Visa upp din V från Cyberpunk 2077!

Medlem
Säg ost!

Första V'n. en nomad, från utanför stan. Som aldrig har slentrian. Lite besviken på kalsongerna i photomode. Men inte haft tråkigt med varken honom eller Greve. Silferhandt de senaste dagarna, så kan inte klaga.

Någon mer som råkat gå omkring naken i grannskapet kring lägenheten? Tror jag klivit utanför dörren två gången utan att inse att snubben är totalt näck efter att jag sovit.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Hymer:

Inget negativt utan bara en allmän frågeställning som jag undrar över:

Om man är kille irl varför gör man en tjejkaraktär? Tycker ofta man ser fenomenet kille gör tjej karaktär men inte lika ofta att tjej gör en manlig karaktär.

Som sagt inget illa menat jag vill bara förstå vad tanken är.

Mindre hitbox!
Lär iofs vara precis samma, men den lär inte vara större.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tjejer är trevligare.

alltså.. alla har ju egna anledningar.. en del vill utforska andra livsperspektiv, några vill utforska sin egen identitet på sätt som känns farliga IRL, andra har inte så stora hang-ups med kön alls, och det är precis lika konstigt för någon som inte är Nomad att spela en Nomad liksom.. Jag har sett den frågan i fantasyspel också och vill ställa motfrågan, varför spelar en mänsklig spelare en alvkaraktär?

Det är inte sååå jätteovanligt att tjejer väljer manliga karaktärer som du verkar tro, men jag själv har under många år tröttnat på att så många spel tvingade mig att spela kille.. det har iofs blivit bättre på senare år.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hymer:

Inget negativt utan bara en allmän frågeställning som jag undrar över:

Om man är kille irl varför gör man en tjejkaraktär? Tycker ofta man ser fenomenet kille gör tjej karaktär men inte lika ofta att tjej gör en manlig karaktär.

Som sagt inget illa menat jag vill bara förstå vad tanken är.

Tycker helt klart att det är trevligare att titta på, gör nästan alltid kvinnliga karaktärer om jag kan.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Purris:

alltså.. alla har ju egna anledningar.. en del vill utforska andra livsperspektiv, några vill utforska sin egen identitet på sätt som känns farliga IRL, andra har inte så stora hang-ups med kön alls, och det är precis lika konstigt för någon som inte är Nomad att spela en Nomad liksom.. Jag har sett den frågan i fantasyspel också och vill ställa motfrågan, varför spelar en mänsklig spelare en alvkaraktär?

Det är inte sååå jätteovanligt att tjejer väljer manliga karaktärer som du verkar tro, men jag själv har under många år tröttnat på att så många spel tvingade mig att spela kille.. det har iofs blivit bättre på senare år.

Citerade du rätt person nu?


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för alla svar. Kul att få lite andra vinklar. 👍


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Här är min V!

Han har idag slitit hårt med att rensa staden på ligister för att tjäna pengar till ny bil och sedan kört staden runt till alla klädaffärer och bränt de sista pengarna på en göttig outfit. Ni ser ju själva hur nöjd han är ^^

Medlem
Skrivet av Hymer:

Inget negativt utan bara en allmän frågeställning som jag undrar över:

Om man är kille irl varför gör man en tjejkaraktär? Tycker ofta man ser fenomenet kille gör tjej karaktär men inte lika ofta att tjej gör en manlig karaktär.

Som sagt inget illa menat jag vill bara förstå vad tanken är.

För min del så blir den där frågan ungefär som att säga "Om man är tjock irl, varför gör man då en smal karaktär?" eller "Om man har långt hår irl, varför gör man då en karaktär med kort hår?" eller "Om man är svart irl, varför gör man då en karaktär som är vit?". Man/kvinna är bara ytterligare ett av alla attribut man kan ha. Och medan jag är man, och har typiska manliga karaktärsdrag, så är inte min manlighet någonting som jag identifierar mig med mer än vad jag identifierar mig med min hudfärg eller min längd på håret.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Hur gör ni alla när ni kan ser era karaktärer i 3dje person? Tänker på dom som tagit bilder. Spelar på konsol. Men det kanske inte går att se utanför fps på konsol?

Spegeln i lägenheten, fotoläget och Inventory-menyn. Fotoläget kommer du åt genom att trycka in båda spakarna.

Inaktiv
Medlem
Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Här är min V!

https://i.imgur.com/dQ970iK.png

Han har idag slitit hårt med att rensa staden på ligister för att tjäna pengar till ny bil och sedan kört staden runt till alla klädaffärer och bränt de sista pengarna på en göttig outfit. Ni ser ju själva hur nöjd han är ^^

Sjukt fet bil! Vad kostade den?

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Spegeln i lägenheten, fotoläget och Inventory-menyn. Fotoläget kommer du åt genom att trycka in båda spakarna.

Jo det med spegeln upptäckte jag senare. Har dock en bugg där. Min gubbe har hår. Och ser väl ut nästan som den manliga V. Men när jag tittar mig i spegeln så är han flint. 🤣

Hade ingen aning om fotoläget. Ska absolut testa detta. Tack för tipset.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

https://i.ibb.co/vVTtTtW/photomode-13122020-220837.png

Det gäller att akta sig för Covid-19 även år 2077.

Haha xD

Men där är det svarare covid version 5.195.826 dock så har forskare upptäckt att covid har släppt en hotfix som har gjort den är 10% extra smittsam.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Alltså jag vill ha det här spelet så sjukt mycket!!!
Ser amazing ut och kommer nog vara minst 3h i bara karaktärsskaparen!

