Oväntat mycket djup i Squadrons

Skägg.
10 Chambers
Oväntat mycket djup i Squadrons

Har lirat Star Wars: Squadrons i 3-4 timmar nu och de som var rädda för att det skulle vara för arkadigt kan vara lugna, blev väldigt överraskad över hur mycket du kan pilla med systemen i skeppen. Redan från början får du lära dig balansera kraften mellan motorer, sköldar och laser och efter en stund även om sköldarna ska fokuseras framåt, bakåt eller balanserat. Lägg till drift-manövrar med hjälp av boosten (som bara kan aktiveras när motorerna får maxkräm), reglering av gasläge för att göra skarpare svängar och helt plötsligt sitter man med massor av olika moment för att bli bäst på rymdstrider.

Dessutom finns det en rad olika sätt att utrusta rymdskeppen, med tydliga vinster kontra uppoffringar: mer fart för mindre manöverförmåga, dödligare laserkanoner fast med långsammare laddtid, etc.

Som tur är verkar AI-motståndarna ganska klena på normalläget men jag ser framför mig att mänskliga fiender kommer bli riktigt utmanande att möta.


signatur

Jag har nu ungefär lika mycket speltid, och kan hålla med om det, väldigt mycket man kan ställa in på det sättet.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nu var det ett tag sedan. Men känner igen det man hade i Xwing vs tiefighter.

Otroligt skön känsla i VR. Min 2500k i5 och 980ti håller nätt och jämt ihop för att orka skyffla pixlar.

Lite mycket knappar kan det bli, även då vissa knappar har dubbel-kommando. Använder till och med en extra joystick bara för att få extra knappar🤣

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar