PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Uppdatering komplett:

Digital ed. beställd 16/6, har nu skickats idag.

Hur fungera det att förbeställa DigiEdi innan det va känt? Förbokade du en standard edition och fick byta senare?
(edit: fel av mig)

Medlem
Skrivet av GreatS:

Hur fungera det att förbeställa DigiEdi innan det va känt? Förbokade du en standard edition och fick byta senare?

DE avtäcktes 11/6

Medlem

Beställde 29/10 från Dustin, antar att jag har ett bra tag kvar till leverans. Är det någon som beställt därifrån som nyligen fått sitt levererat eller har någon aning om deras leveranssituation ser ut?

Medlem
Skrivet av Willemalm:

Beställde 29/10 från Dustin, antar att jag har ett bra tag kvar till leverans. Är det någon som beställt därifrån som nyligen fått sitt levererat eller har någon aning om deras leveranssituation ser ut?

Har också beställd min från Dustin. Har inte hört nånting alls.


signatur

🐖💨💩

Någon som fått positivt besked från MM idag?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nu har Elgiganten fått Xbox Series X i stora lass, finns på runt 38varuhus, YES !!
Nu blir det stå o vänta utanför precis när de öppnar

Japp, min frus brorsa fick tag i XBSX på elgiganten i lördags, så dessa verkar ju finnas att få tag på.
Dock blev det inget spelande för honom eftersom han ville testa hur BF V var att spela på XBSX. Men av nån anledning tyckte Microsoft att han inte ägde spelet trots att han har det på Xbone. Gick inte att köpa det heller...... blev fel då med.

Medlem

SE ersättning skickades från Webhallen idag 😁

Medlem
Skrivet av Tronic:

Har också beställd min från Dustin. Har inte hört nånting alls.

Jag beställde min den 13/10 från Dustinhome och jag har inte fått någon information överhuvudtaget. När man hör att andra som har beställt från MM eller Inet börjar få sina som beställde runt samma datum så börjar man undra hur Dustinhome sköter detta.
Det minsta man kunde begära är någon form av transparens mot deras kunder så att man har lite mer info om situationen ser ut. Det är väl det minst man skulle kunna begära kan man tycka.

Medlem
Skrivet av Mr-AJ88:

Jag beställde min den 13/10 från Dustinhome och jag har inte fått någon information överhuvudtaget. När man hör att andra som har beställt från MM eller Inet börjar få sina som beställde runt samma datum så börjar man undra hur Dustinhome sköter detta.
Det minsta man kunde begära är någon form av transparens mot deras kunder så att man har lite mer info om situationen ser ut. Det är väl det minst man skulle kunna begära kan man tycka.

Jag beställde från Komplett i Juni, har inte hört ett skit. Så om du beställde i Oktober så skulle jag inte förväntat mig så mycket.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Någon som har koll på hur långt i kön webhallen kommit?
Bokade SE 19/5 och inte hört ett smack än.... Försökte kontakta deras kundtjänst men fick inget matnyttigt svar.

Medlem
Skrivet av veven:

Någon som har koll på hur långt i kön webhallen kommit?
Bokade SE 19/5 och inte hört ett smack än.... Försökte kontakta deras kundtjänst men fick inget matnyttigt svar.

Nästa omgång skulle komma runt 20 april sa kundtjänst till mig i förra veckan.

Jag bokade 16/4 och fick mitt playstation skickat för 2 veckor sedan (som försvann)

Du borde ju ligga nära

Medlem
Skrivet av Force:

Jag beställde från Komplett i Juni, har inte hört ett skit. Så om du beställde i Oktober så skulle jag inte förväntat mig så mycket.

Får se i maj då. Men det känns som de hellre säljer konsoller på blocket och tradera just nu.

Medlem

Känns som priserna börjar sjunka lite hos scalpers? Håller ett öga för skojs skull och idag såg jag några för 7k. Inte sett så "LÅGT" hitills . Kan det va så att folk inte köper av dom?

Medlem
Skrivet av Force:

Jag beställde från Komplett i Juni, har inte hört ett skit. Så om du beställde i Oktober så skulle jag inte förväntat mig så mycket.

