Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Nu var det två månader sedan det bads om tips och trix för en nykomling men mitt tips för nya spelare (som tillägg till övriga bra tips) är att bry dig inte så mycket om att skaffa pengar. Loota inte allt du ser för det behövs inte och om man har min läggning kan det lätt gå överstyr med sådana saker.

Enligt min son behöver man inte heller leda sin häst i 2 timmar för att motionera honom/henne. Fan tro'et, jag tyckte det behövdes iaf.

Avstängd
Skrivet av Nizze Najs:

Nu var det två månader sedan det bads om tips och trix för en nykomling men mitt tips för nya spelare (som tillägg till övriga bra tips) är att bry dig inte så mycket om att skaffa pengar. Loota inte allt du ser för det behövs inte och om man har min läggning kan det lätt gå överstyr med sådana saker.

Enligt min son behöver man inte heller leda sin häst i 2 timmar för att motionera honom/henne. Fan tro'et, jag tyckte det behövdes iaf.

Om man vet vart alla guldtackor är sedan tidigare genomspelningar så underlättar det något enormt. Man kan även köpa den bästa hästen relativt tidigt, den finns inte från början men den kommer. Minns inte vilket kapitel det var men den går på runt $1000.

https://reddead.fandom.com/wiki/Missouri_Fox_Trotter


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Festlig video med Arthur & co.

Videon ovan gjordes för ett tag sedan men den är fortfarande sjukt kul, tycker jag.

Och för några dagar sedan släpptes del två som du kan se nedan. Även den är riktigt skön!

Om du inte sett första delen ovan ännu så rekommenderas att se den först för de hänger ihop.

Medlem
Skrivet av breahl:

Om man vet vart alla guldtackor är sedan tidigare genomspelningar så underlättar det något enormt. Man kan även köpa den bästa hästen relativt tidigt, den finns inte från början men den kommer. Minns inte vilket kapitel det var men den går på runt $1000.

https://reddead.fandom.com/wiki/Missouri_Fox_Trotter

Jag blev så fäst vid den vita araben att jag aldrig bytte ut honom......att jag gick runt med öket ett par timmar i "koppel" kan ha färgat min oönskan av att byta häst.
Jag tror inte heller att skillnaden är så stor (när man spelar) att det är ett måste med bästa hästen. Jag körde "mycket" med V knappen när det var långa ritter.

Skaffade förvisso en mer stabil häst när det skulle göras achivements från hästryggen.

Medlem

Hittade den vita arab-hästen till slut efter ha irrat omkring i snön fram och tillbaka. Efter första försöket så råkar man förstås döda den..

Aja bättre lycka nästa gång kanske, men tämja en häst är löjligt svårt eller så är jag vara dålig.

Är på Kap2 och tänker stanna där så länge det bara går.

Medlem

@Zontos: Jag tyckte det var skillnad på hur svåra de var att tämja - vill minnas att den rödbruna araben var MYCKET svårare....eller så var det för att terrängen där var så backig så "jag" lutade mig åt fel håll när bocksprången kom igång ha ha

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@Zontos: Jag tyckte det var skillnad på hur svåra de var att tämja - vill minnas att den rödbruna araben var MYCKET svårare....eller så var det för att terrängen där var så backig så "jag" lutade mig åt fel håll när bocksprången kom igång ha ha

Ja det är nog knepigt när Arthur inte är så stark i början också.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Hittade den vita arab-hästen till slut efter ha irrat omkring i snön fram och tillbaka. Efter första försöket så råkar man förstås döda den..

Aja bättre lycka nästa gång kanske, men tämja en häst är löjligt svårt eller så är jag vara dålig.

Är på Kap2 och tänker stanna där så länge det bara går.

Jag har glömt hur många gånger jag skulle klappa hästfan men klappar till honom istället, ibland med dödlig utgång. Se till att du sparar lite då och då ifall du gör något riktigt klantigt och vill backa

Jag är helt på din sida angående kap 2 och horseshoe overlook. Absolut trevligaste stället och för mig bästa delen av spelet även om en hel del saker fortfarande är låsta då.