Det enda jag kan säga är att det är helt makalöst. Vilket jävla spel alltså.

Allt känns så jävla välskrivet.
Interaktionerna med Silverhand är nyanserade och har ett visst djup.

Det absolut bästa är många av de "gigs" som bara är markerade på kartan. Många är bara att man ska ta sig in och uträtta en uppgift, som att rädda en gisslan eller förstöra en knarkfabrik. Men sen finns det guldkorn utströdda.

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Här är min V!

https://i.imgur.com/dQ970iK.png

Han har idag slitit hårt med att rensa staden på ligister för att tjäna pengar till ny bil och sedan kört staden runt till alla klädaffärer och bränt de sista pengarna på en göttig outfit. Ni ser ju själva hur nöjd han är ^^

Ser att vi har samma smak när det kommer till åk
Fick dock en Quadra Turbo-R i ett side mission som jag inte kunde motstå att köra istället.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ser att vi har samma smak när det kommer till åk
Fick dock en Quadra Turbo-R i ett side mission som jag inte kunde motstå att köra istället.

Aaa jäklar vad snygg denna är, riktigt nice att bara cruisa runt mellan updragen ^^. sjukt cool design överlag på bilarna i detta spelet

Ohh duu det lät intressant, ska helt klart hålla utkik efter den framöver

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Aaa jäklar vad snygg denna är, riktigt nice att bara cruisa runt mellan updragen ^^. sjukt cool design överlag på bilarna i detta spelet

Ohh duu det lät intressant, ska helt klart hålla utkik efter den framöver

Kan ge dig en ledtråd.

Det är ett sidouppdrag för Padre där man ska sno tillbaka en bil från 6th street gang eller vad de heter. Sen ska man lämna bilen till sin ägare vid namn Estevez.
Efter ett tag så smsar han dig om en annan bil han inte fick med sig, som nu är din

Medlem

Min V är alltid naken när jag kollar i spegeln.. måste vara en bugg...

Medlem
Skrivet av loerk:

Kan ge dig en ledtråd.

Det är ett sidouppdrag för Padre där man ska sno tillbaka en bil från 6th street gang eller vad de heter. Sen ska man lämna bilen till sin ägare vid namn Estevez.
Efter ett tag så smsar han dig om en annan bil han inte fick med sig, som nu är din

Gött, tack! Kan aldrig ha nog med feta bilar ^^

Medlem
Skrivet av Hymer:

Inget negativt utan bara en allmän frågeställning som jag undrar över:

Om man är kille irl varför gör man en tjejkaraktär? Tycker ofta man ser fenomenet kille gör tjej karaktär men inte lika ofta att tjej gör en manlig karaktär.

Som sagt inget illa menat jag vill bara förstå vad tanken är.

Jag vill oftast spela som tjej i spel. Har länge funderat på varför det är så. Jag tror det beror på att jag är så trött på stereotypiska manliga hjältar i filmer och spel. Det känns liksom per automatik mer originellt när hjälten har en snippa.
Antingen det eller så är det för att en stor del av mig känner sig som en emo-brud på insidan, trotts att jag är en helt vanlig heterosexuell medelsvensson.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Min V är alltid naken när jag kollar i spegeln.. måste vara en bugg...

It's not a bug, it's a feature.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag vill oftast spela som tjej i spel. Har länge funderat på varför det är så. Jag tror det beror på att jag är så trött på stereotypiska manliga hjältar i filmer och spel. Det känns liksom per automatik mer originellt när hjälten har en snippa.
Antingen det eller så är det för att en stor del av mig känner sig som en emo-brud på insidan, trotts att jag är en helt vanlig heterosexuell medelsvensson.

Är väl mer tröttsamt att det jämt ska inkluderas ett kvinnligt val. Krystat, tråkigt och skit i 99% av fallen.

Frilansare
Skrivet av Soulless:

Okej det här är inte "min" V men en random snubbe som dök upp utanför Vik's! Var tvungen o knäppa en bild med telen
Hyfsad beast!

https://i.imgur.com/0pctQ32.jpg

Lite Randy från Trailer Park Boys!

Frilansare

Snygga V:s! Ska ladda upp några av mina när jag får tillfälle. Intressant att så många väljer den där hårstilen med rakat på en sida för sina Kvinn-V:s.

Medlem

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hymer:

Inget negativt utan bara en allmän frågeställning som jag undrar över:

Om man är kille irl varför gör man en tjejkaraktär? Tycker ofta man ser fenomenet kille gör tjej karaktär men inte lika ofta att tjej gör en manlig karaktär.

Som sagt inget illa menat jag vill bara förstå vad tanken är.

Har också alltid undrat över det. Jag har en 45-årig kompis som alltid gör tjejkaraktärer. Jag frågade honom nyfiket men han kunde inte riktigt svara på det.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av loerk:

Är väl mer tröttsamt att det jämt ska inkluderas ett kvinnligt val. Krystat, tråkigt och skit i 99% av fallen.

Oj, du verkar misstolka mig. Det jag menar är att en stereotypisk kvinnlig hjälte känns automatiskt mer originell än en stereotypisk manlig hjälte. Detta är alltså en känsla, inte en medveten tanke.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Oj, du verkar misstolka mig. Det jag menar är att en stereotypisk kvinnlig hjälte känns automatiskt mer originell än en stereotypisk manlig hjälte. Detta är alltså en känsla, inte en medveten tanke.

Verkar ju likväl vara din åsikt, som jag inte höll med om.
Tyckte bara det var ett konstigt tankesätt.

Skriv svar