PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Blev också utan 😅

Medlem

Nitlott 😑 Bara o hoppas min beställda SE från MM dyker upp nån gång... (bes 08/10). Grattis till de utvalda denna omgång!


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Skribent

Jag ska raffla nästa gång och om jag vinner ska jag raffla den till FZ-folk. (Dvs, jag har redan en PS5.) #takecareofthepeeps


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Ännu en nitlott. Hade hellre sett att dom öppnade upp för bokningar än något lottosystem.
Hade det inte varit för God of war och Horizon hade jag gett mina pengar till MS istället vid det hör laget. Riktigt dålig lansering av Sony.

Medlem

Väntar på svar fortfarande. Men förväntar mig nitlott

Medlem

Sällar mig till skaran olycksbröder.
Grattis till er med turen på er sida, safe gaming.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Men vänta några dagar så finns många av dom på blocket och tradera

Vägrar köpa från scalpers, men hade lätt betalt scalperpris direkt till Sony.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Men vänta några dagar så finns många av dom på blocket och tradera

Jag blev tvungen att kolla, det kommer in nya annonser varje dag.
Kul att se att annonser på Blocket från början av december fortfarande är kvar.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Crank:

Vägrar köpa från scalpers, men hade lätt betalt scalperpris direkt till Sony.

Håller med. Principsak.

Tar för givet att nästan hälten av dom som fick en på elgig säljer dom vidare.

Medlem

Jag förstår inte hur elgiganten kan lotta iväg en stor batch denna veckan samtidigt som det är knäpptyst från MM? De borde väl fått in en batch dem också? Men icke, total tystnad!

Jac
Medlem

Om man kunde få det där mailet någon gång?
Tröttsamt att vänta besked, oavsett positivt eller negativt.

Medlem
Skrivet av Jac:

Om man kunde få det där mailet någon gång?
Tröttsamt att vänta besked, oavsett positivt eller negativt.

Mitt mail låg under "Kampanjer" i Gmail. Fick det vid 16:05 men hade nog missat det om jag inte letat igenom de olika mapparna.

Medlem

Jag har inte sett något om Xbox utlottning, kör de sånt också?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag har inte sett något om Xbox utlottning, kör de sånt också?

Nej det är inte riktigt samma rusning efter dem.
Dem finns i lager på 17 ElGiganten varuhus, bara gå in och kolla om det finns ett i närheten 😊👍
Dem tar inga bokningar på dem, troligen för att förhindra scalpers.

Var i lager i 32 varuhus förra helgen då jag åkte iväg och köpte ett ex, då var det 2 kvar på hyllan i Valbo 😊

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej det är inte riktigt samma rusning efter dem.
Dem finns i lager på 17 ElGiganten varuhus, bara gå in och kolla om det finns ett i närheten 😊👍
Dem tar inga bokningar på dem, troligen för att förhindra scalpers.

Var i lager i 32 varuhus förra helgen då jag åkte iväg och köpte ett ex, då var det 2 kvar på hyllan i Valbo 😊

Ok, bara undrade för även de 17butiker som står i deras lista av butiker är det bara :"Boka & Hämta i butik är inte möjligt på denna produkt.". Bor inte på någon av de ställen som är listade:(

Medlem

Jag blev utvald men kan inte lägga konsolen i kundvagnen... Det står i mejlet att vi som är utvalda har till klockan 21.00 på oss att köpa produkten, efter det är chansen förbrukad. Elgiganten leker med mina känslor..

Medlem
Skrivet av gingererik:

Jag blev utvald men kan inte lägga konsolen i kundvagnen... Det står i mejlet att vi som är utvalda har till klockan 21.00 på oss att köpa produkten, efter det är chansen förbrukad. Elgiganten leker med mina känslor..

Detta hände mig också! Jag hade dock först skrivit en annan adress än den jag reggat för lotten (för att det var enklare att leverera dit dagtid). Jag väntade 10 minuter, laddade om sidan, och sedan funkade det! Var dock noga med att det är samma detaljer som på lotten!

Medlem

Fortfarande inget mail från dem. Men utlottning sker fortfarande enligt deras hemsida.

Jac
Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Fortfarande inget mail från dem. Men utlottning sker fortfarande enligt deras hemsida.

Nej, nej... Den hemsidan uppdateras inte längre. Det är över för denna gången.
Uteblivna mail beror på att deras system inte håller måttet, gissar jag.
Dåligt att inte informera om det.

Medlem
Skrivet av gingererik:

Jag blev utvald men kan inte lägga konsolen i kundvagnen... Det står i mejlet att vi som är utvalda har till klockan 21.00 på oss att köpa produkten, efter det är chansen förbrukad. Elgiganten leker med mina känslor..

