Godfall välsignar oss med 9 minuters gameplay
Det ser ju ut att vara extremt smala koridorer med någon mindre arena in i mellan, kan ju hända det slutgiltiga spelet är något mer öppet?
Aja, ska nog mycket till att jag köper detta, gillar inte estetiken alls med flashiga rustningar etc.
Men som nämnt tidigare så ser det ut att vara en launchtitel som försöker visa lite snygg grafik utan att pressa hårdvaran något nämnvärt, som Ryse till One eller Heavenly Sword till Ps3
Ser inte ut som något som sticker ut från mängden, är mer taggad på nya Ratchet and crank som ser och verkar vara genuint kul. Sony fäller lite krokben på sig själva om detta blir en lanseringstitel då man kan få samma spel med i en bundle när man köper rx 5000-serien.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Det ser himla tråkigt ut. Striderna har ingen som helst tyngd eller respons. Det känns lite som om karaktären slåss mot hologram till överdramatisk musik i trånga korridorer. Vapnen går rakt igenom fienden som inte alls reagerar i förhållande till hur de blir träffade.
Det var inte särskilt snyggt grafiskt heller.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Där dog den lilla hype jag hade, jag hade förväntat mig mycket snabbare game play, detta ser oerhört statiskt och klumpigt ut, hade hoppats på något bättre då jag älskar grind spel, men detta var nog inte vad någon hade förväntat sig?? Jag trodde även att det skulle vara mer öppet, det ser ut som ett spel från början av 2000-talet i deras map-design, är helt förvirrad.
jag hoppas ju dom kommer ha mer attacker än 3-4 per vapen blir ganska enforming annars. det ser ut för mig som en nerdummad darksiders.
det är ju tidigt skede men av det ser ut så är interaktionen av mobsen slå slå slå inga abilities direkt.
samma gäller attackerna så det är ju jävligt mycket som fattas enligt mig.
Men som sagt tidigt skede.
bara dom inte tror dom kommer undan med mobs med 2-3 olika attackera och vapen med 3-4 attackera.
folk kommer somna efter ca 4 timmar om så är fallet tyvärr, med det sagt har jag alltid sett fram emot ett third person loot/hack n slack som diablo.
Tråkigt att utvecklare inte vågar ta ut svängarna lite mer. De utvecklar ett spel till hårdvara som endast hålls tillbaka av fantasin och så får man ett generiskt och inovativfattigt spel efter den gamla mallen på hur ett fantasyspel ska se ut och spelas. Tråkigt. Allt det här har man sett hundratalet gånger förr.
Gearbox? Jojomän behärskar de spel med svärd och fantasyteman (?) GOTY-känsla redan nu.
Ja, det här var bland det tråkigaste jag sett på länge.
På pitchen lät det ju som en fusion av Dark Souls och Diablo II. Men i videon såg det ut som en statisk testremsa. Långsamt, uddlöst.
Det är illa när ett benchmark-test känns roligare att titta på än gameplay från en lanseringstitel.
Gudalik krigare, flyger iväg 10 meter när man blir slagen
Snarare tvärtom, Hen blir ju träffad flertal gånger och ändå fortsätter kombinationerna, ser ut som något riktigt
oinspirerat buttonmash spel.