På tal om araben....sov en natt eller två i ett annat område (hotellet i strawberry te.x.) så respawnar hästen igen.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Jag har glömt hur många gånger jag skulle klappa hästfan men klappar till honom istället, ibland med dödlig utgång. Se till att du sparar lite då och då ifall du gör något riktigt klantigt och vill backa

Jag är helt på din sida angående kap 2 och horseshoe overlook. Absolut trevligaste stället och för mig bästa delen av spelet även om en hel del saker fortfarande är låsta då.b

På tal om araben....sov en natt eller två i ett annat område (hotellet i strawberry te.x.) så respawnar hästen igen.

Haha! Det ska jag göra, kanske återkommer när jag gjort några uppdrag. Alltså man har fått lära om sig hur man spelar till vissa delar..

Kap2 är mest frihetligt känns det som och delar av kap3. Det kommer nog rulla på lite eftersom gänget blir sura om man inte gör sitt jobb.

Avstängd

Jag hämtade tre guldtackor idag + araben i min nya genomspelning. Är också på kapitel två men siktar bara på att ta alla skatter som går att ta nu först. Bra att kunna uppgradera allt i lägret direkt. En guldtacka finns i den nedbrända staden söder om horseshoe och dom två andra i tåget som har störtat utför en bro uppe i norr. Fanns även lite annat krimskrams i en av dom vagnarna.

Jag lyckades faktiskt tämja hästen på första försöket men har ju gjort det några gånger förr. skit i att klappa den, hoppa bara upp på ryggen då du är nära och HÅLL dig kvar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag hämtade tre guldtackor idag + araben i min nya genomspelning. Är också på kapitel två men siktar bara på att ta alla skatter som går att ta nu först. Bra att kunna uppgradera allt i lägret direkt. En guldtacka finns i den nedbrända staden söder om horseshoe och dom två andra i tåget som har störtat utför en bro uppe i norr. Fanns även lite annat krimskrams i en av dom vagnarna.

Jag lyckades faktiskt tämja hästen på första försöket men har ju gjort det några gånger förr. skit i att klappa den, hoppa bara upp på ryggen då du är nära och HÅLL dig kvar.

Tack för tipset!

Btw hur plockar man ens upp vapen? Försöker varje gång med att trycka på det man ska göra men han plockar ju aldrig upp vapnet!

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Tack för tipset!

Btw hur plockar man ens upp vapen? Försöker varje gång med att trycka på det man ska göra men han plockar ju aldrig upp vapnet!

L1 på PS4 i alla fall, det funkar bra för mig. Tänker du på dom man har dueller med i kapitel två? Jag har tagit tre av fyra utav dom nu, har bara bruttan kvar. Flaco plockade jag då jag hämtat araben, det var ju i närheten så.

Jag tog nyss Jack hall gang skatten, det är två guldtackor till. Så har införskaffat fem nu totalt. Ska göra poisonous trail ikväll med tror jag. Är väl ett par där med, man får ju den kartan där man skjuter Flaco.

Sen ett till tips är att fara förbi Rhodes och rädda han i källaren i affären. Där får man en Lancaster repeater.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Gillar även att var och varannan man möter säger att man har en fin häst då man rider på araben haha


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nu jäklar är det dött. Supit ner er som Lenny och Arthur under midsommar?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

L1 på PS4 i alla fall, det funkar bra för mig. Tänker du på dom man har dueller med i kapitel två? Jag har tagit tre av fyra utav dom nu, har bara bruttan kvar. Flaco plockade jag då jag hämtat araben, det var ju i närheten så.

Jag tog nyss Jack hall gang skatten, det är två guldtackor till. Så har införskaffat fem nu totalt. Ska göra poisonous trail ikväll med tror jag. Är väl ett par där med, man får ju den kartan där man skjuter Flaco.

Sen ett till tips är att fara förbi Rhodes och rädda han i källaren i affären. Där får man en Lancaster repeater.