Ja, det låter ju inte lovande direkt :(. Man hade lite förhoppningar då det var en på Sweclockers forum så fick sin levererad från Dustinhome i början av Januari, som hade beställt i mitten av September, men sen dess har det varit helt knäpptyst. Så just nu så känns det som att man ska vara nöjd om man får den innan semestern.

Medlem

Hej, nån mer som har beställt ps5 ifrån ginza? Jag beställde i slutet på oktober och deras support säger att dom bara har fått 10 konsoler sen i november.

Medlem
Skrivet av Firegame:

Hej, nån mer som har beställt ps5 ifrån ginza? Jag beställde i slutet på oktober och deras support säger att dom bara har fått 10 konsoler sen i november.

Ok, har beställning på en digital edition hos ginza, är näst på tur, så hoppas de får in snart 😁

Medlem
Skrivet av Firegame:

Hej, nån mer som har beställt ps5 ifrån ginza? Jag beställde i slutet på oktober och deras support säger att dom bara har fått 10 konsoler sen i november.

Jag beställde en digital edition hos ginza den 5/12. Den 27/1 hade jag köplats 277.

Medlem

Jag har beställt disc versionen och jag har köplats 30 men jag börjar bli desperat på att få min konsol. Det blir svårare och svårare att inte köpa från en scalper på tradera

Medlem

Någon som fått en konsol ifrån komplett eller hört någonting? Får bara olika svar från deras support..

Medlem
Skrivet av Firegame:

Hej, nån mer som har beställt ps5 ifrån ginza? Jag beställde i slutet på oktober och deras support säger att dom bara har fått 10 konsoler sen i november.

Jag beställde ps5 SE den 2 okt från Ginza och fick nyss mail om att konsolen har skickats😀

Medlem

Och där reggade ginza min DE för att skickas 😁😁😁

Medlem
Skrivet av Kling66:

Efter att ha fått nitlott på samtliga tidigare försök var det faktiskt min tur att få köpa ett Standard Edition idag!
Nu får vi se om det kommer imorgon. Hur lång tid tog det vid det senaste tillfället med expressleverans?

Bara lite info för eventuella framtida tävlingar:
Idag fick jag mitt PS5, så om ni vinner nästa gång och väljer expressleverans så får man ändå vara beredd på att vänta de dagar som anges vid tävlingen.

Medlem
Dustin home

Hej, vi har för närvarande fått in 2 st leveranser av ps5 och ligger fortfarande kvar med dem som beställde så tidigt som 17 september. Vi går dessvärre ej ut med hur många vi levererar.

Vänliga hälsningar

Mathias Bejlind

Dustin Home

Medlem
Skrivet av JohnH:

Jag beställde ps5 SE den 2 okt från Ginza och fick nyss mail om att konsolen har skickats😀

Då kan min konsol inte vara långt borta

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Jag beställde en digital edition hos ginza den 5/12. Den 27/1 hade jag köplats 277.

Hur ser du köplats på Ginza?

Medlem
Skrivet av abshari:

Hur ser du köplats på Ginza?

Mailar och frågar om köplatts på ordern. 😁

Medlem
Skrivet av Swempet:

Och där reggade ginza min DE för att skickas 😁😁😁

Ändå!

När la du beställningen?

Medlem

Fortsatt bitter att jag valde att boka min PS5 hos Inet. Inte hört ett knyst, bokade 16/6. Hörde med deras kundtjänst och dom kunde inte säga någonting om min köplats. Aja bara att bita ihop och hoppas att man får en till sommaren åtminstone. Kanske går snabbare att boka en ny hos nån leverantör som faktiskt verkar få in några enheter

Medlem
Skrivet av pappakenoo:

Fortsatt bitter att jag valde att boka min PS5 hos Inet. Inte hört ett knyst, bokade 16/6. Hörde med deras kundtjänst och dom kunde inte säga någonting om min köplats. Aja bara att bita ihop och hoppas att man får en till sommaren åtminstone. Kanske går snabbare att boka en ny hos nån leverantör som faktiskt verkar få in några enheter

Är inte Inet de som lyckats skeppa ut flest enheter?

Medlem

Tävling om en ps5 se på elgigantengaming instagram nu..

Bara en enhet dock..

Skriv svar