xbox drar dessutom in i next-gen i högt tempo. Halo Infinite, Forza Horizon 5 och troligen As Dusk Fall ser ut att vara de sista cross-gen-spelen från Xbox.


signatur

Jump in.

Medlem

Showen var verkligen en show. Wow säger jag bara. Starfield var snyggt. Men det jag tyckte stal hela showen var Halo Infinite. Jäklar vad snyggt "gameplay". Ingen kampanj men jäklar vilken värld och uppgradering av grafiken. Och den där multiplayer. Hejdå Warzone. Hej hej Halo Infinite.

Medlem

Ser att folk har sjukt låga förväntningar på Xbox när man tycker att detta var en 10/10. Bättre kan ni!


signatur

Specs: PS5

123
Skriv svar