Ett av de första bekräftade VR-spelen till PS5 är redan hyllat på pc

Robot
Ett av de första bekräftade VR-spelen till PS5 är redan hyllat på pc

Nästan alla älskar Pavlov på Steam.

#pavlov, #playstation-5, #playstation-vr


Det var tidigt att göra sådana uttalanden. Undrar om Sony vänder sig mot dem efter detta. Det är ett sätt att billigt få plats i media att utlova sig som första spelet till en plattform, något som Sony kanske hade tänkt reservera för något större titel. Jag hade varit lite irriterad om jag var Sony.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Det var tidigt att göra sådana uttalanden. Undrar om Sony vänder sig mot dem efter detta. Det är ett sätt att billigt få plats i media att utlova sig som första spelet till en plattform, något som Sony kanske hade tänkt reservera för något större titel. Jag hade varit lite irriterad om jag var Sony.

Det finns väl massor av spel som har annonserats för kommande generations hårdvara?
Det är väl upp till utgivararen(antar jag) när ett spel annonseras, inte konsoltillverkaren.

Det hade förstås varit skillnad ifall de hade gått ut med detaljer om PSVR2, men nu säger de bara att de tänkt släppa sitt spel på kommande hårdvara och inte nuvarande, då nuvarande inte lever upp till den standarden de vill uppnå.

Jag tycker dock att det är konstigt av Sony att visa handkontrollerna minst ett år innan PSVR2 släpps, men de kanske är rädda att de ska läcka nu när de skickar ut devkit, eller att de vill att de som inte fått devkit än ska veta vad som de kan förvänta sig.
Pavlov kanske utannonseras nu på grund av att detta blev klart också.

Ser sjukt fram emot PSVR2, bli bokning direkt när det är möjligt.
Hoppas verkligen att den blir bakåtkompatibel med nuvarande spel.

Jag tycker det är bra att de utannonserade Pavlov, då vet vi att det står fler utvecklare bakom PSVR2 och förhoppningsvis så hoppar till exempel Valve på tåget nu när det kommer finnas prestanda och kontroller som passar för Alyx.

Att få gratisreklam som du påstår är ju lite konstigt också, det är ju väldigt lång tid tills de kommer sälja produkten.
Tror inte hypen håller så länge, mer hype för PSVR2 då istället eftersom vi vet att det i alla fall kommer ett bra spel dit.

Medlem

Förtydligar att det är Pavlov Shack som ska komma till PSVR 2.
Det kommer vara cross-play mellan PSVR 2 och Quest.

Original Pavlov till PC kommer fortsätta vara en egen version.
Den versionen kör endå mest user created content som custom Maps och custom games som skulle fylla minnet på Quest och Playstation direkt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir mer o mer sugen på VR (snacka om att Alyx är ett viktigt spel), dock till PC. Inte sett Pavlov innan. Måste ju dock vara svårt att marknadsföra VR spel genom att behöva göra trailers som den ovan. På en vanlig 2d skärm är den konstanta rörelsen av huvudet och skakningarna så jobbiga att kolla på.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Förtydligar att det är Pavlov Shack som ska komma till PSVR 2.
Det kommer vara cross-play mellan PSVR 2 och Quest.

Original Pavlov till PC kommer fortsätta vara en egen version.
Den versionen kör endå mest user created content som custom Maps och custom games som skulle fylla minnet på Quest och Playstation direkt

Custom och moddar är ju en klar svaghet hos konsoler i allmänhet och speciellt för PSVR/PSVR2.

Men utrymmet på PSVR2 är väl inget problem, konsolen har ju 667GB, räcker inte det?

Får hoppas att de promotar och arbetar hårt med Dreams till PSVR2, så att man i alla fall får en bra källa för user created content.

Spelar du Pavlov och tycker du i så fall att Shack räcker?
Är de det som ingår i Shack som oftast spelas eller är det costum/mod material?
Har du spelat Firewall: Zero Hour och kommer dessa vara direkta konkurrenter som tävlar om bäst CS för VR framöver typ?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Custom och moddar är ju en klar svaghet hos konsoler i allmänhet och speciellt för PSVR/PSVR2.

Men utrymmet på PSVR2 är väl inget problem, konsolen har ju 667GB, räcker inte det?

Får hoppas att de promotar och arbetar hårt med Dreams till PSVR2, så att man i alla fall får en bra källa för user created content.

Spelar du Pavlov och tycker du i så fall att Shack räcker?
Är de det som ingår i Shack som oftast spelas eller är det costum/mod material?
Har du spelat Firewall: Zero Hour och kommer dessa vara direkta konkurrenter som tävlar om bäst CS för VR framöver typ?

Ja utrymmet är nog inget problem, det känns bara som att just PC versionen av Pavlov är så djupt rotad och beroende av Steam. Jag tycker alltid när man hoppar inte på en server i Pavlov så är det nått som laddas hem så har dålig koll på vad som är "officiellt och custom" ibland förutom det mest uppenbara

Jag har bara testat Pavlov Shack när det släpptes på SideQuest och av det lilla jag spelat där så känns det det stort sett som samma spel förutom grafiken då och som sagt mindre content. Men det planeras mer till Pavlov Shack.

Jag har inte spelat Firewall, men kanske som du säger dom tävla om vilken som blir framtidens VR-CS


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska bli spännande!
Tycker firewall zero hour på psvr är skoj

1
Skriv svar