Det roliga var att jag lyckades efter att ha skrivit det. Man klickar en gång man håller inte i L1..

Ett annat bra tips är att besöka huset med kvinnan och sno hennes gevär för att senare komma tillbaka, döda hennes söner och så finns det en skatt i källaren. Om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu jäklar är det dött. Supit ner er som Lenny och Arthur under midsommar?

Japp! Vi sjunger ”små sherifferna, små sherifferna, de är lustiga att se” Vi skjuter dom vi skjuter dom o ha haha jaa”

Skämt o sido.

Medlem

Finns det förresten vissa stranger-missions som bara finns i ett specifikt kapitel osv?

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Finns det förresten vissa stranger-missions som bara finns i ett specifikt kapitel osv?

Jag tror dom är efter kapitel men om du inte gjort alla i kapitel två så tror jag ändå dom kommer sen också i kapitel 3 och 4.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Det roliga var att jag lyckades efter att ha skrivit det. Man klickar en gång man håller inte i L1..

Ett annat bra tips är att besöka huset med kvinnan och sno hennes gevär för att senare komma tillbaka, döda hennes söner och så finns det en skatt i källaren. Om jag inte minns fel.

Japp finns även en Hermit norr om Annesburg som har ett rare shotgun.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tror dom är efter kapitel men om du inte gjort alla i kapitel två så tror jag ändå dom kommer sen också i kapitel 3 och 4.

I see. Nu ska jag försöka hitta den vita hästen..

Avstängd
Skrivet av Zontos:

I see. Nu ska jag försöka hitta den vita hästen..

Araben antar jag?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Araben antar jag?

Japp och lyckas aldrig mounta den.. den kastar alltid av mig och försvinner.

En grej som jag tycker är märkligt är att jag aldrig hittar bufflar och björnar. Fler som har det så? Är där det är utmarkerat.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Japp och lyckas aldrig mounta den.. den kastar alltid av mig och försvinner.

En grej som jag tycker är märkligt är att jag aldrig hittar bufflar och björnar. Fler som har det så? Är där det är utmarkerat.

Äsch den är ganska enkel att tämja. Bufflar vet jag att jag haft svårt att hitta men björn stöter man ju på då och då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Äsch den är ganska enkel att tämja. Bufflar vet jag att jag haft svårt att hitta men björn stöter man ju på då och då.

Om du ska ut och jaga björn men inte hittar någon, har du något knep du brukar ta till?

Jag har provat ibland men det har gått sådär. Jag rider iväg till ett område där jag tycker det borde finnas björn och lägger åtel på marken dvs carnivore bait. Jag kletar även in mig i cover scent lotion om jag har det med mig, men jag vet inte om björnar bryr sig ifall det luktar cowboysvett eller inte.

Sedan sätter jag mig i en buske en bit bort och väntar. Men jag lyckas aldrig locka fram någon björn. Det är betydligt större chans att några prärievargar dyker upp istället och snor åteln.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Om du ska ut och jaga björn men inte hittar någon, har du något knep du brukar ta till?

Jag har provat ibland men det har gått sådär. Jag rider iväg till ett område där jag tycker det borde finnas björn och lägger åtel på marken dvs carnivore bait. Jag kletar även in mig i cover scent lotion om jag har det med mig, men jag vet inte om björnar bryr sig ifall det luktar cowboysvett eller inte.

Sedan sätter jag mig i en buske en bit bort och väntar. Men jag lyckas aldrig locka fram någon björn. Det är betydligt större chans att några prärievargar dyker upp istället och snor åteln.

Nä har nog bara stött på dom på måfå


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nä har nog bara stött på dom på måfå

Nä enkelt var det verkligen inte men lyckades till slut!

Har också sprungit på dom på måfå, det känns annars lite drygt när det är bufflar man vill döda.. så hittar man bara harar.

En liten rolig bugg, när jag drog in till Saint Deniz så gjorde jag det klassiska misstaget att smälla till någon på käften och blev gripen. Hosea fixade ut Arthur med bärs innan han börjat sälja det. Om jag inte minns fel.

