Dela upp Steam-konto?

Medlem
Dela upp Steam-konto?

Skapade ett steam konto i mitt namn när mina barn började spela pc-spel och har nu ett par spel där och nu ville även jag komma igång med spelandet så jag köpte ett spel till mig bara för att inse att man inte kan spela två olika spel samtidigt på Steam.

Är jag körd här och helt enkelt får köpa om mitt spel igen på ett helt nytt konto eller kan man flytta spel från ett konto till ett annat? Bäst vore om man kunde dela upp mitt orginal-konto och lägga över de nuvarande spelen på mina barns respektive konto(som jag nu får skapa upp) och sedan blir det ursprunliga kontot mitt.

Har läst något om familjedelning men då verkar ändå begränsningen finnas att bara en kan spela. Är ju rent generellt jäkligt märkligt att bara en person kan spela samtidigt per konto om man spelar helt olika spel i biblioteket.

Medlem

Frugan lånar mitt konto emellanåt och jag har inte hittat något sätt att komma runt det men har inte letat jättemycket heller. Du kan ju alltid refunda spelet och få pengarna tillbaka.

Medlem

Alla tjänster är likadana och har alltid varit så. Det som gäller är att bara en kan spela samtidigt på tjänsten. Annars hade de nog varit andra priser liksom. Är väl bara i princip videostreaming som tillåter flera streams, men då får man ofta också betala ett högre pris för detta också.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Refubda spelet om du spelar mindre än 2 timmar.
Köp det igen på det nya kontot.
Annars kanske det går att förklara snällt för Steam supporten om det går att flytta.
Jag har faktiskt fått flyttat half life 2 mellan 2 konton.
Men det hör var ju stenåldern och Steam var som inte samma vad det är idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Refubda spelet om du spelar mindre än 2 timmar.

Detta är nog det enda du kan göra nu. Är det single-player/ offline spel du köpt? Tänker att man kanske kan köra family sharing och sedan gå offline?

Edit: Menar alltså att göra ett helt nytt konto till dig och sen dela biblioteket från det gamla kontot till det nya. Kom ihåg att man kan ha flera steam konton på samma mejl också

Medlem

Ok, tack för tipset om refund. Hade ju inte ens startat mitt spel så nu har jag lagt in en begäran om att häva det köpet på mitt konto. Om det går bra så är då frågan hur jag gör efter det. Min tanke är nog att min äldste son tar över det gamla kontot och delar sedan ut de spel som hans yngre bror ibland vill spela till ett nytt konto som vi skapar för honom. Jag skapar sedan ett nytt eget konto där jag gör ett nytt köp av spelet som jag fått refund på.

Medlem
Skrivet av BobbyM:

Ok, tack för tipset om refund. Hade ju inte ens startat mitt spel så nu har jag lagt in en begäran om att häva det köpet på mitt konto. Om det går bra så är då frågan hur jag gör efter det. Min tanke är nog att min äldste son tar över det gamla kontot och delar sedan ut de spel som hans yngre bror ibland vill spela till ett nytt konto som vi skapar för honom. Jag skapar sedan ett nytt eget konto där jag gör ett nytt köp av spelet som jag fått refund på.

Det är precis så du ska göra.
Sen delar ni alla spel mellan varandras konton så kan man spela av varandra när man vill (och det inte är upptaget)
Gjort varsina konton åt alla ungar på alla plattformar
Steam är dock bäst där dom kan dela spelen mellan varandra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar