Vilka spelmiljöer gillar ni inte?
Nu fick jag flashbacks till Oblivion gates... De var så sjukt träliga och tråkiga, inte minst till utseendet.
Hemska minnen.
Undervattenpassager i spel som inte utspelar sig under vatten brukar också suga och vara allmänt bångstyriga. Till och med geniala The Witcher 3, t.ex, var jobbigt de få gånger man var under vatten. Geralt var lika smidig som en förankrad gravsten under ytan medans fienderna naturligtvis var rena delfinerna.
Jag gillar det mesta, variation är trevligt.
Förutom just undervattensmiljöer som många nämnt redan. Framförallt i spel där det inte är huvudsaken så att säga. Tappar alltid orienteringen/battle awareness och liknande, stelt och jävligt är det också. Borde förbjudas!
Jump in.
Kloaker känns rätt överanvänt vid det här laget.
Plus 1 på den! Liksom känns alltid som en ursäkt att göra labyrinter i cut and paste-format som tar timmar att förvirra sig ur...jävlar vad jag har dem...
Gillar av någon anleding inte snö heller...även om jag i mitt huvud tycker att det låter trevligt, och även är trevligt...fjällen på vintern är magiskt. Men i spel är det mest tråkigt, vet inte om det är spelskaparna som kanske inte lyckats att skapa den där känslan?
"Writer and Fighter"
Allt med sand. Avskyr ökenbanor i alla spel. Alltid.
Exakt det här. Kom att tänka på Diablo 2 och 3, Super Mario 3 och Zelda Breath of the Wild och Ocarina of Time. Ökenpartierna har varit de jag uppskattat minst i alla spel de spelen har jag för mig.
Ogillar monster i alla dess former. Desto fler armar och huvuden desto mindre intresserad blir jag. Blir tokig på typ Final Fantasy bossar som tar en halv dag att besegra. Ogillar också att bli attackerad av fiender när man ska button-masha sig fri, det är en dålig spelmekanik. De enda monstren jag tyckt är ok är de i Last of Us och Gears of War.
Rymd går alltid bort Gillar heller inte grottor/kloaker etc..
Vill se mer landskap. Vidsträckta levande skogar, böljande fält, gröna kullar, vacker kust och myllrande städer! Tror det är en stor anledning (tillsammans med storyn/karaktärerna) varför jag älskar Witcher 3.
I Skyrim finns ju fantastiska vyer men det smolkas ner av alla grottor och att städerna är så futtiga.
Hemska minnen.
Undervattenpassager i spel som inte utspelar sig under vatten brukar också suga och vara allmänt bångstyriga. Till och med geniala The Witcher 3, t.ex, var jobbigt de få gånger man var under vatten. Geralt var lika smidig som en förankrad gravsten under ytan medans fienderna naturligtvis var rena delfinerna.
Nu fick jag flashbacks till Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty... Undervattensdelarna var som att styra ett godståg på en skridskorink.
Jag håller även med om att ökenmiljöer ofta är ren dynga, men ett spel där det verkligen var ett häftigt och vackert inslag var Dragon Age: Inquisition. Det kan iofs ha varit för att man bröt upp landskapet med klippformationer och oas-liknande inslag på ett bra sätt.
Att skräckspel allt som oftast ska utspelas på något övergivet (mental)sjukhus eller annan övergiven plats. Känns som en kliché för genren.
Spela someday youll return då..utspelar sig i en skog