Är Super Mario Galaxy 2 ett hemligt spel i Super Mario 3D All-Stars? (Vissa personer tror det)

Inaktiv
Är Super Mario Galaxy 2 ett hemligt spel i Super Mario 3D All-Stars? (Vissa personer tror det)

De tror att Nintendo redan har avslöjat det. Läs mer och se vad du tycker.

Vi är många som gillar Super Mario Galaxy 2. Jag har själv köpt det digitalt på Wii U och har haft planer på att även köpa första Super Mario Galaxy digitalt där, men i och med Super Mario 3D All-Stars så kommer jag inte köpa det eftersom jag ändå får det till Switch nu.

Men det finns många som är besvikna på att Super Mario Galaxy 2 inte är med i den nya samlingen till Switch och det kan jag förstå.
Men nu börjar vissa tro att Super Mario Galaxy 2 kan vara ett dolt spel i Super Mario 3D All-Stars.

Super Mario Galaxy 2 musik

Anledningen är att i introt som Nintendo Minute avslöjade så hör man musiken från just Super Mario Galaxy 2.
Är det ett dolt meddelande att Super Mario Galaxy 2 redan är inräknat men att man bara kan låsa upp det om man exempelvis klarar av första Super Mario Galaxy?
Jag tror inte det.

Super Mario Galaxy 2 existerar inte

Jag tror att det skulle vara för svårt att fixa till så att man kan spela med Yoshi på ett smidigt sätt när man spelar handhållet, eftersom när Yoshi ska skicka ut sin tunga så måste man sikta med Wii remoten och trycka på B. Det skulle bli svårt att behöva göra det på skärmen tror jag.

Det konstiga är att Nintendo beter sig som om Super Mario Galaxy 2 inte ens existerar.
Det som jag reagerade på när jag kollade igenom slutet av Super Mario Bros 35th Anniversery Nintendo Direct, och de visade upp alla Super Mario spel, så fanns inte Super Mario Galaxy 2 med där överhuvudtaget.

Super Mario Galaxy 2 är samma spel som Super Mario Galaxy

En teori skulle då vara om Nintendo har börjat räkna Super Mario Galaxy och Super Mario Galaxy 2 som samma spel, men varför?
Skulle det vara samma spel så skulle man lika gärna kunna välja mellan att spela antingen Super Mario Galaxy eller Super Mario Galaxy 2 via Super Mario Galaxy, precis som att man kan välja att spela New Super Luigi U via New Super Mario Bros U.
Men varför skulle Nintendo göra det? Hade det inte i så fall varit smart att berätta det innan eftersom Super Mario 3D All-Stars är begränsad, det finns säkert de som inte köper det pga att Super Mario Galaxy 2 inte är med och de skulle säkert bli väldigt besvikna om det visade sig att det faktiskt är med ändå.

Jag vet inte, jag har haft fel förut, men jag tror i alla fall inte att Super Mario Galaxy 2 är med i Super Mario 3D All-Stars på något sätt.

Inaktiv

Jag tror ännu mindre på detta efter att jag såg denna gameplay videon från Super Mario 3D All-Stars

Även att det skulle ha varit häftigt om de hade rätt och Nintendo hade inkluderat Super Mario Galaxy 2 på något sätt.

1
Skriv svar