Art of the Mass Effect Trilogy expanderar nästa år (av någon anledning...?)
Den enda remaster som ME serien behöver är ett officiellt borttagande av ME3 och ME:A och en officiell ursäkt där de säger de kommer göra om spelen.
Sicket struntprat Trean var riktigt bra.
Hoppas verkligen på en ordentlig remaster, det är trilogin värd.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Gillade 3:an och Andromeda. Om något vill jag ha en uppföljare till Andromeda.
Dock kommer 2:an vara bästa ME.
Jag hoppas verkligen på ett MEA2 då det finns så många frågor och så mycket mer som Bioware kan berätta i ett till spel i Andromeda galaxen...
- Vilka är Jardaan?
- Ryders mamma
- De andra rasernas Arks
- Vem är Benefactor
- Hur dog Jien Garson egentligen?
- Mer om Kett, vem är deras ledare och vart kommer de ifrån?
- Nya raser i Andromeda
- Kul om någon från ME1 lyckas komma med på någon Ark.
- Hur intressant vore det inte om man stöter på en ras som varit under lång tid i Andromeda men som är ifrån Milky Way? Att en grupp Protheans lyckades ta sig till Andromeda...
- Fler fordon, vapen på Nomaden
- fem-sex powers på samma gång istället för tre
- möjligheten att styra squad samt deras powers
Detta är nog ett av de mest underskattade spelen som släppts, jag älskar att de har gjort ett mer moderna ME1. För upplägget är mer som ME1 än ME2/ME3.
Mer frihet, mer rpg och många småuppdrag också
Jag får ändå instämma och säga att Andromeda var underhållande. Det är inte det bästa i serien, men jag hade fortfarande roligt när jag spelade det. Tyckte att det verkade vara en hyfsat spännande uppföljning på trilogin. Hade gärna sett svaret på frågorna @MassEffect listade, framför allt den om Protheans och om de lyckades ta sig till Andromeda. Tyckte också att Kett-rasen var intressant. Hade gärna lärt mig mer om dem.
Även om Andromeda inte var felfritt så öppnade det en massa spännande dörrar som leder till mysterium vi antagligen inte får svar på. Jag undrar hur de har tänkt att göra när de släpper ett nyss Mass Effect. Skall de låtsas som att Andromeda aldrig existerade eller blir det en uppföljare, fast av en annan studio?
ME:Andromeda var i grunden ett grymt spel men det saknade en själ och ett djup.
Gameplay var ju grymt och för att inte tala om grafiken.
Men storyn var otroligt lätt att glömma efter att man kört det färdigt, så jämför man med de tidigare Mass Effect så bleknar det ju i jämförelse, vilket är lite orättvist ibland.
Sicket struntprat Trean var riktigt bra.
Hoppas verkligen på en ordentlig remaster, det är trilogin värd.
Amen
Passar på att tipsa om de tre ljudböckerna som släpptes i samband med Mass Effect: Andromeda. Tyvärr flög de under radarn för många, de hade gott kunnat vara ett helt eget spel.
Mass Effect Andromeda: Initiation
Mass Effect Andromeda: Annihilation
Mass Effect Andromeda: Nexus Uprising
Finns tillgängliga på Storytel för den som vill ha något i hängmattan eller på morgonpromenaden.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
Den enda remaster som ME serien behöver är ett officiellt borttagande av ME3 och ME:A och en officiell ursäkt där de säger de kommer göra om spelen.
Håller med. En remaster behöver en ny 3a, iaf minst en helt ny sista tredjedel.
Den potentiella skalan för Andromeda (och planerna för spelet ursprungligen) är ju enorma. Gillar att de gjort sin egen episka jättestation/skepp och en helt ny galax är ju en jättepotential. Men jag har inga större förhoppningar. ME1 och Assassin's Creed 1 är förvisso de två spel jag mest av allt vill ha en remaster/remake på, näst efter Starcraft 1 som ju tyvärr bara blev en lätt ansiktslyftning (om än tillräckligt för att få mig att börja spela om det).
Men Andromeda har ju precis som AC: Origins gjort spelet till något annat som inte riktigt var min grej. Det jag såg av spelet gillade jag i och för sig, jag ville gilla spelet, ville "ha spelat" det, men kände inte att jag ville spela det.