Demon's Souls-remaken använder sig inte av några ray tracing-effekter
Jag har hellre stabila 60fps i ett spel som Demon's Souls än en ojämn framerate
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16
Jag kan bara inte släppa denna nyhet som kom för ett år sedan som fortfarande i viss mån är högaktuell😄
https://www.google.se/amp/s/wccftech.com/nvidia-ceo-gpu-witho...
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Ge mig 60fps stabilt istället för ögongodis. Vill jag ha det så har jag en dator som är snäppet vassare.
Och det har spelet. Du kan välja ett läge där du har 60fps.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.
Jag vill inte påstå att det passar Bloodborne. Det spelet är för snabbt.
Förstår inte riktigt grejen med ray tracing, varför är det så himla mycket fokus på just det?
Heliga gralen inom 3D-grafik. Utan ray tracing kommer ljuset, färgerna, skuggorna, reflektioner mm alltid se fel ut. Man har lyckats fejka ganska bra hittills i spel men det har sina begränsningar. Om spel någonsin ska efterlikna hur ljus och allt däromkring beter sig i verkligheten, är ray tracing ett måste.
Kommer dröja ett bra tag innan vi är på liknande nivån i krävande storspel, där tekniker som DLSS troligtvis kommer vara ett måste om man ska uppnå spelbar bildfrekvens.
Ge mig 60fps stabilt istället för ögongodis. Vill jag ha det så har jag en dator som är snäppet vassare.
Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..
Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..
Hahaha.
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16
Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..
Spelet är inte alls det 11 år gammalt. Det är nytt då det är byggt från grunden.
Att originalet är 11 år gammalt har inget med denna versionen att göra.
Ännu en dag i paradiset.
Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.
Du kommer handikappa dig själv med det. Parry frames är viktigt i både DS och DkS. Duplication glitchen och sequense glitcharna lär funka bättre i högre fps också. Skaparna har ju sagt att de behåller vissa buggar för att gamla rävar ska känna sig hemma Förhoppningsvis har de tagit bort att kunna spöa bossar genom ”fog gates” och sånt som förstör spelet istället för är roligt. Sen bara hoppas delux sakerna inte är bra i PVP. Så det är p2w. Taggad som tusan på spelet!
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Det är nog lite för tidigt för vettig ray tracing, det krävs ett grafikkort som kostar lika mycket som hela konsolen för att ens kunna få väldigt begränsad tillgång.
Den ändå tänkbara lösningen är DLSS eller liknande teknik som vi inte ens vet än om RDNA har vettigt stöd för.
Jag skulle gissa på att det kommer ta två grafikkorts generationer med skalning(DLSS eller liknande) innan det kan användes utbrett med god prestanda, förhoppningsvis om 3-4 år om/när PS5 Pro kommer och ifall AMD och Nvidia håller igång utvecklings takten.
Men till dess så blir det väldigt enkel ray tracing med ganska dålig prestanda.
Och det har spelet. Du kan välja ett läge där du har 60fps.
Låter som musik i mina öron. 😊
Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..
Tydligen ingen RT men det spelar mindre roll. Det ser väldigt bra ut ändå. 😊
Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.
Håller fullt med.
Lite som Lords of Fallen där ska det vara tungt att kontrollera det hör till
Håller fullt med.
Lite som Lords of Fallen där ska det vara tungt att kontrollera det hör till
Nu är ju DS snabbare än både DkS och BB. Med svåra mekaniker som halva livet som hollow, crystal lizards har massor av liv, bossar som gör att du levlar ner permanent osv. Att köra spelet i 60fps är nästan ett måste för att få ut det bästa av spelet. Ska bli sjukt nice att komma in i Boletaria igen. Nice också med upphottad PVP. Ska bli så himla kul att invadera folk hela tiden och förstöra deras progression, förstöra deras dyrt förvärvade utrustning precis som i orginalet och viss del DkS. Det bästa i spelen är PVPn
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”