PMa koden så den inte försvinner så kan jag försöka så får iaf en av oss den

Medlem
Skrivet av Donhoz:

PMa koden så den inte försvinner så kan jag försöka så får iaf en av oss den

Attans du var 19 minuter för sen, koden gäller inte efter 21 😅

Medlem
Skrivet av Gangleri:

Detta hände mig också! Jag hade dock först skrivit en annan adress än den jag reggat för lotten (för att det var enklare att leverera dit dagtid). Jag väntade 10 minuter, laddade om sidan, och sedan funkade det! Var dock noga med att det är samma detaljer som på lotten!

Tack, det fungerade efter jag laddade om sidan några hundra gånger. Inte Elgigantens bästa dag verkar det som. Grattis till köpet!

Medlem

Hej!

Du blev tyvärr inte utvald denna gång! Så fort vi får besked om fler leveranser av Playstation 5, så kommer vi att hålla en utlottning igen. Vid varje tillfälle så behöver du registrera dig på nytt.

----

Ingen som ångrar att dom köpte en och vill sälja av den

Medlem
Jag vann

Jag va en av de lyckliga som kammade hem en PS5a den här gången. Jag skrev dock in en annan adress en den på lotten. Blir det problem tror ni? Jag fick en orderbekräftelse och köpt den. Hoppad verkligen inte det blir strul..

Medlem

Det borde göras en film av den här PS5-lanseringen...
Jackie Chan och Jet Li slåss i fabriken om vilken fläkt som ska användas.
Jet Li gillar coil-whine.
Jackie Chan - håller inte med.
Exportören Stephen Chow tänker - skit samma, "skeppa ut nu!!"
Brist på contrainrar, covid69, o allt vad det heter. Skiter vi i, säger Bruce Lee.
På vägen, i frakten från Kina till Europa, försöker pirater stjäla godset. Kurt Russel och Harrison Ford räddar lasten.
Flygplanet med en miljon PS5 kraschlandar i Tyskland. "Hur fan hamnade vi här" säger Ben Affleck.
Morgan Freeman och Ben Affleck förhandlar, och kommer fram till att 0,1% är en bra tilldelning för Sveriges befolkning.
Stellan Skarsgård och Peter Stormare, båda anställda av Sverige rikes mest hemliga TV-spels avdelning inom Säpo, säger, OK, får väl duga.
Ingen av dom är egentligen gamers, så deras "OK" upprör Sveriges befolkning, och uppror uppstår.
Hundratusentals svenska gamers köar utanför Webhallen och ett inbördeskrig har aldrig varit närmare. Leif GW Person säger "Mjaaae.."
...vet inte riktigt hur det här ska sluta, men Mikael Persbrandt kan väl få va med på ett hörn? ...

Medlem

Ni andra som också hade tur denna gång i utlottningen och valde expressleverans. Ser det ut som ni får den idag?

Medlem
Skrivet av Zmaous:

Ni andra som också hade tur denna gång i utlottningen och valde expressleverans. Ser det ut som ni får den idag?

Valde express leverans också när jag lagt beställning igår, inget mail efter det med leverans bekräftelse, sedan har jag aldrig gjort köp med klarna över 2000kr fast har använd klarna i några år nu, fick ett mail nyss om kreditupplysing som är gjort av klarna.

Medlem

Blev ingen, noll stress testar igen


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av ohGr:

Det borde göras en film av den här PS5-lanseringen...
Jackie Chan och Jet Li slåss i fabriken om vilken fläkt som ska användas.
Jet Li gillar coil-whine.
Jackie Chan - håller inte med.
Exportören Stephen Chow tänker - skit samma, "skeppa ut nu!!"
Brist på contrainrar, covid69, o allt vad det heter. Skiter vi i, säger Bruce Lee.
På vägen, i frakten från Kina till Europa, försöker pirater stjäla godset. Kurt Russel och Harrison Ford räddar lasten.
Flygplanet med en miljon PS5 kraschlandar i Tyskland. "Hur fan hamnade vi här" säger Ben Affleck.
Morgan Freeman och Ben Affleck förhandlar, och kommer fram till att 0,1% är en bra tilldelning för Sveriges befolkning.
Stellan Skarsgård och Peter Stormare, båda anställda av Sverige rikes mest hemliga TV-spels avdelning inom Säpo, säger, OK, får väl duga.
Ingen av dom är egentligen gamers, så deras "OK" upprör Sveriges befolkning, och uppror uppstår.
Hundratusentals svenska gamers köar utanför Webhallen och ett inbördeskrig har aldrig varit närmare. Leif GW Person säger "Mjaaae.."
...vet inte riktigt hur det här ska sluta, men Mikael Persbrandt kan väl få va med på ett hörn? ...

Persbrandt kan sitta i något hörn och snorta damm från kylflänsen samt rabbla rappakalja.


signatur

Constants and variables

Skriv svar