Jag saknar lite att man hade kunnat gå fram till typ Lenny och fråga om man vill jaga eller supa på en salon. Inte vänta på en fisk-symbol eller så.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Om du ska ut och jaga björn men inte hittar någon, har du något knep du brukar ta till?

Jag har provat ibland men det har gått sådär. Jag rider iväg till ett område där jag tycker det borde finnas björn och lägger åtel på marken dvs carnivore bait. Jag kletar även in mig i cover scent lotion om jag har det med mig, men jag vet inte om björnar bryr sig ifall det luktar cowboysvett eller inte.

Sedan sätter jag mig i en buske en bit bort och väntar. Men jag lyckas aldrig locka fram någon björn. Det är betydligt större chans att några prärievargar dyker upp istället och snor åteln.

Dags att skriva något här igen.

Det där med att lägga ut mat för att locka björn verkar ju verklighetstroget. Inte f*n kommer det någon björn utan andra "asätare". Jag har aldrig prövat just det.

Nu till varför jag ville skriva här för alla Westernälskare.
Kompositören Ennio Morricone har avlidit 91 år gammal (krutgubbe?). Spagettiwesternmusikmästaren!

Skrivet av Över45:

Dags att skriva något här igen.

Det där med att lägga ut mat för att locka björn verkar ju verklighetstroget. Inte f*n kommer det någon björn utan andra "asätare". Jag har aldrig prövat just det.

Nu till varför jag ville skriva här för alla Westernälskare.
Kompositören Ennio Morricone har avlidit 91 år gammal (krutgubbe?). Spagettiwesternmusikmästaren!

Pröva släng ut både sorters bete för kött ätare och växt ätare samtidigt, björnar är allätare


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Över45:

Dags att skriva något här igen.

Det där med att lägga ut mat för att locka björn verkar ju verklighetstroget. Inte f*n kommer det någon björn utan andra "asätare". Jag har aldrig prövat just det.

Nu till varför jag ville skriva här för alla Westernälskare.
Kompositören Ennio Morricone har avlidit 91 år gammal (krutgubbe?). Spagettiwesternmusikmästaren!

Kul! Trevligt att se bekant namn här i tråden igen. Hoppas att allt är bra med dig.

(Edit: inte kul att Morricone avlidit förstås utan, ja ni fattar...)

Ja, Morricone var verkligen mästaren på westernmusik. Och många andra genrer (han skrev musik till över 500 filmer!).

Det här är väl den som westernfans känner igen mest (några intressanta detaljer i klippet: gubbe som hänger i taket vid 2:00 och så pistolöronhängen!):

Skrivet av Snake Plissken:

Pröva släng ut både sorters bete för kött ätare och växt ätare samtidigt, björnar är allätare

Bra idé! Det måste jag testa, det vore festligt om det funkade.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kul! Trevligt att se bekant namn här i tråden igen. Hoppas att allt är bra med dig.

Ja, Morricone var verkligen mästaren på westernmusik. Och många andra genrer (han skrev musik till över 500 filmer!).

Det här är väl den som westernfans känner igen mest (några intressanta detaljer i klippet: gubbe som hänger i taket vid 2:00 och så pistolöronhängen!):

https://www.youtube.com/watch?v=enuOArEfqGo

Bra idé! Det måste jag testa, det vore festligt om det funkade.

Ja det där med allätande björnar är väl ofta att de äter massor innan vinterdvalan. Så för att hitta björn på vintern är svårt. Om man skulle hitta ett ide får man nog vara försiktig. "Björnen sover, björnen sover...."

Häftig konsert och sångerskor som inte sjunger ord utan "läten". Waa waaa😂.

Övrigt om mig för tillfället. För de som lärt känna mig här i tråden. Off topic.
Är i stort sett frisk från cancern nu. Men måste göra kontroller med jämna mellanrum. Plus att man har lite skador och men från cancern och strålbehandling. Har iaf börjat med spelande igen. Det var mycket som inte kändes roligt p g a den allvarliga diagnosen. Så upp på hästen igen!

Skriv svar