Tips på möss, tangentbord osv. år 2020?

Tips på möss, tangentbord osv. år 2020?

Jag tänkte att vi alla ska hjälpa varandra/alla att hitta tuffa datortillbehör i denna tråd! Men jag byter inte utrustning särskilt ofta, och jag funderar lite över vad man bör köpa ifall det är dags igen.

Vilka är de hetaste/fräckaste/coolaste datormössen, tangentborden, osv och datortillbehörsmärkena år 2019/2020? Jag funderar även över fler sorters tillbehör, t.ex. hörlurar, musmattor, skärmar, gamepads/spelkontroller (använder jag t.ex. ihop med plattformsäventyr när man spelar det på PC), VR-sets, externa hårddiskar, USB-minnen, målarutrustning (inte gaming-relaterat, men då man ritar med en penna på en skärm) osv . Kom med era egna åsikter/upplevelser/tips och tipsa gärna om recensioner av datorsajter/datortidningar/gamingtidningar, youtubers osv.

Vad köper man ifall man vill ha det grymmaste eller halvvägs dit?
Vad köper man ifall man vill ha något dugligt i lägre prisklasser?
Vad använder du för tillbehör och trivs du med dem?
Vilka spelgenrer behöver vad?
Vilka märken ter sig bäst och sämre år 2019/2020?
Tipsa gärna om tillbehör som finns på rea/reor!

Kriterier jag söker efter i framtida utrustning är gaming, duglighet, tillbehör som ökar vinnarmöjligheter, design, ergonomi/bekvämlighet, hållbarhet, funktion.

Medlem

Följer tråden. Satt faktiskt idag och kikade på möss och tangentbord.

Medlem

Ska man köpa tangentbord finns det bara en regel: det ska vara mekaniskt. Allt annat är urbota korkat. Bra guide här.

Ska man köpa mus så finns det ett par saker att tänka på, vilket grepp man har på musen när man spelar.

Använder man claw grip är ju mer symmetrisk mus desto bättre, om man tänker på precision. Men om man aldrig lirar competitive-FPS kan man lugnt köpa i princip vilken mus man vill.


signatur

I'm like you, I have no name.

1
Skriv svar